Li-On hele nacht opladen mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mijn laptop is eigenlijk na 1 uur op 85%, na 2 op 100%. Mag ik toch de hele nacht op laten laden omdat ik geen zin heb om em eruit te halen ?

Mother, will they like this song?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik denk dat ie gewoon stopt met laden als ie vol is. dus denk ik niet erg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ja, dat doe je toch ook als je tegelijk aan het opladen en aan het werk bent dan stopt ie ook met opladen als de batterij volzit.

wat wel beter is, is om iedere keer de batterij helemaal leeg te maken en dan weer op te laden, dit is iig met Nimh batterijen zo, maar die zijn ook zo gigantisch K*T

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 22:51 schreef terw_dan het volgende:

wat wel beter is, is om iedere keer de batterij helemaal leeg te maken en dan weer op te laden, dit is iig met Nimh batterijen zo, maar die zijn ook zo gigantisch K*T
Dat is met Li-Ion niet, dat is juist het mooie ervan.

Verwijderd

Een beetje een laptop heeft een laadprocessor en als ie vol is schakelt ie uit.

Verwijderd

Yep op m'n laptop zit zo'n lampie wat aan staat als die aan het laden is, opgegevemoment gaat dat uit en knippert die ongeveer 1x p min wat aangeeft dat de batterij vol is..

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24
Ni-Cad batterijen hebben last van het "geheugen" probleem.
Die moet je dus altijd leegtrekken.

Ni-MH hebben dat geheugen probleem niet meer / vrijwel nihil. Dus helemaal leeg trekken hoeft niet.

Li-ion hebben het geheugen probleem helemaal niet meer, en zijn meestal krachtiger dan de Ni-MH varriant, en ook een stuk duurder.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Maakt het eigenlijk uit hoe vaak je een li-on accu kunt opladen ??

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:34
Op vrijdag 14 september 2001 22:43 schreef TheLunatic het volgende:
Mijn laptop is eigenlijk na 1 uur op 85%, na 2 op 100%. Mag ik toch de hele nacht op laten laden omdat ik geen zin heb om em eruit te halen ?
Li-Ion batterijen zijn bestand tegen langdurig overladen. Zelfs tegen maandenlang continue overladen. >:)
Op vrijdag 14 september 2001 22:51 schreef terw_dan het volgende:
Dat is met NiCd accu's. Hoewel er wel laders zijn die beweren te kunnen bijladen zonder dat het geheugen effect optreedt. :P
Op zaterdag 15 september 2001 11:15 schreef Toverstaf het volgende:
Maakt het eigenlijk uit hoe vaak je een li-on accu kunt opladen ??
Ze kunnen meer dan 1000 maal herladen worden. :)

Bron van deze informatie: Elektuur 12-1994

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 14 september 2001 22:54 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Dat is met Li-Ion niet, dat is juist het mooie ervan.
daarom ben ik zo blij dat ik ook een li-on batterij heb.

en het NI-MH probleem met dat geheugen van het ding bestaat helaas nog al te vaak, krijg er nog wel eens mee te maken op de helpdesk

Verwijderd

Aangezien een Li-ion battery absoluut niet van overladen houdt zijn de laders over het algemeen intelligent genoeg om bij een volle battery de laadstroom uit te schakelen. Anders zou het zaakje uit elkaar klappen. Dus als je de lader de hele nacht ingeplugd laat zal deze gewoon bij 100% uitgaan en is er niets aan de hand. :)
Pagina: 1