Waar zijn deze kap en afvoer voor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-09 15:02
Zelfde nieuwe gekochtte huis uit 2011 als eerder topic. Er zit op de zolderkamer een afvoer door het dak en een afkapping in de vloer. Ik vraag me afvwaar dat voor is.
De boiler zit verderop. Daar zit ook de mechanische ventilatie. De afdekplaat lijkt kwa grootte daar wel wat op.

Een open haardd of zoiets hebben we niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SujdkKwdHDWItxM_hJj5kIFUg_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtnmjuuAxJLvqE0azzE9bxUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vx0mYdqVRkupUWLKgWShu31iBes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avteP0vIkeSlRXLoGe6CY5CH.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:00

Fanta

FordPerformance™️

Ga een verdieping naar beneden en kijk wat daar zit? :?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

De buis die naar het dak gaat lijkt op de ontluchting van het riool. De buis ernaast zou eventueel een voorbereiding kunnen zijn voor een toiletafvoer? Misschien is er ooit geanticipeerd op een badkamer op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexmedorum
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-09 15:02
Aah dat zou kunnen. Er onder zit volgens mij de badkamer.
Aan de andere kant vd zolder is er ook al een rioolontluchting bij de boiler en wasmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Net als in naftebakje in "Waterafvoer wasmachine en boiler: waarom onluchting door dak" lijkt het er op dat er een probleem is geweest (verstopping in de standleiding, daarom een deksel erop om beter te ontstoppen?) wat goed is opgelost door goeie ontluchting door het dak te voorzien.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

Fe2O3

Ja das roest

Ontluchting van het riool zoals inderdaad al aangegeven.

De dikke buis is ventilatie of riool? Dan moet je de kap eraf halen, dan ruik je het snel genoeg :)

Als de badkamer eronder zit is dit misschien gedaan om niet met buizen door het hele huis te moeten? Hier zit de badkamer bijv. tegen de standleiding aan, maar als je eea te verspreid door je huis doet dan zal je per element naar boven en beneden moeten (of heel veel horizontaal in het zicht hebben liggen, of ingegoten, bij ik neem aan betonnen vloeren/plafonds)

Dum de dum

Pagina: 1