medetweakers,
momenteel zit ik met een desktop setup waarop een plex server draait en waarin 6 gelijke HD zitten.
Vanwege de vooral grafische power opstelling van dit systeem is dit geen zuinig iets en zorgt de 24/24 7/7 ON situatie ervoor dat de temperatuur in de bureau altijd mooi op peil is.
Al enige tijd heb ik een synology nas op het oog om zowel de data als de plex server (en later home assistant) naar toe te verhuizen, maar sinds kort is unifi ook met een nas model op de markt gekomen.
Momenteel zit ik al erg ver in het unifi eco systeem (UDM SE, 2 switches, 3 AP's, deurbel en camera's) en ben ik hier uitermate tevreden van.
Dit zorgt ervoor dat ik nu tussen onderstaande 2 setups twijfel
prijzen liggen erg dicht tegen elkaar en functionaliteit is volgens mij zo goed als hetzelfde. Dus wat is de beste optie hier?
Eventuele vragen:
momenteel zit ik met een desktop setup waarop een plex server draait en waarin 6 gelijke HD zitten.
Vanwege de vooral grafische power opstelling van dit systeem is dit geen zuinig iets en zorgt de 24/24 7/7 ON situatie ervoor dat de temperatuur in de bureau altijd mooi op peil is.
Al enige tijd heb ik een synology nas op het oog om zowel de data als de plex server (en later home assistant) naar toe te verhuizen, maar sinds kort is unifi ook met een nas model op de markt gekomen.
Momenteel zit ik al erg ver in het unifi eco systeem (UDM SE, 2 switches, 3 AP's, deurbel en camera's) en ben ik hier uitermate tevreden van.
Dit zorgt ervoor dat ik nu tussen onderstaande 2 setups twijfel
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Netwerkadapters | Synology E10G30-F2 | € 290,- | € 290,- |
1 | NAS | Synology DiskStation DS1821+, zonder harde schijven | € 1.079,- | € 1.079,- |
Totaal | € 1.369,- |
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Barebones | ASUS NUC 14 Pro Core Ultra 5 125H (met 2,5" bay) | € 521,18 | € 521,18 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Impact KF556S40IBK2-32 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | NAS | Ubiquiti UniFi UNAS Pro | € 627,99 | € 627,99 |
Totaal | € 1.249,07 |
prijzen liggen erg dicht tegen elkaar en functionaliteit is volgens mij zo goed als hetzelfde. Dus wat is de beste optie hier?
Eventuele vragen:
- Waarom de netwerk adapter bij de synology?
De UNAs wordt ook via een 10Gb DAC kabel verbonden met de switch. Appels met appels vergelijken dus - Waarom geen SSD bij de NUC?
Ik heb hier nog 2 samsung 970's liggen - Hoe wordt de media in het netwerk aangesproken?
via 3 nvidia shields of een samsung S tablet