Jbl 2.1 deep bass soundbar soort van ruis uit subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennegade23
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-02 13:37
Mijn vraag
...Wanneer er zachtjes gepraat wordt of gefluisterd in een film dan merk ik dat bepaalde tonen naar de subwoofer worden gestuurd. Dit zorgt voor een irritante ruis vanuit de subwoofer. Het is net of bepaalde middel lage tonen naar de sub worden gestuurd in plaats van naar de soundbar. Met bepaalde stemmen gaat de sub steeds aan uit zegmaar

Ik heb zelf de sub al meerdere keren verplaatst, positie maakt geen verschil. Ook een reset helpt niet. Hdmi kabel vervangen helpt ook niet.

Is hier iets aan te doen? Is het een bekend probleem van deze set?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennegade23
Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennegade23
Is op laag volume gaat de sub stotteren met praten van bepaalde films

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

rennegade23 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:38:
Het is net of bepaalde middel lage tonen naar de sub worden gestuurd in plaats van naar de soundbar.
Subwoofer doet het LFE kanaal en veelal ook het bereik wat de andere speakers niet weer kunnen geven. Kijkende naar de "woofers" in de genoemde sound bar van 2,25" is het niet gek dat subwoofer meer doet dan alleen de lage tonen, subwoofer moet ook aanvullen wat de 2,25" niet voor elkaar krijgen. Als dialoog uit de subwoofer komt dan heeft deze JBL een aanzienlijk hoge crossover.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennegade23
Oke bedankt voor de informatie is daar ook wat aan te doen? Wou de set inruilen voor een ander wel dezelfde maar denk dat al deze sets het hebben denk dat ik daar weinig mee opschiet