Plafond isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-01 12:50
Mijn vraag
...
Heren / Dames goedenmiddag,

Sinds 2022 ben ik de trotse eigenaar van een oud pakhuis etage in centrum Amsterdam . Het is een gebouw uit 1700 zoiets ik denk zelfs nog ouder.
In 1994 zijn van deze pakhuyizen appartemenbte gemaakt. met mooie franse balkonnetjes en mooie kleine raanpjes ,
Binnen balken plafond .

Nu vraag , gezien de snelle thermische afname van deze etage, heb ik het plan om de gipsplaten tyuddnde balken weg te jhalen en daarboven te isoleren met glas wol , om daarna met gipsplaat op de regels te schroeven en dit af te werken.
Nu hoor ik verschillende berichten de een zegt spuiten met vezels tussen de onderkant vloer buren en boven kant gipsplaat mijn plafond , dus ertussen in of toch geoon door gaan met glaswol zoals het initiele plan.

Ik hoor graag advies

Verder is dit initiele plan behoorloijk intensief en ben ik niet meer 24 jaar oud 😁😁. Ik heb twee banen gedaan ,
Het plan is natuurlijk een thermische verbetering en een reductie van geluid buren en andersom van mij . Ook heb ik vacuum glas besteld , kost wat maar dan heb je wel wat, is mij verteld .

Nogmaals ik hoor graag

Karel :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zolang het niet met buiten is verbonden maakt het weinig uit wat je gaat doen. (en is je besparing doorgaans beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25
Heb je onderzoek gedaan naar hoe de warmte verdwijnt?

Zou zonde zijn om er na heel veel werk aan je plafond te moeten constateren dat de warmte via de buitenmuur verdwijnt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je overlegd met een eventuele VvE? Als die er is zijn de ramen en ruimtes tussen de vloeren veelal van de VvE en niet van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
De muur aan de voor en achterkant zijn steenkoud! Het dubbele glas in de balcondeur is op sommige spots beslagen ( dus lek) vandaar vacuum glas. Ik wil de op de muur pir plaaten bevestigen of gaat dat ook niet helpen watr moet ik dan wel , zeker een aanemer inschakelen die met een vork schrijft .😖😖😖😖😖
de glaswol geeft een thermische winst ook nog een reductie van het geluid is mij verteld .
Ik mag toch aannemen dat dit juist is , anders begrijpo ik van al die antwoorden ook niets meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Je wil dus de voor en achtermuur isoleren (met een voorzetwand heb je gekozen lees ik). Daar (en in de ramen) ga je warmtewinst halen.
Op het plafond wil je lawaai isoleren, dat is een heel ander verhaal, daar kijk je naar andere eigenschappen van isolatie (PIR is beter voor warmte isoleren, wol is beter om geluid te isoleren). Wellicht wil je ook je plafond een eigen ondersteuning geven, zodat je geen contactlawaai doorlaat.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
ik had heel andere gedachtes bij een voorzet wand , ik dacht altijd dat een voorzetwand verplaatsbaar is en deze zo kunt neerzetten in elke gewenste stand ,, kebbelijk is het bevestigen van een voorzet wand ook met pirplaten definitief plaatsen op de voor en achter gevel .
Heb ik dus weer wat geleerd en dank ik u voor uw antwoord en idd ja, mijn intentie is om het appartement zo geisoleerd als mogelijk te krijgen
En om het geluid vaan buren te reduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
Ik ga twee gipsplaten op elkaar met daarboven glaswol plaatsen heb ik een nog betere isolatie en gaat het stuckwerk sneller .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Hier de verdiepingsvloer tussen de 1e en de (berg)zolder geïsoleerd met glaswol. De zolder is alleen bereikbaar via een vlizotrap en de zolder is onverwarmd. Ik kan wel vertellen, we hebben op de eerste etage veel minder last van kou. Daarnaast viel het op dat het zoveel stiller is. Geluiden van buiten zijn veel minder hoorbaar nu. Mooi bijkomend voordeel waaraan we eerst niet eens gedacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
ik had heel andere gedachtes bij een voorzet wand , ik dacht altijd dat een voorzetwand verplaatsbaar is en deze zo kunt neerzetten in elke gewenste stand ,, kebbelijk is het bevestigen van een voorzet wand ook met pirplaten definitief plaatsen op de voor en achter gevel .
Heb ik dus weer wat geleerd en dank ik u voor uw antwoord en idd ja, mijn intentie is om het appartement zo geisoleerd als mogelijk te krijgen
En om het geluid vaan buren te reduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 21:04
Hi,

Denk ff met je mee.

Je hebt denk met een VVE te maken hebt aangezien het een omgebouwd pakhuis naar appartementen betreft.

Meestal is het plafond brandwerend gemaakt, of de vloer van de buren boven je met bijvoorbeeld Fermacell platen.

Iets om zeker even uit te zoeken anders kan het zijn dat het complex ineens niet meer aan de brandveiligheidseisen voldoet.

Plafond isoleren en boven buren?
Dan zou ik i.p.v. glaswol steenwol toepassen is een stuk zwaarder kwa massa en heeft een beduidend betere (db dempings waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
dank jullie allemaal hartelijk voor de info. ik hb twee banen klaar met glaswol en deze weer met gipsplaat dichtgemmakt er zaten twwe gipsplaten op elkaar nu denk ik dat weer te doen , omdat ik nu tegen 2cm kale rand aankoij ken dan denk ik daarbij ook nog een betere geluidsiosolatie 😁😁😁.of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .k.meinen
ik bedoeb :2 cm ipv 12 cm

[ Voor 10% gewijzigd door .k.meinen op 24-01-2025 00:03 ]

Pagina: 1