MS Flight Simulator 2020 Premium de Luxe op laptop??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papavanpieter
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-01 10:09
Goedemiddag,

Ik heb een HP probook 450G9 met Intel I5-1235U, 12th generatie met 'grafische kaart'Intel UHD graphics. Ik vermoed dat het een gedeeld videogeheugen is met het RAM 8Gb van de laptop.

Mijn korte vraag: kan ik met deze specs MS Flight Simulator 2020 (Premium de Luxe?) spelen/installeren? Zelf denk ik dat de grafische kaart tekort gaat schieten, maar daar kunnen jullie meer info over geven? (heel graag! ;) )

Aanvullende info heb ik, maar als er vragen zijn, laat het gerust weten.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

https://www.systemrequire...ft-flight-simulator/19451

Hier kun je zien wat het nodig heeft. Die videokaart gaat waarschijnlijk tekort schieten. Nou is zo'n Intel Iris ding niet per se heel slecht, maar haalt het niet bij de kaarten die hier als minimum staan.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 23-01-2025 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee. Zowel qua CPU als GPU kom je zwaar te kort, want de "U" in de i5-1235U staat ook voor Ultra Low Power. Dat doen ze door de CPU nogal te 'knijpen'.

Ga d'r vanuit dat je qua resolutie eerder "braille" moet zoeken dan een moderne schermresolutie, en geen acceptabele FPS gaat krijgen. Daarnaast, zoals je al aangaf, ben je ook enorm beperkt qua RAM.
TERW_DAN schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:49:
https://www.systemrequire...ft-flight-simulator/19451

Hier kun je zien wat het nodig heeft. Die videokaart gaat waarschijnlijk tekort schieten. Nou is zo'n Intel Iris ding niet per se heel slecht, maar haalt het niet bij de kaarten die hier als minimum staan.
De 8GB ondergrens is met een GPU met dedicated VRAM geleverd. Bovendien is de IrisXE GPU op een U-serie CPU die sustained op 12W. Wat ik kan vinden (potatocomputer heeft dit ooit getest) is dat zelfs met een 16GB uitvoering 10-12fps (afhankelijk van hoogte) op low het max haalbare is -- met best wat glitching.

[ Voor 50% gewijzigd door Umbrah op 23-01-2025 15:54 ]