Travel router verbinden met een 4g router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devale
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-05 14:13
Hallo,

Ik heb voor in mijn caravan een Huawei b818-263 4g router en dit werkt voor ons prima. Echter wil ik deze, wanneer het kan, ook met een wifi netwerk kunnen verbinden. Dit ook om wat data te kunnen besparen.Ik weet dat dit vaak op campings niet het beste netwerk is, maar voor lichte applicaties soms prima. De Huawei kan volgens mij geen verbinding maken met een wifi netwerk, maar wel met lan. Nu zat ik te denken om een travel router te bestellen bv de gl.inet sft1200 en deze via lan naar wan van de Huawei router aan te sluiten. Gaat dit werken en heeft dit veel invloed op snelheid ivm router op router aansluiting?

Of zijn er andere opties in combinatie met de Huawei router?

Mvg

Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
ja kan prima :)
MAar als je die gl.inet hebt dan kunnen je clients in principe ook daarmee verbinden

Voordeel van de huawei erbij koppelen is dat je potentieel op verschillende 5ghz banden kan zitten wat goed is voor de snelheid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devale
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-05 14:13
laurens0619 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:04:
ja kan prima :)
MAar als je die gl.inet hebt dan kunnen je clients in principe ook daarmee verbinden

Voordeel van de huawei erbij koppelen is dat je potentieel op verschillende 5ghz banden kan zitten wat goed is voor de snelheid
Bedankt voor je antwoord!

Inmiddels getest en werkt op zich prima, maar ik heb de gl.inet met lan verbonden naar huawei wan en loop toch tegen een probleempje aan. Beide routers hebben ip adres: 192.168.8.1 dus als ik ze wil benaderen om een router in te stellen kom ik alleen in de gl.inet. Ik heb de Huawei ip veranderd naar: 192.168.8.2 maar dan kom ik er nog steeds niet. Doe ik iets fout of moet ik nog wat instellen?

Ik hoor het graag!

Mvg,

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Devale schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Inmiddels getest en werkt op zich prima, maar ik heb de gl.inet met lan verbonden naar huawei wan en loop toch tegen een probleempje aan. Beide routers hebben ip adres: 192.168.8.1 dus als ik ze wil benaderen om een router in te stellen kom ik alleen in de gl.inet. Ik heb de Huawei ip veranderd naar: 192.168.8.2 maar dan kom ik er nog steeds niet. Doe ik iets fout of moet ik nog wat instellen?

Ik hoor het graag!

Mvg,

Dennis
Je moet een van de twee op een ander subnet instellen dus 192.168.8.0/24 en 192.168.7.0/24 nu komt het verkeer niet van je gl.inet af omdat die niet als een route ziet.