Gigabyte X570 AORUS ELITE intern geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Wat ik zoek is intern geheugen voor dit moederbord. Gigabyte X570 AORUS ELITE, AMD Ryzen 7 3700X

Wat ik graag wil is dat mijn 2 of 4 banken gevuld worden met interngeheugen met het juiste geheugen die goed samenwerken. Dat mag ook 2*32GB zijn maar ook 4*16GB, hoger mag ook maar dan zal de prijs ook wel hoger zijn.
Mijn OS is Linux.
Wat ik meestal doe is met virtualbox een home lab maken met minimaal 4 virtual machines.
Ik heb nu 48GB aan verschillende merken geheugen in mijn systeem, 4 banken gevuld, en ja het werkt.
Mijn kennis over intern geheugen schiet duidelijk te kort. iets van bomen en bos zien.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer € 130.00 .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een voorkeur van een merk,

Wat ik wil doen is met virtualbox verschillende home labs gaan werken.
Dit kunnen windows servers en linux servers zijn maar ook een firewall zijn.

Ik speel zelden spellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoffee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 12:30
Gezien het moederbord dual channel is en geheugen meestal makkelijker stabiel blijft met minder reepjes zou ik zeggen ga in ieder geval voor 2x32 ipv 4x16 . Performancewise wil je vooral geen verschillende soorten reepjes combineren. Geheugen reepjes in banken A2 / B2 zetten , dus 1 slot leeg laten er tussen ( zodat beide reepjes van een apart channel gebruik maken )

Performance/prijs sweetspot voor de ryzen 3700x zou 3600 MT/s moeten zijn en dat valt ook wel binnen het budget. Uiteraard niet vergeten XMP aan te zetten in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Dankjewel.
XMP staat al aan en nu het geheugen, ga er vandaag achter aan.

Bedankt