Nieuwe menubalk te kleine icoontjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
Sinds gisteren 23-1 zijn de icoontjes waaronder notificaties een stuk kleiner geworden met te weinig ruimte om te klikken. Inzoomen in Safari naar 150% laat de icoontjes buiten beeld vallen.

Ik gebruik iOS18.2.1/15 Max Pro. Geen Custom CSS. Met/zonder cookies zelfde probleem. Firefox dito.

125% - icoontjes te klein en dicht op elkaar maakt aanklikken moeilijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM3PA4Ih2cUeT3Iev--KOfEyUXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OS75XW0yhVFv5JVUUdUgXPNt.jpg?f=fotoalbum_large

150% - past niet meer op het scherm, moet nu zijwaarts scrollen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IMojmePiWGRuoLNcz-u9D_vCG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmvGToy3rPpTgtt414EQYgtI.jpg?f=fotoalbum_large

2. Waarom is dat een probleem?
Ik heb al de grootste moeite om raak te klikken (en typen) door een moeilijke coördinatie tussen oog en duim. En als fervent Tweaker klik ik nogal vaak op notificaties. Dat gaat nu vaak mis en klik ik p het Nederlandse vlaggetje.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
20x of meer per dag.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Grotere icoontjes, eigenlijk terug naar zoals het was.
Nog een optie is om de vergelijkingslijst en vlag icoontjes in het accountmenu te zetten. Dan is er meer ruimte voor de resterende 3.
Qua design ook logischer.

[ Voor 8% gewijzigd door Boeryepes op 24-01-2025 07:31 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eigenlijk voegt het Tweakers logo weinig toe op mobiel, maar neemt flink wat ruimte in. Ook “tweakers” zou kleiner kunnen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 17:25
Boeryepes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 04:37:
1. Welk probleem ervaar je?
Sinds gisteren 23-1 zijn de icoontjes waaronder notificaties een stuk kleiner geworden met te weinig ruimte om te klikken. Inzoomen in Safari naar 150% laat de icoontjes buiten beeld vallen.

Ik gebruik iOS18.2.1/15 Max Pro. Geen Custom CSS. Met/zonder cookies zelfde probleem. Firefox dito.

125% - icoontjes te klein en dicht op elkaar maakt aanklikken moeilijk:
[Afbeelding]

150% - past niet meer op het scherm, moet nu zijwaarts scrollen.
[Afbeelding]

2. Waarom is dat een probleem?
Ik heb al de grootste moeite om raak te klikken (en typen) door een moeilijke coördinatie tussen oog en duim. En als fervent Tweaker klik ik nogal vaak op notificaties. Dat gaat nu vaak mis en klik ik p het Nederlandse vlaggetje.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
20x of meer per dag.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Grotere icoontjes, eigenlijk terug naar zoals het was.
Zelf hier ook niet blij mee, met mijn dikke vingers is het nu haast onmogelijk geworden om het juiste icoontje aan te drukken op mn mobiel.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Nog een optie is om de vergelijkingslijst en vlag icoontjes in het accountmenu te zetten. Dan is er meer ruimte voor de resterende 3.

[ Voor 13% gewijzigd door Boeryepes op 24-01-2025 07:30 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vroeger stond het poppetje ook het meest rechts, nu moet ik opeens ergens halverwege klikken om snel bij mijn forum bookmarks te komen. Super onhandig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Boeryepes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:28:

Met custom CSS kan je die 2 opties zelf uitzetten.

Verberg icon lege vergelijkingslijst
Verberg Weergave-opties in menu

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Dankjewel.

Met deze 2 suggesties van je staat het notificatie icoon rechts en dat helpt zeker. Is er ook custom CSS om de iconen groter te maken en meer ruimte te geven want het blijft erg opletten?

De extra grootte en ruimte is eigenlijk waarom ik dit topic opende.

Edit: een snippet gevonden die houvast biedt dat icoontjes te vergroten zijn 😊 en ga daar mee aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Boeryepes op 27-01-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

nietorigineel schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:20:
Vroeger stond het poppetje ook het meest rechts, nu moet ik opeens ergens halverwege klikken om snel bij mijn forum bookmarks te komen. Super onhandig.
Inderdaad. Ik vraag me ook af waarom de 'settings' nu die prominente plek heeft gekregen. Land en dark mode is toch iets dat de meesten één keer instellen en daarna niet meer naar kijken? Voor mijn gevoel heeft dit niet eens een eigen icon nodig, laat staan op de 'best bereikbare' plek.

Edit: vast even 'quick and dirty' iets gemaakt om de volgorde om te keren. Dropdown lijnt niet helemaal goed uit op 'tablet size', maar dat is met de eerder door @Yorinn aangehaalde snippets bij mij ook al. Als ik nog tijd heb voor een degelijker oplossing zal ik hem publiceren, maar hier kun je vast mee spelen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.user-navigation {
  flex-direction: row-reverse;
}
.user-navigation .account .dropdown-menu {
  left: -4.5rem;
}

[ Voor 29% gewijzigd door Hertog op 28-01-2025 09:01 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1