Hik Vision NVR DS7608NCI combi S 2CD2387G2H 8MP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 23:07
Dag Allemaal,

Ik heb jullie advies nodig, we willen buiten aan onze woning bedrade camea's plaatsen in combi met bovenstaande NVR. We zouden de NVR op de zolder willen plaatsen.

Volgens mijn elektricien moet ik eerst zeker zijn of dit via POE kan over 1 kabel zodat de camera's in het netwerk kunnen worden aangesloten.

Ik heb volgende vraag aan IP cam shop gesteld, maar dit is nog niet duidelijk voor onze elektricien:

Ik zou graag een aantal Hik Vision camera's, alsook een Hik vision NVR aankopen.

Onze elektricien is gisteren thuis geweest om te bekijken waar de camera's zullen geplaatst worden en stelde de vraag of elke camera afzonderlijk met een kabel op de NVR moet aangesloten worden , of dat er door middel van één kabel alle camera's in hetzelfde netwerk op de NVR kunnen geplaatst worden.

Kan U mij laten weten hoe dit zit met de aansluitingen op de NVR?

Mocht deze NVR met elke camera afzonderlijk verbonden moeten worden, bestaan er dan andere NVR's waar dit niet moet?

Antwoord:
Dank voor u bericht.
De camara’s kunnen bij een PoE recorder, direct in de recorder toegevoegd worden. Maar ook is het mogelijk om deze via een PoE switch te verbinden.
De PoE switch kan dan gewoon op uw netwerk. Vanuit het de recorder kunt u dan de camera’s toevoegen aan de recorder.

Beste,

Installatie kan op 2 manieren.

Router -> NVR - > Camera’s

Router -> NVR

\-> PoE Switch -> camera’s

-> = een kabel

In beide gevallen dient er een kabel) naar de router te gaan voor de recorder.

CRUCIALE VRAAG: Dient er per camera afzonderlijk een kabel te gaan van de NVR ( op zolder) naar elke camera afzonderlijk? ( dit zou natuurlijk een heel werk zijn...)

Hopelijk kan iemand me hier duidelijkheid over geven.

Gr,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

RvV

Elke camera heeft zijn eigen netwerkkabel.

-- Of je hangt dus ergens een POE switch op een plek die handiger is en dan vanuit die POE switch naar de individuele camera's. In ieder geval moet elke camera een eigen kabel met POE krijgen. Je kunt geen kabels doorlussen van camera naar camera.

[ Voor 74% gewijzigd door RvV op 22-01-2025 13:10 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
OK, en wat betekent dan een NVR met ingebouwde switch, wat is hier het voordeel van? Indien de NVR op zolder staat en er komt een camera aan de voorgevel van de woning, moet er een kabel van de NVR naar de camera aan de voorgevel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Het voordeel is dat je niet per se een losse switch met POE MOET hebben met x aantal poorten.

Een losse switch met POE kan alsnog wel handig zijn. Dan zet je de switch bijvoorbeeld in de keuken (of waar dan ook in huis), dan knoop je er bijvoorbeeld 5 camera's aan met een korte kabel zodat ze allemaal stroom en netwerk hebben. Dan ga je vanaf die switch in de keuken met 1 kabel naar boven in de NVR.
Een combinatie is ook mogelijk. Bijvoorbeeld 2 camera's op zolder rechtstreeks in de NVR, dan 1 kabel naar beneden in de losse POE switch waar dan weer de andere camera's op aangesloten zitten.

--Ik zat mij net nog te bedenken.. is de vraag van de elektricien niet gewoon of de camera's wel POE ondersteunen of niet? (vandaar 1 kabel) Want als dat niet het geval is, dan moet er naast de netwerkkabel nog stroom geregeld worden wat de situatie vaak veel complexer maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door RvV op 22-01-2025 13:35 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
Ok, bedankt, ik begrijp er niet veel van, maar hopelijk onze elektricien wel.. :--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Je kunt dit met Hikvision op 2 manieren doen.
1. Je kunt een NVR met ingebouwde switch nemen. Die maakt dan zijn eigen netwerk los van je bestaande netwerk. Dit wordt dan het centrale punt en daar moeten alle camera's op aangesloten worden. Je kunt dan een camera per poort aansluiten en dus niet met extra POE switches werken. Ook kun je geen WiFi camera's gebruiken.

2. Je kunt een NVR zonder ingebouwde switch nemen. In dat geval komen de camera's op je bestaande netwerk. Je kunt dan met een of meerdere POE switches en/of POE injectors werken. Camera's via WiFi werken ook. De NVR hoeft dan dus niet het centrale punt te zijn voor alle camera's.

