Hoe is deze pc en vraag over verzekering.

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidnn29
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-03 20:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga voornamelijk fps spellen spelen met zo hoog mogelijk fps, omdat ik binnenkort een 500 hz monitor zal kopen. en ik doe ook aan part time concent creator en video's bewerken met adobe pro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget is tussen 2500 en 3000

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, wordt een compleet nieuwe installatie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil graag geadviseerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik twijvel tussen rtx 5070 ti & 5080, denk dat ik toch voor de 5080 zal gaan.
ik had altijd intel cpu gehad, nooit een amd maar na zoveel goede revieuws over ryzen 7 9800x3d wil ik het toch wel proberen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt

Ga je overklokken?
heb er geen ervaring mee.

Wat verwacht je van ons?[i]

3 vragen eigenlijk samenvatten:
het wordt een flinke investering en dat wil ik liever toch verzekeren, als ik een kant en klare systeem koop kan ik het laten verzekeren via de winkel(bijv coolblue, mediamarkt) is alles dus ook alle onderdelen verzekerd.
ik wil het laten samenstellen, is er een manier om compleet inclusief onderdelen te laten verzekeren,

ik weet dat je garantie kan laten verlengen tegen extra kosten maar dat dekt bijv geen gebruikersschade en daar heb ik niets aan mocht het zijn dat ze over 2 jaar niet meer bestaan bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Aidnn29 op 23-01-2025 11:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21

de Peer

under peer review

Verzekeren, dat valt gewoon onder de inboedelverzekering die je waarschijnlijk al hebt?

Welke gebruikersschade verwacht je eigenlijk? Is het echt nodig daar een verzekering voor af te sluiten?

[ Voor 38% gewijzigd door de Peer op 23-01-2025 11:24 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidnn29
Stel dat net nadat de garantie voorbij is gaat een dure compenent bijvoorbeeld stuk vanwege hardwarefout of watdanook ( iets dat ik helaas vaak meemaak dat zoiets net na na garantie gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Aidnn29 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:35:
Stel dat net nadat de garantie voorbij is gaat een dure compenent bijvoorbeeld stuk vanwege hardwarefout of watdanook ( iets dat ik helaas vaak meemaak dat zoiets net na na garantie gebeurd)
Daarvoor kan je je inboedelverzekering niet gebruiken. Zoiets is bijv voor waterschade. Glas water over je laptop oid. Niet voor een component wat ineens stuk gaat om een reden die je niet weet.

[ Voor 16% gewijzigd door mydogisgone op 23-01-2025 11:37 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:26
Als je bang bent voor productiefouten in je componenten dan zou ik je adviseren om te investeren in een rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidnn29
geeft toch goed gevoel en ben je af van hoop gezeik, sommige verzerkingsmaatschappijen kan je voor 200 euro bijvoorbeeld 5 jaar al in verzekering doen,

dus ook waterschade hardwarefout etc.

maar dat soort verzekeringsmaatschijpen die ik ken doen alleen kant en klare pc's

dus vandaar dat ik me afvroeg, kent er iemand bijv een bedrijf die je laat samenstellen en laat verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Let op dat de meeste verzekeringen een dagwaarde uitkeren. Als je denkt slim te zijn en je pc na 4.5 jaar laat vallen, dan zul je zeker niet de volledige aankoopwaarde dus terug gaan krijgen.

Bijv. unive: https://www.unive.nl/woon...ering/mobiele-elektronica
Als je mobiele elektronica kapot of gestolen is, meld je dit bij Univé. Moet het apparaat vervangen worden? Dan krijg je hiervoor een vergoeding. Hoe hoog die vergoeding is, hangt af van de dagwaarde. Dat is de waarde die het apparaat op dit moment heeft. Is deze hoger dan 40% van de kosten voor een nieuw apparaat (nieuwwaarde)? Dan krijg je de nieuwwaarde terug. Is deze lager dan 40%? Dan krijg je de dagwaarde terug. In onze afschrijvingslijst vind je hoe we de dagwaarde van je laptop berekenen.
Maar hoe vaak laat je je een desktop nou 'vallen'? En hardware falen valt onder garantie, of is anders al zo oud dat je dus idd met een dagwaarde scenario gaat zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door NESFreak op 23-01-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:21
Ik denk dat (computer)electronica bijzonder snel zijn waarde verliest dus al kan je het verzekeren is het nog maar de vraag wat je uiteindelijk uitgekeerd krijgt.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:49
Ik denk dat je beter zelf een spaarpotje kunt maken om hardware te kunnen vervangen.

De verzekering zal de pc vermoedelijk als 1 item zien, en dan specifieke componenten vervangen lastig wordt.
Daarbij dagprijzen wat hierboven genoemd word, prijzen donderen in zodra er een nieuwere/betere is, in sommige gevallen worden ze zelfs eerst wat duurder want wél vraag maar geen productie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Omdat je specifiek CB benoemt, was ik toch wel benieuwd wat zij dan aanbieden met hun verzekering.

Van hun verzekeringskaart: https://www.coolblue.nl/k...voorwaarden-verzekeringen
Bij schade vergoeden wij de nodige reparatiekosten, tot
een maximum van het verzekerd bedrag, om de verzekerde
apparatuur in hun oude functionaliteit te herstellen. Bij
totaal verlies ontvangt u een Coolblue-shoptegoed ter
hoogte van de waarde van een vervangend product dat
gelijkwaardig is aan de verzekerde apparatuur of een
vervangend apparaat van dezelfde soort en kwaliteit minus
het bedrag aan eigen risico en eventuele achterstallige
betalingen.
Je krijgt restwaarden min eigen risico en dat dan als shoptegoed. Ik zou er nog eens goed over nadenken als ik jou was dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 21:00
@Aidnn29
Een PC verzekering heb ik nog nooit van gehoord en zoals hierboven aangegeven ook niet heel erg nuttig. Grootste risico is diefstal of waterschade en dat valt onder je inboedelverzekering.

Qua PC, op welke resolutie ga je gamen? Eigenlijk is 500 FPS alleen op 1080P te halen. Dan zou een 9800X3D ook nuttig zijn. Zodra je in resolutie ophoog gaat, zal een normale CPU voldoende zijn en is je GPU veel bepalender. Gevoelsmatig moet je dan ook het meeste geld uitgeven aan je CPU, dus wellicht is een 5090 dan de beste keuze.

Verder moet je je afvragen waarom je een 500hz monitor wil aanschaffen. Vanaf 120hz wordt het voordeel al heel snel minder merkbaar. Gevoelsmatig zou 240hz al ruim voldoende zijn.
Zou eerder naar OLED gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Verzekeringsvragen horen niet thuis in een subforum over hardware. Ook mist eigen inzet volledig. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.