Hp elitedesk 850 G8 geeft geen beelduitvoer op usb-c hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Beste Tweakers,

Ik heb een HP Elitebook 850 G8, deze wil ik gebruiken aan een USB-C hub, helaas krijg ik via hier geen beelduitvoer. Het betreft een USB-C hub van het merk Switss, modelnummer SW--121.

Op mijn vorige laptop (dell 3580) werkte dit probleemloos. Het systeem herkent de Hub, wanneer deze erin gaat hoor ik het connectiegeluid, daarbuiten werken o.a. ook de laadfunctie, netwerkfunctie en de usb poorten via deze hub. Helaas blijft beelduitvoer uit. In het begin registreerde het systeem wel een scherm wanneer ik deze in de hub stak, onder beeldscherminstellingen kreeg ik ook 3 schermen te zien, deze bleven echter allemaal zwart. Na het uitvoeren van een BIOS update, waarbij ook verschillende firmware is geupdate, registreerd de laptop nu de schermen helemaal niet meer.
Iemand een idee hoe dit kan, en nog beter, hoe ik dit wellicht kan oplossen? moet eerlijk bekennen dat dit de eerste keer is dat ik met thunderbolt werk.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Steef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bedoel je EliteBook i.p.v. EliteDesk?

Houd de Shift toets eens vast wanneer je Windows (?) afsluit, dat kan vreemde problemen oplossen.
'sfc /scannow' kun je nog even doen in een elevated cmd venster.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
PD2JK schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:26:

Houd de Shift toets eens vast wanneer je Windows (?) afsluit, dat kan vreemde problemen oplossen.
Je hebt helemaal gelijk, elitebook natuurlijk...

Ik zal beide opties eens proberen. Gaat trouwens inderdaad om een windows 11 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
PD2JK schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:26:

Helaas beide opties geen resultaat "Windows Resource Protection did not find any integrity violations.", ik ben bang dat het een driver of firmware probleem is, zeker omdat voor de BIOS update de schermen wel zichtbaar waren bij beeldscherminstellingen (maar volledig zwart bleven), nadat de bios en de firmware is geupdate is het helemaal niet meer zichtbaar.

Ik heb al een poging gedaan om de bios weer te downgraden, helaas neemt hij dan niet de oude firmware van de usb-c / thunderbolt mee terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
- Heb je beide usb-c poorten geprobeerd en/of de stekker omgedraaid? dat laatste kan helpen bij een slecht contact.
- Als het met de Bios te maken heeft, een bios-reset doen en kijken of er opties zijn die usb-c poorten beinvloeden.
- Zijn het 'goede' kabels naar de monitoren en niet te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
Soldaatje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:24:
- Heb je beide usb-c poorten geprobeerd en/of de stekker omgedraaid? dat laatste kan helpen bij een slecht contact.
- Als het met de Bios te maken heeft, een bios-reset doen en kijken of er opties zijn die usb-c poorten beinvloeden.
- Zijn het 'goede' kabels naar de monitoren en niet te lang?
Beide poorten geprobeerd, als ik de stekkerkop omdraai dan maakt hij helemaal geen verbinding zelfs.

Ben as we speek opnieuw de bios aan het updaten naar de meest recente versie, maar heb hier eerlijkgezegd weinig vertrouwen in.

Het zijn goede kabels, zonder de hub werken ze probleemloos in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
SteefdeKa schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:43:
Beide poorten geprobeerd, als ik de stekkerknop omdraai dan maakt hij helemaal geen verbinding zelfs.
USB-C poorten waarbij de kabel maar in één positie werkt duidt vaak wel op een probleem (vuil/slijtage) met de poort zelf.
De USB poorten van de hub al eens heel goed geïnspecteerd/schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Misschien erg voor de hand liggend, maar niet geschoten is altijd mis.

Zie je wel extra monitoren in Display settings? En heb je al eens Windows-P gedaan en dan extend aangeklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit probleem ken ik wel van de ProBook 450 G10, daar was een BIOS update de oplossing.

Gezien het bij beide thunderbolt poorten gebeurt zou ik het bij het dock / de hub zoeken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 16:49
Je krijgt geen beeld, maar werken muis en keyboard wel, en laad je laptop wel op ?? Dan zou ik de Displaylink software installeren.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Gaat het hier nu om een USB Hub of Dock?

Google: HP USB-C Dock hard reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 13:55
Als ik hoor beeld dan denk ik dat je een usb-c 4 hub hebt aka thunderbolt. Dit moet je laptop ook hebben en dan kun je beeld doorsturen naar een thunderbolt hub. Maar zonder thunderbolt kun je beeld wel vergeten.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SteefdeKa
Bedankt voor jullie reacties,

Na meerdere dingen oplossingen te hebben geprobeerd ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat er echt een probleem is met de usb poorten zelf. Ik heb verschillende apparaten geprobeerd, van duurdere dockingstations tot simpele hubs, zelfs een BARCO wilde niet werken. Daarom heb ik er voor gekozen om de laptop te retourneren, ik heb het bij de laptop van een collega uitgetest (die heeft prrecies hetzelfde systeem), hier werkte de docking direct zonder problemen.

Alsnog bedankt voor het meedenken!

Groetjes
Pagina: 1