Goede modem voor appartement met wat basismogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Slee
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-05 10:28
Na de zoveelste issue met de modem van KPN ga ik toch maar eens zelf een modem neerzetten die niet iedere week een volledige herconfiguratie behoeft.

Ik heb niet veel eisen, maar heb wel een NAS en een aantal RPi's die ik graag bekabeld zou willen verbinden. Het lijkt erop dat de basismodellen uit de wel erg beperkt zijn in de mogelijkheden.Wat is een goede modem die niet al te groot bereik hoeft te hebben, maar wel de mogelijkheid biedt tot het instellen van een alternatieve DNS server (PiHole) en genoeg port-forwarding en DHCP binding mogelijkheden heeft?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat voor verbinding heb je? En welk KPN modem?

Half Nederland gebruikt die KPN modems naar tevredenheid dus is geen zekerheidje dat ander modem ook echt beter is.

[ Voor 16% gewijzigd door Sethro op 21-01-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Slee
Sethro schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:34:
Welk KPN modem heb je precies? Half Nederland gebruikt die KPN modems naar tevredenheid dus is geen zekerheidje dat ander modem ook echt beter is.
Ik gebruik de V10. Hiervoor jaren geen problemen, maar de afgelopen tijd wist de KPN door mislukte software updates wekelijks alle instellingen en zij biedt zelf geen nuttige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Zou toch maar eens met KPN bellen en een nieuw modem vragen, want het klink alsof dat ding defect is.
Software updates veroorzaken normaal geen configuratie wissing ook niet als ze mislukken.
Als dat wel zo zou zijn zou half Nederland hier last van hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Ben(V) schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:43:
Zou toch maar eens met KPN bellen en een nieuw modem vragen, want het klink alsof dat ding defect is.
Software updates veroorzaken normaal geen configuratie wissing ook niet als ze mislukken.
Half Nederland heeft uberhaupt geen instellingen in het modem staan.. WIFI staat niet in het modem ingesteld, maar wordt geprovisioned naar een KPN Modem toe na een reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Slee
Ben(V) schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:43:
Ik ben al uitgepraat met de KPN na meerdere weken bellen zonder goede oplossing. Dank voor het advies, maar dat is niet waar ik deze post voor hem gemaakt, dat is namelijk omdat ik zelf een modem wil kopen, niet omdat ik mijn probleem met KPN wil oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
De V10a modems hebben de laatste tijd inderdaad nogal wat software updates gehad waarbij port forwards onder andere omvielen. Ben ik zelf ook 2x "slachtoffer" van geweest waardoor VPN naar die locatie niet meer werkte.

That said, elke moderne Fritzbox doet perfect wat jij wilt. Toevallig net een oude 7490 opgehangen in de meterkast op KPN glasvezel. Je kan ook gewoon lokaal je Pihole DNS server instellen etc.
Pagina: 1