Bestanden op C direct syncen met een sharepoint map

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48
Op mijn werk gebruiken wij een specifieke toepassing die in een remote desktop draait.

Deze toepassing kan bestanden maken (xls/csv/pdf), maar kan deze NIET direct opslaan in een Sharepoint map. Lokale bronnen staat "aan", ook stations, maar sharepoint is NIET te selecteren.

We moeten dit bestand eerst (al redelijk gecompliceerd) opslaan op de C schijf van de lokale pc en daarna verplaatsen naar de sharepointmap.

Ik wil nu de map waar deze bestanden in opgeslagen worden automatisch continue laten synchroniseren met een vaste map op Sharepoint.

dus:

-Export vanuit RDP naar map op c:\export
-Continue scan van de map c:\export en als hier iets in geplaatst wordt direct verplaatsen naar een map op sharepoint en bij voorkeur verwijderen uit c:\export
-Er mag GEEN synchronisatie terug komen van de map op sharepoint naar c:\export (dus c:\export blijft eigenlijk altijd leeg)

Ik heb wel het volgende gevonden: Sync SharePoint files and folders - Microsoft Support maar dat is niet wat ik wil.

Is dit binnen sharepoint te regelen of moet ik een app zoeken die dit kan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sharepoint of mag het ook Onedrive zijn? Dan simpelweg die Onedrive client gebruiken. En in Sharepoint klikken op 'snelkoppeling toevoegen aan Onedrive'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oh wacht. Het moet echt syncen. Scriptje maken die regelmatig naar de juiste plaats verplaatst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:20
F_J_K schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:50:
Oh wacht. Het moet echt syncen. Scriptje maken die regelmatig naar de juiste plaats verplaatst.
Dat lijkt inderdaad een goede route. Wel even oppassen/nadenken over bestanden met dezelfde naam. Weet niet of dat een mogelijkheid is dat zich voor kan doen?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Microsoft Power Automate kan dit soort dingen gewoon voor je doen.

Zorg wel dat je dit niet met een persoonlijk account doet maar met een service account.
En zorg voor de juiste rechten op C:\Export, Power Automate en Sharepoint.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 16:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Dat lijkt inderdaad een goede route. Wel even oppassen/nadenken over bestanden met dezelfde naam. Weet niet of dat een mogelijkheid is dat zich voor kan doen?
Powershell heeft de -Force optie sowieso bij bestandsbewerkingen, dus dat gaat meestal wel goed. Dan douwt hij er altijd de nieuwste versie doorheen. En anders zijn er wel checks in te bouwen of evt. aangepaste naamgeving.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 23-01-2025 21:39 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:07
Kan schrijven naar een andere drive letter (mapped) wel?
https://adamtheautomator.com/map-sharepoint-drive/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:20
nelizmastr schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Powershell heeft de -Force optie sowieso bij bestandsbewerkingen, dus dat gaat meestal wel goed. Dan douwt hij er altijd de nieuwste versie doorheen. En anders zijn er wel checks in te bouwen of evt. aangepaste naamgeving.
Zeker, maar het simpelweg forceren kan weer leiden tot dataverlies. Daarom ben ik meer voorstander van jouw tweede optie. Maar goed, zoals eerder vermeld is het mogelijk niet eens iets dat speelt. We horen het (als het goed is) binnenkort van TS. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48
Allereerst dank voor de suggesties.
@Gr4mpyC3t bestanden met dezelfde naam komt voor, dus dat is een ding. Is echter wel door de gebruiker vooraf aan te passen, voor de export.
@djmuggs Powerautomate heb ik nu even naar gekeken, lijkt een oplossing, wordt vervolgd.
@Frost_Azimov nee, je kunt alleen naar de server waar de RDP op staat schrijven (niet wenselijk) of naar lokaal C. Onedrive/Sharepoint drives kunnen niet gekozen worden.

Als er nog meer suggesties zijn graag !
Pagina: 1