Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodi
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-04 12:59

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Hoi creatievelingen.
Ik wil me graag gaan verdiepen en bezighouden met het bewerken van foto's, en daarmee bedoel ik, een genomen foto verder bewerken via pc dmv een lichtpen oid, welke ik dan volledig kan omtoveren tot een ideale foto voor mezelf.
Dus dan zal het iets gecombineerd zijn vermoed ik, combo hard/software?
Foto importeren, andere afbeeldingen toevoegen aan de foto, toevoegingen kunnen maken om de foto wat magischer te maken, enfin, veel kaas heb ik er dus nog niet van gegeten.
Zie bijgevoegd vb van zo een foto, dit is gewoon een miniatuur autootje dat in een waterbakje lag toen de foto werd genomen, en bewerkt krijg je dus dit effect.
Wat kunnen, zouden, jullie voor deze kunnen aanraden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SLTaCGJfDXOfEsdKnNq5_JItlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N9h0D85ob5kZpVfPIaZ5GR1X.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom begin je niet de software? Gezien je nog zo ver van de basis staat, begin eens met proberen. Download wat trials of open-source en begin gewoon. Kijk/lees daarna wat tutorials om dieper in functies te gaan, en maak jezelf zo bekend met het proces.
En als ik je mag adviseren, begin met niet-Adobe software. Die heeft zich de laatste tijd erg onbetrouwbaar getoond.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 12:03

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Foto importeren, andere afbeeldingen toevoegen aan de foto, toevoegingen kunnen maken om de foto wat magischer te maken, enfin, veel kaas heb ik er dus nog niet van gegeten.
Dit noemen ze een compositie (composite), vaak wordt daar gewoon Photoshop voor gebruikt in combinatie met een Wacom tablet. Tegenwoordig als je wil zelfs een vleugje AI.

Mogelijk snap ik niet wat je wil bereiken.. maar volgens mij zoek je een oplossing die al bestaat?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
Ventieldopje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:54:

Mogelijk snap ik niet wat je wil bereiken.. maar volgens mij zoek je een oplossing die al bestaat?
Ik heb niet het idee dat TS vraagt naar iets magisch inderdaad, maar dat hij simpelweg niet helemaal weet hoe hiermee te beginnen en dus vraagt wat 'ie nodig heeft :)

En dat is vrij simpel: elke pc van de laatste 10-15 jaar, of een tablet of zelfs mobiel, is genoeg qua hardware om hiermee te beginnen. Een fotobewerkingsprogramma is wel handig natuurlijk, iets vergelijkbaars met Photoshop, als je niet gelijk 20 euro per maand kwijt wilt zijn.

Verder is het vooral een kwestie van veel uitproberen. YouTube staat vol met tutorials over hoe je composities maakt, dus ga daar een berg van volgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodi
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-04 12:59

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Wat ik namelijk wil bereiken is om zelf een "normaal" uitziende foto verder te kunnen bewerken tot iets wat voor mezelf een zeer mooie foto wordt met een vleugje mysterie erbij.
En daarvoor zoek ik inderdaad een antwoord naar de verschillende softwareprogramma's, blijkbaar zou men vrij recente pc het zeker aankunnen volgens ik lees.

Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:23

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ik heb de titel even aangepast zodat hij de lading beter dekt. Daarnaast denk ik dat het antwoord op je vragen wel gegeven is: Photoshop of een (gratis) alternatief en op YouTube je kennis opschroeven. Er is meer dan voldoende lesmateriaal te vinden.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:51
Begin met wat je hebt.

Gimp en Krita zijn gratis en kun je probleemloos proberen.

Photoshop is met zijn AI functies heel erg krachtig. Je kunt dat voor een paar tientjes eens uitproberen als je eerst uitzoekt hoe je het abonnement kunt stopzetten.
Voor zover ik begrijp kun je inderaad letterkijk intypen "maak hier maar even een mysterieus eilandje" en "genereer hier een zinkend zeilbootje met een groen zeil en een piratenvlag"
Pagina: 1