Koelkast werkt na ontdooien niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Hallo tweakers ,

Sinds gistermiddag werkt mijn inbouwkoelkast niet meer. Ik heb afgelopen zondag de vriezer lopen ontdooien en al het opgehoopte ijs lopen wegbikken. Dagen erna deed die het prima alhoewel die op sommige momenten wel veel meer geluid maakte dan voorheen. Sinds gisteren komt er helemaal geen kou meer vandaan. Op dit moment hoor ik dat die af en toe zoemt en dan klikt die uit. Dat doet die om het kwartier en duurt echt maar een paar seconden.

Ik heb gelezen dat het of de thermostaat of compressor kan zijn. Aan de hand van dat zoemen hebben jullie wellicht een idee waar ik het moet zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:24
heb je misschien iets te hard gebikt en die ijzers geraakt die in diepvries zitten>
dan heb je misschien een lek gemaakt ;) dat kan je wel laten herstellen, maar het is economisch verstandiger om heel de koelkast te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

Onbekend

...

Heb je misschien een kleine lekkage gemaakt waardoor het koelmiddel is ontsnapt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Nu online
99ruud99 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:51:
heb je misschien iets te hard gebikt en die ijzers geraakt die in diepvries zitten>
dan heb je misschien een lek gemaakt ;) dat kan je wel laten herstellen, maar het is economisch verstandiger om heel de koelkast te vervangen.
Ik kan niet ontkennen dat het er inderdaad wel hard aan toe ging. Er zat echt een ijslaag van een 1,5 cm ofzo. :P

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee. Toch maar een nieuwe kopen dan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BPP schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Ik kan niet ontkennen dat het er inderdaad wel hard aan toe ging. Er zat echt een ijslaag van een 1,5 cm ofzo. :P

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee. Toch maar een nieuwe kopen dan denk ik.
Voor de volgende keer: ijs smelt vanzelf als de omgeving warmer is dan de temperatuur waarbij ijs ontstaat (en dus ontdooit het ijs ook wel vanzelf, zelfs zonder hardhandig bikken.... alleen dan niet binnen een half uur).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEBHa1poKl09FF-BkQpHcikVf7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8zm3ZnCPoxXJMYVJPBWgBYD.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of ik dit hier kan stellen en wellicht is het een domme vraag. Ik wil mij oude koelkast uitbouwen. Weet iemand of ik datgene wat ik rood heb gemaakt zo los kan trekken? Het is een strip en dat andere lijkt op een geplakte klem of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

franssie

Save the albatross

@BPP lijkt me wel los te trekken, voorzichtig met een mes erachter voelen hoe vast het zit en dan wrikken.
Als je online een handleiding kan vinden zal het daar ook wel in staan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:32:
@BPP lijkt me wel los te trekken, voorzichtig met een mes erachter voelen hoe vast het zit en dan wrikken.
Als je online een handleiding kan vinden zal het daar ook wel in staan?
ohja goed punt zal de handleiding er eens bij zoeken idd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BPP schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:27:
Weet iemand of ik datgene wat ik rood heb gemaakt zo los kan trekken?
Alleen die onderste rode naar links schuiven.
Dan komen er montage schroeven tevoorschijn.

Aan de foto te zien gaat de koelvries die je hebt gekocht waarschijnlijk niet passen.

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 13-02-2025 00:09 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1