tax betalen via myus.com of DHL?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:23
Ik heb vanuit Engeland wat gekocht dat niet direct naar Nederland verstuurd kon worden.
Daarom heb ik gebruik gemaakt van myus. Dat is een site die ervoor zorgt dat het wordt gereshipt naar mijn adres in Nederland.

Doordat het pakket buiten de EU komt moet ik belasting hierover betalen. Echter vraag ik mij af of ik dit beter door de vervoerder (DHL) kan laten doen of via myus.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xljVRMR4DIvDJ9C33JjApmIwLCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpQ4ov6Qv7J6sPo2PbGjQ1E3.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling om belasting en importheffingen te ontduiken. Het is enkel door jullie adviseren wat normaliter de goedkoopste optie is. Hebben jullie hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 20:42

-d-

In de meeste gevallen is het voordeliger de BTW / invoerrechten vooraf te betalen, om zo de administratiekosten van de vervoerder (in dit geval DHL) te besparen. DHL express rekent 2% van de zending, met een minimum van 14.50 EUR (+BTW) bovenop de daadwerkelijke kosten, dus dan moet je even uitrekenen wat voordeliger is.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:31

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Joris-Jansen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:02:
Ik heb vanuit Engeland wat gekocht dat niet direct naar Nederland verstuurd kon worden.
Daarom heb ik gebruik gemaakt van myus. Dat is een site die ervoor zorgt dat het wordt gereshipt naar mijn adres in Nederland.

Doordat het pakket buiten de EU komt moet ik belasting hierover betalen. Echter vraag ik mij af of ik dit beter door de vervoerder (DHL) kan laten doen of via myus.

Zie:
[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling om belasting en importheffingen te ontduiken. Het is enkel door jullie adviseren wat normaliter de goedkoopste optie is. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb een soortgelijke vraag. Wil dingen bestellen die alleen in Amerika of Engeland leverbaar zijn. Met myus.com kan je dit dan toch kopen schijnbaar. Weet alleen niet of dit betrouwbaar is, en of er geen betere diensten zijn hiervoor. Wat zijn jouw ervaringen?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:23
frankwopereis schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb een soortgelijke vraag. Wil dingen bestellen die alleen in Amerika of Engeland leverbaar zijn. Met myus.com kan je dit dan toch kopen schijnbaar. Weet alleen niet of dit betrouwbaar is, en of er geen betere diensten zijn hiervoor. Wat zijn jouw ervaringen?
Mijn ervaring is wel betrouwbaar, maar op internet lees ik wel veel negatieve verhalen. Kosten via myus zijn best hoog.
Beter is als je een kennis hebt in de VS of UK