Woocommerce webshop - automatisering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:53
Mijn vraag
Hey, ik heb al verschillende websites gemaakt, ook kleine websites.
Nu heb ik een vraag gekregen vanuit een mogelijk nieuwe klant, welke het volgende wilt:

1. Klant wilt een webshop waar klanten broodjes etc kunnen bestellen, waar het volgende mogelijk zal moeten zijn:
- De klant kan tot 15;00 op de bestel dag, kiezen voor afhaaldatum morgen ( of 5 dagen erna )
- Na 15:00 moet de dag erna niet meer mogelijk zijn
-> inmiddels gevonden dat dit met de plugin "Order Delivery Date for WooCommerce" kan.
- om 15:01 moet er een export komen naar een mail adres, gespecificeerd per product categorie wat besteld is voor de volgende dag. ( dus als iemand kiest voor leveringdatum 4 dagen vooruit, moet deze pas in de export over 3 dagen komen -> inmiddels ook al gelukt met een plugin.
- Er moet automatisch een label worden uitgeprint per productline order van de volgende dag om 15:01:
-Naam klant
- adres gegevens klant
- Order regel, welke de klant besteld heeft
Als een klant meerdere orders heeft besteld, moet deze als appart label eruit komen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Woocommerce, wordpress

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf heb ik al ervaring met woocommerce, maar dit stukje automatisering niet.
Ik wil kijken of dit uberhaupt mogelijk is, wat de klant wilt, binnen woocommerce.

[ Voor 4% gewijzigd door Androo op 22-01-2025 19:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisyboy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 17:09
Je kan elke dag een cron laten lopen om 15:01 waarbij je een custom script aanroept die de juiste data verzamelt. In het script kun je dan een wp_query uitvoeren waarbij je aan de hand van specifieke meta data de juiste orders ophaalt (en dus de bijbehorende gegevens).

Het aanroepen van een fysieke printer vanuit een website is niet mogelijk. Er zijn vast manieren maar lijkt me erg omslachtig. Wat makkelijker zou zijn is om de juiste orders in de 'werkplaats' te tonen op een monitor. Zoals je bijvoorbeeld tegenwoordig bij de meeste restaurants ziet. Deze oplossing zou ook kunnen werken zonder cron waarbij je simpelweg kijkt naar de huidige dag en orders van de voorgaande dag (tot 15:00 + de dag daarvoor na 15:00) ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

krisyboy schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:53:
Het aanroepen van een fysieke printer vanuit een website is niet mogelijk. Er zijn vast manieren maar lijkt me erg omslachtig....
Om even een idee te geven: Met cURL moet je ervoor zorgen dat je alle bestellingen naar een API stuurt die op jouw fysieke locatie gehost wordt. Voor de veiligheid is het handig om onderhuids via headers een beveiligingstoken mee te geven, tenzij je straks spam uit de printer krijgt. Bij de aanroep via POST, laten we maar zeggen op: https://jouwlocatieserver.nl/print, zorg je ervoor dat alles wat binnenkomt naar de lokale printer wordt gestuurd.

Maar dit heeft nadelen: Papier is op, cartridge is op, paper-jam etc.... En voordat de mensen in de keuken het doorhebben is er weer een boze klant :+. De beste oplossing is om gewoon een scherm te maken, met eventueel de optie als knop om het te printen.

Opsich zijn het wel leuke projecten om te bouwen voor wie van programmeren houdt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilsedi
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20-06 09:19
@Androo Mag ik vragen welke plugin je hier precies voor gebruikt hebt:

om 15:01 moet er een export komen naar een mail adres, gespecificeerd per product categorie wat besteld is voor de volgende dag. ( dus als iemand kiest voor leveringdatum 4 dagen vooruit, moet deze pas in de export over 3 dagen komen -> inmiddels ook al gelukt met een plugin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:53
ilsedi schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:52:
@Androo Mag ik vragen welke plugin je hier precies voor gebruikt hebt:

om 15:01 moet er een export komen naar een mail adres, gespecificeerd per product categorie wat besteld is voor de volgende dag. ( dus als iemand kiest voor leveringdatum 4 dagen vooruit, moet deze pas in de export over 3 dagen komen -> inmiddels ook al gelukt met een plugin.
Zeker!
Dat is Advanced Order Export For WooCommerce Pro
https://algolplus.com/plu...port-for-woocommerce-pro/

Deze is wel betaald.