Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Klopt, ze komen inderdaad van Dakrandshop. De installateur is ook door hen aanbevolen. Op de dag zelf zei hij dat dit was voorgeschreven. Online is er inderdaad ook niets over te vinden hoe ze precies verwerkt moeten worden. Ik kan inderdaad niet controleren of Dakrandshop dit daadwerkelijk zo heeft voorgeschreven.No Hands schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
Ik zie dit alleen aangeboden bij de dakrandshop en daar staan geen verwerkingsvoorschriften, mag ik weten welke leverancier dan wel voorschriften had en waar die te vinden zijn? Waarom zou je een verbinding met klangen kitten? En dan zeker met Tixoplast, dat is nogal stevig en biedt weinig ruimte voor beweging.
Ja, dat is precies ook mijn angst. Ze zijn er begin november in een droge periode opgegaan, afgelopen week is de boel door de matige vorst wat gaan krimpen en direct gescheurd. Zeker voor de zomer met brandende zon en 30 graden is het vragen om problemen. Er zit overigens zo'n 7-8mm tussen de kappen juist om dat uitzetten mogelijk te maken.JukeboxBill schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:34:
Ze zijn geplaatst toen het nog niet zo koud was als afgelopen week.
Gemonteerd met geen / te weinig ruimte voor krimp?
Kan in de zomer dan ook ellende geven als ze niet kunnen uitzetten.
[ Voor 75% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 22-01-2025 14:33 ]
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
het is geen kunststof, het is metaal met een coating, als ik het goed gelezen heb bij de dakrandshop.JukeboxBill schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:38:
Ruimte voor uitzetten is mooi, maar in dit geval moet het ook ruimte hebben om te krimpen.
Is moeilijk zo te beoordelen maar misschien zit het te strak op de ondergrond geklemd.
Je zal eerst op zoek moeten gaan naar de montage instructies. Als dakrandshop het heeft geleverd moet dat toch daar te vinden zijn.
Dan heb je houvast om verder te kijken en eventueel de monteur van repliek te dienen.
Vind het overigens ontzettend dun spul. Kunststof is een mooi product maar je moet wel weten waarvoor en hoe het wordt gebruikt. Lijkt op een niche product als het alleen bij dakrandshop te koop is.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Je hebt gelijk, iets te snel gelezen.No Hands schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:18:
[...]
het is geen kunststof, het is metaal met een coating, als ik het goed gelezen heb bij de dakrandshop.
[ Voor 9% gewijzigd door JukeboxBill op 22-01-2025 21:50 ]
[ Voor 19% gewijzigd door TwingyTwingy op 11-02-2025 17:01 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq