Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-08 16:20
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
av-receiver

Wat is je budget?
< 500 euro, wil namelijk uiteindelijk voor de hele set onder de 1000 euro blijven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aansluiten op tv, xbox en platenspeler. Daarnaast wil ik dat ik muziek kan streamen via Spotify connect. Tevens luisteren we thuis best veel radio, mag DAB zijn, mag ook streamen van TuneIn zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel momenteel tussen de Denon x1700h (329eu) en de Denon x1800h (450eu).

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de twee bovenstaande apparaten raden jullie aan? Set zal allereerst alleen 2 stereo speakers bevatten en een sub. Wellicht later nog uitbreiden met een frontspeaker.

Ik heb zelf echt 0 verstand van audio en bijbehorende functionaliteiten.. dus HELP! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door carlynl op 23-01-2025 10:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 12:40
Wat zijn de verschillen tussen die 2? Kwa klank zullen ze niet of nauwelijks verschillen dus je zult moeten kijken naar wat voor jou de belangrijke verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
olof schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:54:
Wat zijn de verschillen tussen die 2? Kwa klank zullen ze niet of nauwelijks verschillen dus je zult moeten kijken naar wat voor jou de belangrijke verschillen zijn.
Dat is het ding.. functioneel kan ik weinig verschillen ontdekken. Begreep wel dat de 1800 een nieuwe GUI heeft, die voorheen verschikkelijk leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 12:40
Ik heb zelf een denon reciever maar gebruik de GUI nooit. De app is tegenwoordig redelijk op orde dus alle instellingen doe ik daaarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:57
Als je ze even vergelijkt hier op Tweakers zie je een aantal verschillen.

Ik zou aanraden even na te gaan wat voor jou belangrijk is, dat kunnen wij niet beoordelen.

Qua klank zal het inderdaad niet veel uit maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Dave1989 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:10:
Als je ze even vergelijkt hier op Tweakers zie je een aantal verschillen.

Ik zou aanraden even na te gaan wat voor jou belangrijk is, dat kunnen wij niet beoordelen.

Qua klank zal het inderdaad niet veel uit maken.
Die lijstjes op tweakers zijn niet altijd betrouwbaar. Daar staat dat de X1700 HDMI 2.1a heeft en de nieuwere X1800 de oudere HDMI 2.1. Lijkt me stug.

Het grootste verschil tussen de X1800 en X1700 zit in de ondersteuning van draadloze formats. X1800 ondersteunt airplay 2 en BT 5.0. De X1700 Airplay 1 en BT 4.2. Aangezien je gaat streamen is BT 5.0 beter dan 4.2. Is dan € 120 waard... dat weet ik niet. Airplay 2 is wel een grote vooruitgang tov airplay 1, maar weet niet of je apple apparatuur hebt. Wellicht ondersteunt je tv ook Airplay 2, dus dan is die ondersteuning op de receiver niet direct een must.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlynl
Hulleman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:16:
[...]

Die lijstjes op tweakers zijn niet altijd betrouwbaar. Daar staat dat de X1700 HDMI 2.1a heeft en de nieuwere X1800 de oudere HDMI 2.1. Lijkt me stug.

Het grootste verschil tussen de X1800 en X1700 zit in de ondersteuning van draadloze formats. X1800 ondersteunt airplay 2 en BT 5.0. De X1700 Airplay 1 en BT 4.2. Aangezien je gaat streamen is BT 5.0 beter dan 4.2. Is dan € 120 waard... dat weet ik niet. Airplay 2 is wel een grote vooruitgang tov airplay 1, maar weet niet of je apple apparatuur hebt. Wellicht ondersteunt je tv ook Airplay 2, dus dan is die ondersteuning op de receiver niet direct een must.
Ik gebruik zelf geen apple producten, dus die airplay ondersteuning is voor mij niet interessant inderdaad. Verder verwacht ik niets via Bluetooth te doen, maar gebruik zal maken van de Spotify Connect functie via HEOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:28
Afgaande op de vermelde verschillen zou ik lekker voor de X1700 gaan, en het verschil investeren in je luidsprekers. Ook zou ik geen DAB nemen, daar heb je binnenhuis vaak geen goede ontvangst mee!

