Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:24
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een kleine herlaadbare draadloze gamingmuis.

Wat is je budget?
50-80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
50% office, 50% gaming

Ik heb kleine handen en vind een kleine muis ook erg fijn om te gebruiken. Op het werk gebruik ik een Surface Precision, die is echter vrij groot, maar OK voor office gebruik, te groot voor gamen. Voor thuis heb ik altijd kleinere muizen gehad, een Logitech G203 Lightsync en momenteel een Razer Atheris. Van de Logitech was ik tevreden maar wilde eens iets anders. De Atheris is prima met de 2.4Ghz dongle, maar gewoon slecht met bluetooth. Als ik mijn laptop moet meenemen gaat de dongle eraf, anders haakt die vast aan mijn tas. Dan gebruik ik die uitsluitend op bluetooth, maar heb ik soms last van stotteren. De muis verspringt, vensters slepen gaat niet mooi, kortom niet echt fijn om te gebruiken.

Nu zou ik iets anders willen kopen, eentje met een herlaadbare batterij (USB C) zodat ik altijd wireless deftig kan gebruiken, en als het nodig is eens de kabel kan inpluggen om niet telkens de dongle uit de muis te halen. Het formaat van de Atheris is top, 100-105mm lang, maar vind erg weinig van dit formaat. Ook iets met stillere clicks zou fijn zijn.

Ik kijk momenteel naar een Logitech MX Anywhere 3S, deze heeft alles, maar de lage polling rate houdt me wat tegen. Razer Pro Click Mini is een optie, maar dat zijn dan weer gewone batterijen en die stotterende bluetooth wil ik niet nog eens hebben. Keychron M2/M3 Mini wireless is ook wat groter van formaat.

Wat zouden jullie aanraden? Als het kan iets wit :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:45
Wat denk je van de Logitech MX Master 3S?
Deze is radio gestuurd (of bluetooth als je dat wil) en ligt zeer prettig in de hand.
Accu gaat lang mee en heeft een USB-C kabel om op te laden.
Ik vind het een ideale muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:24
jovadca schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:16:
Wat denk je van de Logitech MX Master 3S?
Deze is radio gestuurd (of bluetooth als je dat wil) en ligt zeer prettig in de hand.
Accu gaat lang mee en heeft een USB-C kabel om op te laden.
Ik vind het een ideale muis.
Die vind ik helaas ruim te groot met 125mm lengte, vandaar zoek ik dus een kleine oplaadbare wireless muis :) de Surface Precision muis die ik nu gebruik op het werk is met 122mm eigenlijk al te groot naar mijn zin, voor Office gebruik OK (heb em gekregen) maar gaming zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-07 20:38
Ik heb ook vrij kleine handen en ik vind de MX Anywhere 3S iig best comfortabel voor een beetje office gebruik.
Ik heb geen idee of die een beetje lekker werkt voor gaming aangezien ik daarvoor een Razer Viper Ultimate gebruik (Razer Viper Mini Signature Edition zou perfect zijn voor je alleen kost die €340 :X).
Je zou de 3S altijd aan kunnen schaffen om te kijken of het een beetje fijn werkt met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:20
@deSenna24

Kijk hier eens en vind je muisje gesmeed in maanlicht:
categorie: Muizen