HP Z2 mini G4 nVidia RTX 3000 a/d praat krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 10:53
Ik heb HP Z2 mini G4 SFF op de kopt getikt, hadden we ook op het werk. Leuk klein ding voor op een bureautje en snel genoeg. Nu wil mijn vrouw daar graag HP (Nee Harry Potter) Hogwarts op spelen op Steam. Er zit geen dedicated GPU in maar een onboard chip Intel Iris 630, die trekt dat niet.
Na wat zoeken kwam ik op nVidia RTX 3000 (Quadro) uit, die zou het moeten doen volgens een Chinees mannetje op Ebay. Hij verkocht mij een RTX3000 met koeler voor 250euro. Helaas paste dat ding niet in het PCI mxm slot, het M2 geheugen zat in de weg. Na wat geslepen te hebben aan de backplate van de kaart en wat knipwerk ad koeler paste hij.
Nu begint het probleem. De bios geeft aan dat er een nVidia board in zit.
In Windows krijg ik dat ding met geen mogelijkheid ad praat
Windows geeft een MS basic adapter weer, kijk in in device managment dan heeft hij Vendor/dev-id:
PCI\VEN_10DE&DEV_1F36&SUBSYS_8458103C&REV_A1
Die kom ik helaas in geen enkele driver tegen, een HP Z2 mini G5 driver zou moeten voldoen maar die heeft het kaartje ook niet in de NVWU.INF. die volgens mij van toepassing is.
Dus ik ben in de driver gaan klooien, NVWU.INF aangepast en een andere RTX 3000 veranderd in de mijne.
Even nog Windows UAC op low gezet en driversigning uit.
Nou dat loop als een tierelier, alles netje installed zegt de nVidia setup. Allen, devicemanagment geeft een geel uitroepteken en het werk niet.
Iemand het hele verhaal gelezen en nu nog een oplossing, ik ben al 5 dagen aan het prutsen, schone Windows etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Geprobeerd de BIOS te updaten naar de nieuwste versie???

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
Ja dat is de laatst beschikbare 01.08.11 van december 2024 nog niet eens zo oud dus, ook de laatstse chipset drivers zijn geΓ―nstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Marc H

- - Is wakker - -

Hoeveel vermogen heeft de voeding? Want die kaart trekt, volgens een snelle google check, zo'n 80 Watt.

Het zou mij niet verbazen als dat ding gewoon teveel stroom trekt.

Ik maak geen fouten, ik creΓ«er leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Welke adapter gebruik je? Want de modellen met videokaart worden met een 200 of 230w voeding geleverd ipv een 135w voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Kan natuurlijk van alles zijn, vermogen kan inderdaad een dingetje zijn, immers de GPU's die officieel gesupport worden hebben een TBP van 50W, en GPU's lijken sowieso alleen supported te zijn als je het performance model hebt. Dit is een 80W kaart.

Daarnaast kan de kaart simpelweg niet supported zijn, de kaart kan stuk zijn (al dan niet na het gemodificeer).

Is het wel een officieel HP part? Anders zou ik namelijk de normale Nvidia drivers proberen ( https://www.nvidia.com/en-us/drivers/ ) in plaats van HP drivers voor een machine die je niet hebt.

Daarnaast vraag ik me ook wel een beetje af of stel dat je de kaart werkend krijgt, dit het beoogde doel aan kan. Quadro kaarten zijn vaak al niet geweldig in games, de RTX 3000 Quadro is daarbij al geen hoogvlieger en Hogwarts is best een zware game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt kans dat je ook een HP video ROM op de kaart moet flashen voordat hij werkt. Dat werkt in laptops ook zo. Je krijgt met een Dell BIOS geen beeld in een HP en andersom.

Waarschijnlijk staat er wel een HP ROM dump bij TechPowerUp

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
De voeding is 230 Watt behorend bij HP Z2 mini G4 Performance. Ik ben bang dat Dennism gelijk heeft en dat het verknoeid geld is. Ik dacht dat het MXM-slot 75 Watt was maar dat kan best wel eens minder (te weinig) zijn. Helaas heb ik ook geen mogelijkheid het kaartje in een ander systeem te testen.
Ik zal nog eens kijken naar het flashen van de Rom. De kaart is bedoeld voor een HP Z2 mini G5 en de breedte van het MXM slot is voor G4 en G5 gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Als ik google op die vendor en product id krijg ik: https://devicehunt.com/view/type/pci/vendor/10DE/device/1F36

Zit hier niet in bijv. deze driver pack? https://www.nvidia.com/en-us/drivers/details/220207/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
Ja 10DE is nVidia,
nVidia drivers heb ik ook al geprobeerd 10DE is nVidia en 1F36 een RTX3000 echter daarachter volgt nog een specifiek type bij mij is dat 8458.103C en die kom ik nergens tegen ook niet in de HP driver voor de G5
Het kaartje ziet er zo uit. En er staat ook HP op. De afmetingen zijn wat anders dan van standaard RTX3000 mobile kaartje, de lengte van de PCI connectoren is 82 mm het kaartje is 110mm breed en 70 mm diep. Ik kan niet goed vinden hoeveel Watt het MXM slot kan leveren, dat is 55Watt of 75 Watt (max). Als het al 55 Watt is zou de Z2 toch wel het kaartje moeten herkennen denk ik, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
De bios ziet het ding ook niet meer, alles gaat aan de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo0104
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-06 15:17
Hello.

Have you sorted out the problem of not working drivers for the RTX3000 in HP Z2 mini G4?
Pagina: 1