Persoonlijk zou ik het grootste deel (2/3 of zo) in je speakers steken, die bepalen vooral je klank!
En laat je niet verleiden tot dure speaker kabels, goede 2.5mm2 kabels hoeven echt niet veel te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
jastas schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:13:
Afgaande op de vermelde verschillen zou ik lekker voor de X1700 gaan, en het verschil investeren in je luidsprekers. Ook zou ik geen DAB nemen, daar heb je binnenhuis vaak geen goede ontvangst mee!

Persoonlijk zou ik het grootste deel (2/3 of zo) in je speakers steken, die bepalen vooral je klank!
En laat je niet verleiden tot dure speaker kabels, goede 2.5mm2 kabels hoeven echt niet veel te kosten.
Goede tips.

@carlynl wat voor speakers heb je op het oog? Vloerstaanders of boekenplank speakers? Met twee vloerstaanders zul je direct een stuk betere laag weergave hebben. Een subwoofer is dan alsnog een meer dan goede aanvulling, maar met een setje boekenplank speakers kun je echt niet zonder subwoofer is mijn ervaring. Met jouw budget zou ik kijken naar een setje Q-acoustics 3050i of Dali Oberon 5. Dat icm een Denon X1700 kom je denk ik iets boven de € 1.000, maar dan heb je wel een leuke set. Schroom daarnaast niet om wat korting te vragen op de speakers, of de gehele set (receiver + speakers).

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
jastas schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:13:

Dank, duidelijk! Ga ik voor de x1700H - waarvoor nu een mooie aanbieding bij IBood loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
Hulleman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Goede tips.

@carlynl wat voor speakers heb je op het oog? Vloerstaanders of boekenplank speakers? Met twee vloerstaanders zul je direct een stuk betere laag weergave hebben. Een subwoofer is dan alsnog een meer dan goede aanvulling, maar met een setje boekenplank speakers kun je echt niet zonder subwoofer is mijn ervaring. Met jouw budget zou ik kijken naar een setje Q-acoustics 3050i of Dali Oberon 5. Dat icm een Denon X1700 kom je denk ik iets boven de € 1.000, maar dan heb je wel een leuke set. Schroom daarnaast niet om wat korting te vragen op de speakers, of de gehele set (receiver + speakers).
Ik wil inderdaad 2 boekenplankspeakers + een sub. Momenteel zat ik naar deze opties te kijken:

Optie 1:

Speakers: Argon Forus 4
Sub: Argon Malmo SUB 6

Optie 2:
Speakers: Teufel Ultima 20
Sub: Teufel t8 sub

Goed idee om misschien een keer een combideal aan te vragen anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:51
Dali Spektor misschien?
https://www.hifiklubben.n...idspreker/dalispektor1wa/

Hou je meer geld over voor een sub, en bij een sub maakt dat wel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
RobbieT schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:43:
Dali Spektor misschien?
https://www.hifiklubben.n...idspreker/dalispektor1wa/

Hou je meer geld over voor een sub, en bij een sub maakt dat wel verschil
Goede tip! Heb je zelf goede ervaringen met deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Zoek even, zijn zat mensen die er goede ervaringen mee hebben, en gewoon zelf gaan luisteren.

Je hebt geen idee wat iemand hier goed vind, misschien vind jij heel iets anders goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik heb Argon Forte A5 op mijn werkplek. Dat vind ik een fijn klinkende speaker. Geen idee hoe zich dat verhoudt tot een Argon Forus. Die zijn wel erg goedkoop, dus dan ben ik wel wat sceptisch.

Ik zou eerder gaan voor een Dali Oberon 1 of Q acoustics 3020i. Overigens zou ik geen sub van Argon kopen. Die gaan niet echt tot sublaag. Koop als sub een SVS SB1000 als je met name muziek luistert. Is een stukje duurder, maar zoveel beter. Ik zou daar echt even voor doorsparen. Je kunt ook eens neuzen op marktplaats. Scheelt je veel geld en koop je dus meer speaker voor je geld. Winkels willen daarnaast altijd wel een speciale prijs maken als je daar wat koopt. En het advies van @RobbieT is niet onverstandig. Elke speaker klinkt anders en jij vindt mogelijk iets anders mooi dan ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Hulleman op 23-01-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:29
carlynl schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:38:
[...]

