Henk is weg!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik gebruik de officiële Henk custom CSS. Deze had altijd Henk in volle glorie naast de zoekbalk staan. Nou is het me opgevallen dat Henk recent omgetoverd is in een Tweakers logo. Ik vermoed dat Henk graag weer zichzelf zou willen zijn. Kan Tweakers deze spreuk ongedaan maken?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hier doet Henk het nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Vreemd. Henk is foetsie hier.

Voor de beeldvorming (niet per se in reactie op jou, maar in het algemeen). Gaat om het Tweakers logo dat bovenaan de pagina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkdTXxiFv0DgFvRv5CphoN0rj3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyYutOZRPVafYI2B2pjQEclN.jpg?f=fotoalbum_large

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:34
Wie is Henk?

Ah. Al gevonden https://tweakers.net/revi...t-dag-1-ode-aan-henk.html

[ Voor 82% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-01-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Met Konami-trick is Henk wel weer zichtbaar op de forumpagina.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:11
Volgens de beschrijving vorig jaar:
En goed nieuws voor de diehardfans: dit thema blijft permanent beschikbaar
...
Foutje hoop ik dus? Ik wil.Henk terug! Hier is ie sinds vanavond ineens weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Laatst online: 24-09 14:50

Arrogant

S.F.W.

Henk is niet meer van deze tijd. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:55
Arrogant schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:50:
Henk is niet meer van deze tijd. :+
Klopt. Henk is van alle tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:54
Dit doet vele Tweakers pijn in het hart 😣
Nieuwe generaties doen Henk vergeten. Ik moet nu aan Coco denken 🥲

[ Voor 14% gewijzigd door mgizmo op 24-01-2025 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
Misschien weet @Femme waarom het niet meer werkt? Wij willen Henk terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Qwerty-273

Meukposter

Het plaatje staat er nog steeds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ss/tweakers25/images/got-logo.webp

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dit lijkt te werken in de extra css

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.site-logo a {
  background: url("https://tweakers.net/ss/tweakers25/images/got-logo.webp") no-repeat center/104px;
  height: 76px;
  width: 112px;
}
#menubar .logo {
  display:none;
}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbHC83PM5ibHyMlykEbeosCzm7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lzFNOdHMP5QbglG5iNMag1F7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
ouweklimgeit schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:18:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.site-logo a {
  background: url("https://tweakers.net/ss/tweakers25/images/got-logo.webp") no-repeat center/104px;
}
#menubar .logo {
}

[Afbeelding]
Yes, dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.site-logo a {
}
#menubar .logo {
}

[Afbeelding]
Die werkt idd. Hoop wel nog op een officiële fix. Femme is al getagged zie ik, dus hopelijk komt daar in de loop van de dag goed nieuws vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnhau
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 10:14
der is een .plan geweest denkik gisteren dat ze changes gedaan hebbe aan de header en dat de custom css daarvan duskan kapot zijn.
Hadde mss hun e-oficiele custom css moete update om in orde te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 02:34
mgizmo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:07:
[...]

Dit doet vele Tweakers pijn in het hart 😣
Nieuwe generaties doen Henk vergeten. Ik moet nu aan Coco denken 🥲
Ik ben tweaker sinds 2006 maar was het even vergeten. Stond Henk in 2006 op het "logo", Ik denk van wel?

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-01-2025 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Roderiktweaker schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Ik ben tweaker sinds 2006 maar was het even vergeten. Stond Henk in 2006 op het "logo", Ik denk van wel?
Henk is heel lang het logo geweest van t.net/got >> review: De geschiedenis van Tweakers.net: ontstaan en hobbyfase voor wat geschiedenis

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 24-01-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 12:57
Is denk ik meer iets voor Stoute bugs. Hier was het ook al opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb het topic even verplaatst naar een beter passend deel van het forum @Cambionn

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
henk weg en een dom rood blokje boven de tracker erbij (pc only, resolutie in de breedte nodig).. lekker vloekend met de dark theme.
ik hoop ook op een mooiere fix (lees: luiere) dan extra losse regels custom css erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door dyrc op 26-01-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-07 18:59
dyrc schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:00:
henk weg en een dom rood blokje boven de tracker erbij (pc only, resolutie in de breedte nodig).. lekker vloekend met de dark theme.
ik hoop ook op een mooiere fix (lees: luiere) dan extra losse regels custom css erbij.
Dat rode blokje krijg ik alleen wanneer ik "systeem voorkeur gebruiken" kies, bij light of darkmode is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
retrey schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Dat rode blokje krijg ik alleen wanneer ik "systeem voorkeur gebruiken" kies, bij light of darkmode is het wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzHlw2fcV1Wf6-mLTO81B6EkBcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EnyyzhkQ5ISdAKLVCXJ0JT5b.png?f=fotoalbum_large

mij mij gaat 't ook fout met 'donker'. ik heb ondertussen wel een boel CSS aangevinkt staan en wat custom CSS eroverheen, en de wirwar ontrafelen (waar komt de interactie vandaan die leidt tot het blokje) dat wil ik pas doen als m'n henk weer gefixt is, anders blijf ik mogelijk bezig.

