Paperless-NGX in docker OCR taalpakket installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21
Ik heb Paperless-NGX geinstalleerd in docker op TrueNAS welke op proxmox draait. De installatieopties van paperless in TrueNAS zijn nogal beperkt en je kan dus vooraf geen andere talen toevoegen voor OCR. Dit moet dan achteraf, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik ben geen held met linux, dus ik zal vast iets over het hoofd zien.

Paperless verwijst naar het volgende:
https://ocrmypdf.readthedocs.io/en/latest/docker.html#docker-lang-packs

en wanneer ik het volgende draai in de shell van de paperless docker:

code:
1
apt install tesseract-ocr-nld

krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Reading state information... Done
E: Unable to locate package tesseract-ocr-nld

Ik heb al naar andere manieren gezocht om het te installeren, maar ik kan er niet wijs uit worden.
Wat doe ik verkeerd?

Beste antwoord (via HKS-Skyline op 22-01-2025 15:57)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Het lijkt erop dat je repository waar je je packages uit haalt /etc/apt/sources.list en daar in de omgeving staan de repositories omschreven. Kan ook zijn dat het in een repository staat die niet aan staat al nonfree etc. Dus zoek eerst op het internet op in welke repository de package zit. Als je het op ubuntu probeert dan moet je mogelijk universe toevoegen aan je sources.list om bepaalde packages te kunnen installeren. je kan ook apt-cache search en dan pakket naam doen om te zien of je apt weet waar hij het pakketje vandaan kan halen.

Hier zie je voor een aantal regels wat je moet hebben op diverse ossen om pakketjes te kunnen installeren: https://tesseract-ocr.github.io/tessdoc/Installation.html

[ Voor 13% gewijzigd door lordgandalf op 22-01-2025 09:06 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Het lijkt erop dat je repository waar je je packages uit haalt /etc/apt/sources.list en daar in de omgeving staan de repositories omschreven. Kan ook zijn dat het in een repository staat die niet aan staat al nonfree etc. Dus zoek eerst op het internet op in welke repository de package zit. Als je het op ubuntu probeert dan moet je mogelijk universe toevoegen aan je sources.list om bepaalde packages te kunnen installeren. je kan ook apt-cache search en dan pakket naam doen om te zien of je apt weet waar hij het pakketje vandaan kan halen.

Hier zie je voor een aantal regels wat je moet hebben op diverse ossen om pakketjes te kunnen installeren: https://tesseract-ocr.github.io/tessdoc/Installation.html

[ Voor 13% gewijzigd door lordgandalf op 22-01-2025 09:06 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21
Top, dank je wel! apk cache search was handig, daarmee zag ik dat hij enkel de standaard voorgeinstalleerde taalpakketten in de repository had staan. Na het updaten van de repository kon ik het taalpakket downloaden.