Het hangt er hier dus vooral van af hoe jouw situatie is en wat makkelijker is. In mijn geval heb ik met 12 camera's voor optie 2 met meerdere kleine POE switches gekozen. Ook zijn er 2 camera's via WiFi aangesloten omdat er op die locaties wel stroom was maar het niet eenvoudig was een ethernet kabel aan te leggen. In mijn situatie was deze manier makkelijker met bedraden en heeft het me ook enkele honderden meters aan kabel bespaard. Suc6 met je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
Beste,

Ok, het is natuurlijk de bedoeling om met zo weinig mogelijk bekabeling te werken.

We willen 2 camera's aan de voorgevel en de NVR op de zolder te plaatsen. Op de zolder is geen ethernet, maar wou ik werken met een uitbreiding van ons mesh systeem.
Onze Modem en elektriciteitskast staan in de garage.

Ik heb er werkelijk geen verstand van, maar hoop dat alles paktisch mogelijk moet zijn.

Anders toch maar wifi camera's met batterij plaatsen, welke wifi camera's heb je, ben je daar tevreden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Wifi camera's met batterij gaat hem niet worden. Een camera gebruikt toch wel redelijk wat stroom en je wilt niet elke dag/week een batterij vervangen aan de gevel. Precies zoals de Chatslet het heeft gedaan, een wifi camera gebruik je op plekken waar je wel stroom hebt liggen maar het lastig is om netwerkkabels te leggen.
En uit eigen ervaring vind ik het vaak nog makkelijker om een netwerkkabel te trekken met POE omdat je dan tientallen meters ver komt zonder problemen. Leuk dat er een adapter bij een wifi camera zit, maar vaak is het snoer te kort of hangt er dan ergens een stroomkabel/adapter op een plek waar je het niet wilt.
Probeer een beetje creatief te zijn, misschien een netwerkkabel naar buiten boren op zolder, onder/langs een dakgoot, regenpijp, gootje langs de muur..etc. Wij kennen jouw situatie niet, maar dat zou geen enkel probleem mogen zijn voor een electricien die dat regelmatig doet.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
de elektricien kan inderdaad wel creatief zijn met de kabels, alleen was de NVR werking hem niet helemaal duidelijk, als er van elke camera een poe kabel moet worden gebracht naar de nvr die op zolder staat, gaat dit toch een hele ( kostelijke) onderneming zijn.

In dat geval plaats ik nog beter een aantal extra mesh units en koop dan de arlo pro serie camer's, die batterijen gaan toch een aantal maanden mee, maar wel inderdaad vervelend iom deze dan van de muur te moeten halen als ze weer plat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
RvV schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:26:
Het voordeel is dat je niet per se een losse switch met POE MOET hebben met x aantal poorten.

Een losse switch met POE kan alsnog wel handig zijn. Dan zet je de switch bijvoorbeeld in de keuken (of waar dan ook in huis), dan knoop je er bijvoorbeeld 5 camera's aan met een korte kabel zodat ze allemaal stroom en netwerk hebben. Dan ga je vanaf die switch in de keuken met 1 kabel naar boven in de NVR.
Een combinatie is ook mogelijk. Bijvoorbeeld 2 camera's op zolder rechtstreeks in de NVR, dan 1 kabel naar beneden in de losse POE switch waar dan weer de andere camera's op aangesloten zitten.

--Ik zat mij net nog te bedenken.. is de vraag van de elektricien niet gewoon of de camera's wel POE ondersteunen of niet? (vandaar 1 kabel) Want als dat niet het geval is, dan moet er naast de netwerkkabel nog stroom geregeld worden wat de situatie vaak veel complexer maakt.
Kan je me dit nog even nader toelichten, dus,

- Mijn telenet modem met mesh staat in de garage
- ik koop een POE switch, waar ik dan de camera's van de voorgevel op aansluit met 1 POE kabel.
- de NVR zonder ingebouwde switch plaats ik op de zolder, de camera's aan de zijgevel en tuinkant kan ik rechtstreeks op de NVR op zolder aansluiten ( of moet hier dan nog een bijkomende switch bij?) - aangezien ik op zolder geen netwerkaansluiting heb, plaats ik een mesh bij op zolder en sluit ik de camera's via POE aan op het wifi netwerk?

Klopt mijn redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:15

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ik zou in jouw situatie bijna zeggen trek een kabel vanaf (beide) camera's naar een punt wat het dichtst bij ligt en/of esthetisch het mooist is. Waarom moet die NVR perse op zolder? Kan die niet in de meterkast en/of garage waar je wellicht wel (bedraad) netwerk hebt?

Het feit is dat de boel aan elkaar geknoopt moet worden, of bedraad (voorkeur) en anders WIFI of PLC (powerline) maar goed beide zijn afhankelijk van factoren of dit wel/niet goed werkt.
Pagina: 1