Extra router koppelen in Garage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepl10
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-02 20:29
Hoi,

Wellicht is de vraag wel al eens hier voorbij gekomen, maar ik kon mijn antwoorden hier niet uithalen.

Ik heb in onze woning, in de meterkast (voorkant huis) een KPN Xperiabox V10 staan. Verder in huis staan nog 2 KPN superwifi (wit) 1 op bovenverdieping en 1 in bijkeuken (achterkant huis).

Achter in onze tuin hebben we een vrijstaande overkapping gebouwd. De overkapping ligt op 30-40m van de superwifi in de bijkeuken af. Dit blijkt té ver te zijn voor bereik. oftewel, we hebben geen stabiele wifi verbinding is onze overkapping.

Omdat we hier ook wat muziek willen streamen en ook de lampen bedienen dmv klikaanklikuit, zou ik hier een stabiele wifi verbinding willen realiseren.

Onze vrijstaande garage, ligt halverwege tussen ons huis en de overkapping. Nu heb ik een CAT6 internet kabel getrokken van de meterkast, naar de garage.

Ik wil graag hier iets tussenzetten (bijv een 2e router) die ook signaal uitstuurt, maar wel met hetzelfde wifinaam (SSID) en wachtwoord. Want een KPN superwifi in de garage blijkt niet stabiel genoeg.

Maar als ik op internet ga zoeken wat ik nu het beste kan gebruiken, dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
dus de vraag:

Wat kan ik het beste gebruiken

enige vereisten zijn dus dat:
- ik achter in de tuin goede stabiele wifi heb.
- hetzelfde wifinaam en wachtwoord heb
- het apparaat wat ik in de garage zet moet ook LAN poorten hebben omdat ik hier nog 1-2 apparaten op wil aansluiten.

Ik hoop dat jullie mn situatie een beetje kunnen snappen. :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepl10
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-02 20:29
Ik heb hier nog een Fritzbox 7530 liggen, kan ik die bijv goed gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:27

Kraz

Saving the world

Die Fritzbox lekker afvoeren en een extra Accesspoint aan de getrokken kabel bevestigen.
Die stel je in met hetzelfde SSID met wachtwoord.

Deze voldoet aan je eisen denk ik
uitvoering: TP-Link EAP615-WALL, per stuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kraz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:31:
Die Fritzbox lekker afvoeren en een extra Accesspoint aan de getrokken kabel bevestigen.
Die stel je in met hetzelfde SSID met wachtwoord.

Deze voldoet aan je eisen denk ik
uitvoering: TP-Link EAP615-WALL, per stuk
Niks mis met die Fritzbox heeft wifi5 snel zat nog en kan in AP modus (ip cliënt)
Om geheel netwerk te maken moet die Fritzbox in AP modus anders krijg je twee subnets en werken niet alle apparaten op een netwerk (dan zien ze elkaar niet) en kan geen apparaten bijvoorbeeld casten naar apparaat die op de andere router zit aangesloten.

Dus ja die fritzbox is prima te gebruiken

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 23-01-2025 18:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kraz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:31:
Waarom afvoeren? Meeste routers voor thuisgebruik kennen een access point modus. Lekker daarop zetten, UTP kabeltje erin en gaan met de banaan.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 14:30
Ik denk dat je de superwifi ook bedraad zou kunnen aansluiten aan die getrokken kabel.
Weet het echter niet zeker.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 20:11
Spasm schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:40:
Ik denk dat je de superwifi ook bedraad zou kunnen aansluiten aan die getrokken kabel.
Weet het echter niet zeker.
Kan wel, maar de witte schotels hebben maar 1 utp aansluiting en hij wil nog meer bedraad erop aansluiten.
Of hij moet iets met KPN regelen dat ie de zwarte versie 2 in zijn bezit krijgt (of goedkoop via Marktplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 20:11
Joepl10 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:25:
Ik heb hier nog een Fritzbox 7530 liggen, kan ik die bijv goed gebruiken?
Zeker kun je die Fritzbox inzetten.
In Access Point mode zetten en je lange utp kabel in LAN1 en dan heb je nog 3 LAN poorten over.
Kijk of dit bevalt, zoniet dan kun je altijd nog een sneller AP kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Lijkt mij heel simpel

Superwifi bedraad in garage aansluiten.

Niet beginnen met mixen van ecosystemen, waarom zou je?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 14:30
EverLast2002 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:15:
[...]

Kan wel, maar de witte schotels hebben maar 1 utp aansluiting en hij wil nog meer bedraad erop aansluiten.
Of hij moet iets met KPN regelen dat ie de zwarte versie 2 in zijn bezit krijgt (of goedkoop via Marktplaats).
Ik had even over het hoofd gezien dat hij de witte versie had. Hij kan een 5 poorts TP-Link switch halen bij de Action voor een tientje en die op die kabel aansluiten en dan de SW op de switch aansluiten. Dan zijn er nog 3 poorten over ok bedraad iets op aan te sluiten.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
laurens0619 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:53:
Niet beginnen met mixen van ecosystemen, waarom zou je?
Je bent toch Tweaker (of niet natuurlijk) en je hebt de apparatuur al in huis?
CH4OS schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:39:
Waarom afvoeren? Meeste routers voor thuisgebruik kennen een access point modus. Lekker daarop zetten, UTP kabeltje erin en gaan met de banaan.
Dat dus d:)b

En als het toch helemaal niet mocht werken kan je altijd nog eens kijken naar andere oplossingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
The_Doman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:59:
[...]

Je bent toch Tweaker (of niet natuurlijk) en je hebt de apparatuur al in huis?

[...]

Dat dus d:)b

En als het toch helemaal niet mocht werken kan je altijd nog eens kijken naar andere oplossingen natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk. Daar heb ik overheen gelezen....

In dat geval inderdaad lekker die fritzbox configureren. Let op encvryptie type, daar gaat het vaak mis.
WPA2/WPA3 is niet hetzelfde als WPA2 :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1