hierbij dus een printscreen van 'het rode blokje' , mooi uitgelijnd ook...
(edit: ik heb tweakers standaard op een 1440*2560, dus een 1440p monitor kwart slag gedraaid. als ik hem in landscape doe dan wordt het rode blokje nog groter, die schaalt dynamisch (en wordt nog groter als de tracker uitklapt, dus die "hoort daarbij")

ook een printscreen van de homepage, ja ik heb een boel gestript en ik zit nu op m'n eigen blaren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l83iNGF7-8b-uJq2u8hJKeIsbBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G88HCGOdwp4VsbjPgPvCpyWT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door dyrc op 27-01-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dyrc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:45:
[Afbeelding]

mij mij gaat 't ook fout met 'donker'. ik heb ondertussen wel een boel CSS aangevinkt staan en wat custom CSS eroverheen, en de wirwar ontrafelen (waar komt de interactie vandaan die leidt tot het blokje) dat wil ik pas doen als m'n henk weer gefixt is, anders blijf ik mogelijk bezig.

hierbij dus een printscreen van 'het rode blokje' , mooi uitgelijnd ook...

ook een printscreen van de homepage, ja ik heb een boel gestript en ik zit nu op m'n eigen blaren :)
[Afbeelding]
Als ik naar je screenshots kijk gebruik je niet de Henk CSS? Wellicht dan beter om een eigen topic te maken, gezien het probleem niet vast zit aan Henk (waar dit topic over gaat) en de thema's en "gewone" site functies mogelijk door iemand anders beheerd worden dan de Henk custom CSS.

Ik heb overigens geen rode blokjes zelfs, ongeacht instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Cambionn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:50:
[...]
Als ik naar je screenshots kijk gebruik je niet de Henk CSS? Wellicht dan beter om een eigen topic te maken, gezien het probleem niet vast zit aan Henk (waar dit topic over gaat) en de thema's en "gewone" site functies mogelijk door iemand anders beheerd worden dan de Henk custom CSS.

Ik heb overigens geen rode blokjes zelfs, ongeacht instellingen.
je hebt gelijk dat ik de originele vraag niet moet verwateren.
ik heb henk ooit opgelost door onderstaande code, die werkt nu ook niet. (grote?) kans dat de Henk custom CSS naar dezelfde wijst. ik zal deze lurken en m'n vraag loshalen!
(probleem lijkt 'logo a' te zijn, die is nu 'site-logo a' geworden)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/*HENK IT*/
#logo a {
    height: 45px !important;
    width: 150px !important;
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -1px;
}
#logo a:hover {
    height: 45px;
    width: 150px;
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -20px;
}

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 27-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spasma
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-08 13:05

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.site-logo a {
}
#menubar .logo {
}

[Afbeelding]
een '!important' achter de hoogte maakt het nog nét iets mooier

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.site-logo a {
  height: 76px !important;
}
#menubar .logo {
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Oh oh, we hebben weer problemen :-( .

Heel Henk was ff weg. Een refresh van Tweakers en foetsie, Henk is ondergedoken. Niet enkel zijn mooie hoofd, maar de hele CSS. Onder account instellingen staat hij niet eens meer in de lijst met toegepastte custom CSS. Wat blijkt, Henk bestaat nog wel, maar is stilletjes uitgeschakeld. Als ik naar het aantal gebruikers kijk, voor iedereen.

Gelukkig kunnen we Henk hier nog vinden en uit zijn verstopplekje trekken :henk .

De Henk CSS is van Tweakers, en wordt gemaakt en bijgehouden door Tweakers. Dat deze ooit mogelijk niet meer supported zou zijn is 1 ding. Maar om hem nou heel stilletjes te uit te zetten :| . Henk is toch wel meer waar dan in de doofpot gestopt te worden? Arme Henk.

@Femme is dit een foutje? Een "zet uit en kijkt wie schreeuwt" tactiek? Of dachten jullie "die rare Henk, weg ermee" waarvan dit de eerste stap is en vonden jullie dat niet op z'n minst communicatiewaardig? Mocht de support voor de Henk CSS verdwijnen, hoop ik toch op z'n minst op een heads-up zodat de community de CSS kan kopiëren en op eigen kracht kan proberen bij te houden :$ .

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 21-08-2025 14:32 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
Ik zou toch zweren dat ik ook die custom css gebruikte. Maar 'ineens' was T.net rood ipv Henk-blauw. Nu weer gesubscribed

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik ben een random andere custom CSS kwijt, waardoor mijn tracker links staat ipv rechts

Edit: Nu weet ik het zeker, er gaat iets niet goed met die CSS dingen. Ik zet er net 1 aan, klik op een notificatie pop-up en poef, weg isie weer.

