Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Na inbouwen van dit moederbord, samen met een AMD 7800X3D en G.Skilll flare X5 F5-6000J3038F16X2 zie ik dat het moederbord stroom krijgt aan de leds, alleen gaat het systeem niet aan.
Ik heb de powerswitch gebypassed om te kijken of die dwars lag en alle powerstekkers, headers etc opnieuw geprobeerd maar hij gaat gewoon niet aan.

CMOS clear helpt niet, dus vooralsnog krijg ik er geen leven in anders dan de RGB's op het mobo die aan gaan. Iemand nog suggesties voor wat ik kan doen? Zonder GPU/RAM zelfde verhaal overigens.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

NiGeLaToR schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:17:
Ik heb de powerswitch gebypassed om te kijken of die dwars lag
Als in 'PS-ON' + 'GND' van de ATX connector kortgesloten? Springt de voeding dan wél aan? Welke voeding?
Geen rommel in de LGA socket en de contactpunten van de CPU zijn schoon?
De CR2032 knoopcel kan leeg zijn, maar onwaarschijnlijk gezien de leeftijd van het moederbord. ;)

Als de power switch header niets doet, is het bord wellicht defect.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_qhEcKd3a2qHH_25G97fcoBoKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMIo2A8ZYLrF2dKkznFPXnt9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zit in de handleiding maar komt niet overeen met plaatjes online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ufY9wPmWOfwt4bj9APCMTGR4JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FL7LcvLJ68iyUadajcM6FUbz.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ufY9wPmWOfwt4bj9APCMTGR4JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FL7LcvLJ68iyUadajcM6FUbz.png?f=fotoalbum_large

@PD2JK het is een Seasonic GX850 die m'n gehele AM4 platform al mee gaat.

Ben even uitgegaan van de ATX specs online en dan hoor ik een relais klikken, maar hij springt verder niet 'aan'. Dit relais hoor ik niet als ik de aan knop van de pc in druk. De RGB leds blijven ondertussen branden als de voeding is aangesloten.

Deze video gevolgd en moet de voeding aan laten met paperclip. Die begint te draaien in ieder geval.

- mobo is nieuw uit de doos, dus batterij.. tjah..
- socket is schoon, cpu zit er goed in

Begin te vermoeden dat mobo dood is.

[ Voor 64% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-01-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Dark

who tweaked the light?

Plaatjes kloppen iig wel hoor, het bovenste is de moederbord (vrouwtje) kant en het onderste de 24p connector kant (mannetje), die laatste moet je dus ondersteboven zien. Enige verschil is de witte -5V die tegenwoordig niet meer gebruikt wordt, Als de voeding deze al levert is dat geen probleem omdat het aan de moederbord kant 'floating' is, wat niet aangesloten betekend. Dus daarin zit het hem niet.

Heb je het moederbord al ingebouwd? zo ja daarbij de juiste standoffs gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dark schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:40:
Plaatjes kloppen iig wel hoor, het bovenste is de moederbord (vrouwtje) kant en het onderste de 24p connector kant (mannetje), die laatste moet je dus ondersteboven zien. Enige verschil is de witte -5V die tegenwoordig niet meer gebruikt wordt, Als de voeding deze al levert is dat geen probleem omdat het aan de moederbord kant 'floating' is, wat niet aangesloten betekend. Dus daarin zit het hem niet.

Heb je het moederbord al ingebouwd? zo ja daarbij de juiste standoffs gebruikt?
Ja had AM4 eruit en AM5 erin, maar ben er wel uit. AM4 start gewoon als vanouds op dus AM5 mobo is DOA. Zie even geen andere reden dat het niet werkt. Kapotte mem of cpu zou op z’n minst eerst een spinup geven lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Update: nieuwe bord werkte meteen.

Thanks voor de hulp d:)b

Pagina: 1