Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 20:07
Ik heb voor mijn nieuw in te richten thuiswerkplek een of twee monitors nodig. Op mijn werk gebruiken we twee 24inch beeldschermen en dat werkt prima. Nu zou ik die ook voor mijn thuiswerkplek kunnen kopen en mijn voorkeur zou in dat geval uitgaan naar die uit de Best Buy Guide allround monitors; uitvoering: Philips 1000-serie 24E1N1300AE/00 Zwart

Echter zit ik met een beperkte ruimte en overweeg daarom om in plaats van twee beeldschermen 1 Ultrawide te kopen. Twee maal de 24 inch kom ik met een totale breedte uit op ongeveer 110 cm. Mijn voorkeur gaat uit om onder de 1 meter te blijven. Dat biedt zelfs de mogelijkheid voor de tweede optie uit de Best Buy Guide ultrawide monitors; uitvoering: Philips 40B1U5600/00 Zwart
Ik zou graag ervaringen of advies krijgen om een goede keuze te maken.

Mijn werkzaamheden betreffen GEEN beeldbewerking/grafische toepassingen maar enkel redelijk statische toepassingen waarbij wel verschillende toepassingen naast elkaar op het beeldscherm moeten komen. Geen gaming monitor benodigd. Statisch beeld, (Office werk, Teams, email) Geluidsweergave is van ondergeschikt belang.

Die uit de Best Buy Guide ultrawide;
uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart
Heeft als grote voordeel de USB-C aansluiting die het mogelijk maakt om een laptop met een kabel aan te sluiten en op te laden.

Ik kan de beeldschermen niet neerzetten maar wil ze (in of 2) via een Vesa beugel ophangen.

Omdat er geen gamingspecificaties benodigd zijn denk ik dat een budget tussen de 2 en de 4 honder euro voldoende zou moeten zijn.

Wie kan me vertellen of 34 inch voldoende is om twee verschillende kantoorapplicaties naast elkaar te projecteren? Is de kromming in het 34 inch beeldscherm juist vervelend voor kantoortoepassingen? Of zijn twee 24 inch beeldschermen toch beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

èèn groot scherm is natuurlijk gaaf omdat er nergens onderbrekingen/bezels in de weg zitten.
Nadeel is dat je wel iets meer gedoe heb met applicaties naast elkaar te krijgen ipv full screen. gelukkig kan je met sneltoetsen snel 50:50 voor elkaar krijgen.

Of een gekromd scherm vervelend is voor office toepassingen kan ik moeilijk zeggen. Ik werk zelf met 3 losse platte schermen en dat gaat prima. Ook omdat ik ze wel in een boog heb neergezet. Ik zie niet in waarom een gekromd scherm nou zoveel anders zou zijn dan losse monitoren in een boog geplaatst.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:52
Ik werk nu al een tijd met een 34 curved en had hiervoor 2x24. De Curved ICM met een open laptop voor teams ernaast vind ik echt ideal! Je kan makkelijk je scherm opdelen via sneltoetsen of software maar wel de breedte om veel date lezen wanneer nodig.

Ik heb er wel een met ingebouwd Dock, Speaker en webcam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
34" voor thuiswerken vind ik perfect. Daarnaast heb je vermoedelijk nog je laptopscherm die je er naast kan houden. Daar heb ik bijvoorbeeld teams of Outlook altijd op staan, of een browser.

Wel zou ik je aanraden eerst een keer voor een 1500R gekromd scherm te gaan zitten voor je 'm koopt, voor mij was het veel te veel kromming, dus ik heb die uiteindelijk ingewisseld voor een scherm met 1900R kromming en dat was perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Het is denk ik heel erg persoonlijk en afhankelijk van welke applicaties je gebruikt en op welke manier. Wat bedoel ik daarmee? Gebruik je bijvoorbeeld de applicaties fullscreen? Kijk je ook veel video? Ik stoorde me bij een 34 inch altijd aan het feit dat je bijvoorbeeld een YouTube, instructie of wat dan ook of fullscreen of wat kleiner moest bekijken. Soms is het fijn om deze groot op het ene scherm te zetten en op de andere mee te kunnen typen. Natuurlijk zijn er programma’s die je hierbij kunnen helpen maar dat is iets wat ik ondanks dat heel irritant vond. Over het algemeen kun je prima twee programma’s naast elkaar zetten. Alleen heb je wat minder ruimte tov 2 x 24 inch.

Ik ben zelf van 34 inch, naar 43, naar 2 x 27 inch gegaan. Maar nu stoor ik mijzelf soms aan de bezels. Eerst had ik een monitor in portrait en de andere landscape. Nu beide in landscape maar dan is het wel heel erg breed. Plus heb ik altijd de neiging om recht voor een van de twee schermen te willen zitten. Afstand tot de schermen speelt natuurlijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 20:07
Hartelijk dank voor jullie input, dat heb ik zeer gewaardeerd! Inmiddels is mijn "shortlist" veranderd:
Deze uit de Best Buy Gids staat er nog steeds in:
uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart
Deze heb ik in de vergelijking staan als enige overgebleven met IPS paneel en 40 inch:
uitvoering: MSI MAG401QR Zwart
Ik heb altijd een zwak voor Philips, daarom staat deze nog in de shortlist, maar gaat 'm waarschijnlijk niet worden:
uitvoering: Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart

Op dit moment nijg ik het meeste naar deze:
uitvoering: LG 34WR55QK-B Zwart
Het is een vrij nieuw model (oktober 2024) en wellicht daardoor hier op Tweakers nog geen reviews. Maar de monitor is heel prettig geprijsd en heeft een redelijk lichte curve 1800R. Op Bol lees ik wel positieve reviews. Ik denk dat dit 'm gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart - maar het hoort in de koopadviesfora.

Ik verplaats even :)

Move VB -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1