[ Voor 46% gewijzigd door lolgast op 21-08-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

lolgast schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:34:
Ik ben een random andere custom CSS kwijt, waardoor mijn tracker links staat ipv rechts
Gelukkig, dacht dat ik ergens onbewust iets uitgezet had.
Sterker nog, 2 minuten geleden een CSS die hetzelfde deed aangezet, Tracker keurig links; maar nu is ie wéér naar rechts :-(

edit:
Omdat ik 'm nét had aangezet wist ik nog welke het was, maar hij lijkt ook verdwenen uit de [urlhttps://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/]lijst met custom snippets
🤔

[ Voor 20% gewijzigd door TheRookie op 21-08-2025 14:41 ]

• Freeaqingme
Ik geloof dat er iets mis gaat inderdaad. Heb ik net die custom css van Femme geactiveerd, ben ik 'm nu weer kwijt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 14:50
Custom CSS wordt af en toe niet geladen

Lijkt hier vandaan te komen, wellicht niet handig om in 2 topics hetzelfde probleem aan te kaarten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lolgast schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:34:

Edit: Nu weet ik het zeker, er gaat iets niet goed met die CSS dingen. Ik zet er net 1 aan, klik op een notificatie pop-up en poef, weg isie weer.
Als je lijkt te zoeken op custom CSS snippets lijken de geactiveerde custom CSS snippets te resetten.

• Cambionn
  • Niet online
JelleDJs schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:38:
Custom CSS wordt af en toe niet geladen

Lijkt hier vandaan te komen, wellicht niet handig om in 2 topics hetzelfde probleem aan te kaarten.
Gezien het enkel met Henk gebeurde hier haalde ik het hier aan. Ooit was al aangegeven dat hij niet voor altijd ondersteund zou worden, dus ik was ff bang dat die ondersteuning heel stilletjes weg was.
CH4OS schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:38:
[...]
Als je lijkt te zoeken op custom CSS snippets lijken de geactiveerde custom CSS snippets te resetten.
Enkel refresde ik gewoon de homepage. Zoals ik dat 500 keer op een dag doe.

Overigens was Henk hier net zoals bij Freeaqingme weer ff foetsie idd. En meteen weer aangezet. Lijkt idd alsof ze ergens mee bezig zijn wat niet helemaal lekker gaat. Dat het tegelijk bij alle mensen met een specifieke CSS gebeurd lijkt me toch echt op werkzaamheden die niet lekker lopen en niet getriggerd door een user-actie.

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 21-08-2025 14:42 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij zou Ode aan Henk juist wel langdurig ondersteund worden vanuit Tweakers? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
In dat andere topic gaat het specifiek over een error bij het ophalen van die custom css. Echter, bij Henk wordt ik echt geunsubscribed van die custom css. Dus mogelijk is dat toch echt een ander issue?

• Cambionn
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:42:
Volgens mij zou Ode aan Henk juist wel langdurig ondersteund worden vanuit Tweakers? :?
Langdurig is niet voor altijd. Er is destijds gevallen dat het een keer op zou houden. Staat me bij op de vorige abbodag ergens in hun mooie auditorieumzaal (ik vroeg er toen wat over). Maar wellicht herinner ik me dat verkeerd en was het ergens anders.

Zoals gezegd, niks is voor altijd en dat snap ik. Maar als die dag komt hoop ik iig op een heads-up zodat de community het over kan nemen ipv dat er stilletjes op delete wordt gedrukt.
Freeaqingme schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:45:
In dat andere topic gaat het specifiek over een error bij het ophalen van die custom css. Echter, bij Henk wordt ik echt geunsubscribed van die custom css. Dus mogelijk is dat toch echt een ander issue?
Vermoed ik ook, zeker gezien het voor alle gebruikers tegelijk is (opeens 0 gebruikers). Dus ik hou het gesprek nog ff hier ipv daarheen te verhuizen.

[ Voor 51% gewijzigd door Cambionn op 21-08-2025 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 14:09

jdh009

FP ProMod
Zoals zovelen vermoed ik dat dit simpelweg te maken heeft met de custom CSS-bug die momenteel speelt. Tweakers zou de Ode aan Henk-snippet nooit verwijderen, dat kunnen ze zich niet permitteren. Femme zou zich in zijn graf omdraaien, al leeft hij gelukkig nog.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freeaqingme schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:45:
Ik heb vandaag al meermaals gehad dat de geactiveerde custom CSS snippets compleet resetten, moet dan alles weer activeren (ook de Ode aan Henk die dus Henk terugbrengt).

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:33

PB-powell

Mr. Laziness

Ik ben Henk ook kwijt, heb dat ook in het andere topic aangegeven... Ik zou niet eens weten hoe ik hem ooit heb geactiveerd.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Inmiddels ook maar ff in dat andere topic gepost. 1 topic lijkt mij idd handiger, dus als dit breeder is dan Henk denk ik dat dat andere topic beter past.
PB-powell schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:23:
Ik ben Henk ook kwijt, heb dat ook in het andere topic aangegeven... Ik zou niet eens weten hoe ik hem ooit heb geactiveerd.
Je kan hem altijd terughalen door weer aan te zetten. Directe link staat in mijn eerste comment op pagina 2. Is ook gepint om makkelijk terug te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inderdaad breder dan alleen de Henk snippet, dus beter in het andere topic posten ;) (hoewel we de oorzaak al op het spoor zijn, wordt aan gewerkt!)

Intentionally left blank

Pagina: 1