Goede tip! Heb je zelf goede ervaringen met deze speakers?
Ik wel, heb zelf de Denon 2700x, met Dali spektor 2 als surroundspeaker, maar dat zijn echt prima speakers ook voor een 2.1 opstelling (ik heb Atmos opstelling, dus gebruik andere frontspreakers, maar heb de Spektors even gebruikt als frontspeakers)

Dali sub is prijzig, maar zeker goed!

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:28
carlynl schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Ik wil inderdaad 2 boekenplankspeakers + een sub. Momenteel zat ik naar deze opties te kijken:

Optie 1:

Speakers: Argon Forus 4
Sub: Argon Malmo SUB 6

Optie 2:
Speakers: Teufel Ultima 20
Sub: Teufel t8 sub

Goed idee om misschien een keer een combideal aan te vragen anders!
Die Argon's zijn leuke (instap) speakers!
Zelf heb ik de alto 5 mk2 een tijdje gebruikt, prima geluid en zeker icm een subwoofer!

Hint: ik heb ze te koop, zie vraag en aanbod 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Je zit niet persé aan een Dali sub vast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
RobbieT schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:43:
Je zit niet persé aan een Dali sub vast natuurlijk.
Die zijn ook veel te duur voor wat ze bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Ik zou voor het nieuwste model kiezen, zodat je de laatste features hebt, ook al gebruik je ze NU nog niet. Wie weet over 2 jaar wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:27
carlynl schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Dank, duidelijk! Ga ik voor de x1700H - waarvoor nu een mooie aanbieding bij IBood loopt :)
Ik zie dat ze daar nu ook de avr-s770h en avr-s670h in de aanbieding hebben, is er een bewuste keuze om voor die x1700h te gaan?
Ben mezelf ook aan het oriënteren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
Hulleman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:36:
Ik heb Argon Forte A5 op mijn werkplek. Dat vind ik een fijn klinkende speaker. Geen idee hoe zich dat verhoudt tot een Argon Forus. Die zijn wel erg goedkoop, dus dan ben ik wel wat sceptisch.

Ik zou eerder gaan voor een Dali Oberon 1 of Q acoustics 3020i. Overigens zou ik geen sub van Argon kopen. Die gaan niet echt tot sublaag. Koop als sub een SVS SB1000 als je met name muziek luistert. Is een stukje duurder, maar zoveel beter. Ik zou daar echt even voor doorsparen. Je kunt ook eens neuzen op marktplaats. Scheelt je veel geld en koop je dus meer speaker voor je geld. Winkels willen daarnaast altijd wel een speciale prijs maken als je daar wat koopt. En het advies van @RobbieT is niet onverstandig. Elke speaker klinkt anders en jij vindt mogelijk iets anders mooi dan ik.
Dank voor de tips. Denk dat ik binnenkort maar even een bezoekje ga brengen aan HIFI klubben om zelf even te gaan luisteren naar wat speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
basjuh schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Ik wel, heb zelf de Denon 2700x, met Dali spektor 2 als surroundspeaker, maar dat zijn echt prima speakers ook voor een 2.1 opstelling (ik heb Atmos opstelling, dus gebruik andere frontspreakers, maar heb de Spektors even gebruikt als frontspeakers)

Dali sub is prijzig, maar zeker goed!
Ga die dali's dan ook even beluisteren. Scheelt toch weer wat, om vervolgens dan wat meer budget te hebben voor een goede sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
ArwinV schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Ik zie dat ze daar nu ook de avr-s770h en avr-s670h in de aanbieding hebben, is er een bewuste keuze om voor die x1700h te gaan?
Ben mezelf ook aan het oriënteren namelijk.
Heb hier gekeken voor de grootste verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlynl
Ondertussen de Argon Audio ALTO mk2 via Marktplaats hier uit de buurt weten te bemachtigen. Dus t begin is er!

Nu mooi wat geld extra over voor een sub!
Pagina: 1