Rubber vs PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 13:08
Volgens mij niet echt een algemeen topic beschikbaar waarin ik deze vraag kwijt kon, dus ik drop hem hier even.

Situatie
Wij hebben thuis een PVC click vloer van Floorify. Bevalt prima :-) Nu heb ik echter een robotstofzuiger op het oog, maar die is voorzien van een "rubber" borstel. PVC en rubber gaan niet goed samen blijkt. Floorify hanteert bijvoorbeeld het volgende advies op hun website:

Bij langdurig contact tussen rubber en PVC kan er een blijvende, donkerbruine verkleuring optreden die zeer moeilijk weg te krijgen is. Gebruik daarom geen rubberen of latex-gecoate matten, wieltjes of andere rubberen voorwerpen in combinatie met onze vloeren.

Ik heb voor de volledigheid Floorify even gebeld en gevraagd wat zij er van vinden. Ik kreeg een twijfelachtig advies van: nou we zouden het niet aanraden.

Ik begrijp dat er bij langdurig contact tussen de twee materialen wat ellende kan ontstaan, maar bij het gebruik van een rubber stofzuigerborstel (of bijvoorbeeld een rubber bezem/veger), zou dat nou echt problemen opleveren?

Vraag
Er zijn vast meer mensen met een PVC vloer die ervaring hebben met het gebruik van rubber materiaal in de vorm van een stofzuiger/bezem of anders. Even nieuwsgierig naar eventuele ervaringen van anderen dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:19
Geen ervaring met gebruik van een stofzuiger/bezem, maar wel een kettlebell. Deze had ik op een transparante PVC mat laten staan en deze heeft een donkerbruine cirkel. Vervolgens heb ik deze verkleuring ook op mijn Therdex vloer gespot, maar gelukkig nog enigszins op tijd.

Ik zou mij er minder druk over maken bij kort contact, maar bij langdurig contact op dezelfde plek kan rubber wel verkleuring veroorzaken. Wees dus ook voorzichtig met rubberen deurstoppers.

[ Voor 7% gewijzigd door Xalopalyps op 23-01-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 13:08
Bedankt voor je feedback.

Idd langdurig en relatief zware objecten heb ik beeld bij, maar een borstel van een robotstofzuiger lijkt mij goed te gaan. Maargoed - kan nog op safe spelen en een ander type uitzoeken. Benieuwd of er nog andere ervaringen zijn.