Vmware autostart on boot geen gui?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:22
Mijn vraag
Ik wil mijn vm automagisch laten opstarten bij boot van windows 11. Dat lukt nu wel. Maar hij draait dan in de achtergrond zonder gui en geen manier om er naar te connecten

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel n100 mining met vmware workstation pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben erachter gekomen dat je kunt autostarten. Hij draait alleen in de achtergrond ergens. Ik kan de draaiede vm echter niet naar voren halen en connected. Nu zou ik via ssh kunnen connected, het echte probleem is echter dat ik usb devices moet kunnen connected naar de vm, dat kan alleen met de gui zover ik weet.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

https://knowledge.broadco...al/article?legacyId=89855

Standaard gedrag kennelijk...

Wat probeer je verder te bereiken met die VM, wat is je usecase? Als je daar iets meer over kunt vertellen, dan wordt het wat makkelijker om alternatieven aan te dragen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:22
Question Mark schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:27:
https://knowledge.broadco...al/article?legacyId=89855

Standaard gedrag kennelijk...

Wat probeer je verder te bereiken met die VM, wat is je usecase? Als je daar iets meer over kunt vertellen, dan wordt het wat makkelijker om alternatieven aan te dragen. :)
Home assistant. Opzich heb ik geen GUI nodig. Ik moet alleen zorgen dat de USB devices gekoppeld kunnen worden. Mijn eerste optie was Hyper-V maar die heeft geen USB passthrough support. Ik heb gister ook naar virtualbox gekeken maar autostart lijkt daar nog minder makkelijk te bewerkstelligen.

Ik kan overigens geen suspend doen, Workstation Pro ziet niet eens dat de VM aan het draaien is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)