Ik ben op zoek naar advies voor het samenstellen van een server voor een camerasysteem. De bedoeling is dat ik de laatste versie van Milestone ga draaien. Het systeem moet 30 camera's ondersteunen, die opnemen in 6MP resolutie met ongeveer 12 FPS.
De server zal verantwoordelijk zijn voor de opname van de beelden, maar de opslag wordt uitgevoerd op een oude NAS die ik al heb liggen. Om soepel beeldmateriaal terug te kunnen kijken, wil ik graag een server met SSD-opslag voor het systeem en de cache.
Mijn vragen zijn:
- Welke processor en hoeveel RAM zouden jullie aanraden om deze configuratie soepel te laten draaien?
- Zijn er specifieke servermerken of modellen die bijzonder geschikt zijn voor dit soort toepassingen?
- Zijn er andere hardware-aspecten waar ik rekening mee moet houden?
- Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare setup en nog tips?
Thanks!
De server zal verantwoordelijk zijn voor de opname van de beelden, maar de opslag wordt uitgevoerd op een oude NAS die ik al heb liggen. Om soepel beeldmateriaal terug te kunnen kijken, wil ik graag een server met SSD-opslag voor het systeem en de cache.
Mijn vragen zijn:
- Welke processor en hoeveel RAM zouden jullie aanraden om deze configuratie soepel te laten draaien?
- Zijn er specifieke servermerken of modellen die bijzonder geschikt zijn voor dit soort toepassingen?
- Zijn er andere hardware-aspecten waar ik rekening mee moet houden?
- Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare setup en nog tips?
Thanks!