Vraag

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 21:53
Ik ben onlangs trotse bezitter geworden van een GoodWe GW5000-SDT-20 omvormer en die wil ik aansluiten op mijn HA met de RS485 (modbus) aansluiting. Echter heeft de installateur geen stekkers daarvoor achter gelaten.
Zoeken op internet leverde mij alleen een Pools site op die op aanvraag kan leveren. Nee, zelfs Ali leverde me niks op. Heeft iemand misschien nog zo'n 5-pins connector liggen, of weet je misschien waar ik die dingen kan kopen?

Alle reacties

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51
Zelfde uitdaging hier. Toevallig nog verder gekomen?

WP: Panasonic WP KIT-WC07L3E5 , Panasonic 50 liter buffer parallel, Boilervat Panasonic PAW-TD20C1E5-1 Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:51
Heeft deze goodwe geen wifi of internet aansluiting meer? Mijn oude wel en zat dus ook netjes in HA

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-03 22:36
ArjoPoldervaart schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:42:
Ik ben onlangs trotse bezitter geworden van een GoodWe GW5000-SDT-20 omvormer en die wil ik aansluiten op mijn HA met de RS485 (modbus) aansluiting. Echter heeft de installateur geen stekkers daarvoor achter gelaten.
Zoeken op internet leverde mij alleen een Pools site op die op aanvraag kan leveren. Nee, zelfs Ali leverde me niks op. Heeft iemand misschien nog zo'n 5-pins connector liggen, of weet je misschien waar ik die dingen kan kopen?
Vind je uitgebreid op Tweakers met de zoekfunctie

• ctrl-tab
anpat schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:33:
Heeft deze goodwe geen wifi of internet aansluiting meer? Mijn oude wel en zat dus ook netjes in HA
Het punt is dat de lan verbinding (en wlan verbinding) erg brak zijn bij de dt versie.
Er is een internetverbinding nodig om de lokale poort te openen (je verzint het niet).
Ik wil zelf voor volledig lokaal uitlezen gaan, over de com poort.
Maar daar zit dus een vage 5 pin aansluiting op.

WP: Panasonic WP KIT-WC07L3E5 , Panasonic 50 liter buffer parallel, Boilervat Panasonic PAW-TD20C1E5-1 Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW

• ctrl-tab
Technician- schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:17:
[...]

Vind je uitgebreid op Tweakers met de zoekfunctie
Er is een hele thread voor lokaal uitlezen inderdaad maar daar zie ik niks over die aansluiting.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04 15:44

dragonhaertt

@_'.'

Misschien heb je een foto van de connector?
Grote kans dat daar een standaard tegendeel voor te vinden is ergens.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1