Synchroniseren Outlook <-> Apple/Icloud agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Omdat ik graag beide agenda”s gebruik vind ik het prettig deze gesynchroniseerd te hebben.

Ik krijg mijn Outlook input eenvoudig in de Apple agenda.

Maar andersom lukt dit niet meer in de Nieuwe Outlook. Ik heb de Icloud app geïnstalleerd op Windows en deze zegt dat ik in de nieuwe Outlook een iCloud account moet toevoegen.

Maar dit lukt niet omdat mijn iCloud onder mijn Hotmail hangt. En deze is dus al toegevoegd..

Wel zie ik nog een Icloud agenda staan in de Outlook, overgenomen uit de oude Outlook, maar deze is helemaal leeg…

Ik heb even geen idee meer…

Beste antwoord (via Deruxian op 15-02-2025 20:50)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja dat zou helpen, dan kun je je iCloud email toevoegen.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Alleen agenda’s synchroniseren met Outlook is een draak, als het third party spul is zoals gmail en hotmail. Vaak kun je wel een ical bestand inlezen, maar die werkt niet dynamisch bij.

Je kunt het beste alles in je iCloud agenda zetten, die heeft betere ondersteuning dan Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:16:
Alleen agenda’s synchroniseren met Outlook is een draak, als het third party spul is zoals gmail en hotmail. Vaak kun je wel een ical bestand inlezen, maar die werkt niet dynamisch bij.

Je kunt het beste alles in je iCloud agenda zetten, die heeft betere ondersteuning dan Outlook.
Ik vind zelf de mailing van Outlook erg prettig. Ik kan wel eenvoudig de Outlook toevoegen aan de Apple agenda.

Ik denk dat het probleem is dat mijn Apple id gekoppeld is aan een Hotmail.

De nieuwe Outlook wil dat ik ipv via de Icloud-app (Windows) hem nu handmatig toevoeg.

Alleen zodra ik nog een account toevoeg moet ik dus mijn Apple id toevoegen dat eindigt op @hotmail.com.

Maar dat ziet hij dus als mijn account dat al in gebruik is.

Het stomme is dat met het overzetten van oude->nieuwe Outlook het mapje in de agenda “iCloud” wel is meegekomen maar dus leeg is…!

Edit; ik zie trouwens wel onder de instellingen “Icloud” op mijn iPhone dat ik een iCloud e-mail adres kan instellen, zou dat een optie zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 20-01-2025 21:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:56:
Ok! Zal ikz dat eens proberen. Wel matig, lijkt nog een bug te zijn? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een @hotmail.com als Apple-id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Deruxian schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Ok! Zal ikz dat eens proberen. Wel matig, lijkt nog een bug te zijn? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een @hotmail.com als Apple-id
Hoezo matig? Zolang je geen iCloud e-mailadres heeft kan geen enkele e-mail client weten dat het een iCloud adres moet zijn. Die ziet hotmail.com en dan gaat het autodiscover proces lopen en kom je bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:47:
[...]

Hoezo matig? Zolang je geen iCloud e-mailadres heeft kan geen enkele e-mail client weten dat het een iCloud adres moet zijn. Die ziet hotmail.com en dan gaat het autodiscover proces lopen en kom je bij Microsoft.
Nou met de oude outlook was het geen probleem namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 18:41
Ik zit ook met dit probleem.
Mijn PC werkt op Windows11 en de Smartphone is van Apple en werkt op Jos. Integratie van Icloud met Windows werkte jaren goed met behulp van Icloud for Windows, maar sinds jongstleden januari dus niet meer.

Ik heb een workaround gevonden door Mozilla Thunderbird te installeren, zodat ik één agenda voor de PC en de Iphone vanaf één plek kan bijhouden en de synchronisatie tussen de twee goed verloopt.

Het beste zou natuurlijk zijn als het door Microsoft zou worden opgelost. Heeft iemand daar meer informatie over? Dat zou ik erg fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Hencksch schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:
Ik zit ook met dit probleem.
Mijn PC werkt op Windows11 en de Smartphone is van Apple en werkt op Jos. Integratie van Icloud met Windows werkte jaren goed met behulp van Icloud for Windows, maar sinds jongstleden januari dus niet meer.

Ik heb een workaround gevonden door Mozilla Thunderbird te installeren, zodat ik één agenda voor de PC en de Iphone vanaf één plek
kan bijhouden en de synchronisatie tussen de twee goed verloopt.

Het beste zou natuurlijk zijn als het door Microsoft zou worden opgelost. Heeft iemand daar meer informatie over? Dat zou ik erg fijn vinden.
Contact gezocht met Microsoft Support. Lang verhaal kort; vergeet het;)

Beste oplossing is een @icloud account aanmaken en hiermee inloggen.

Ik heb dit nog niet geprobeerd maar volgens mij moet dit werken. Ik weet dan niet of je dan met twee mailadressen kan inloggen op je iCloud omgeving

[ Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 15-02-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
Deruxian schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:
[...]

Contact gezocht met Microsoft Support. Lang verhaal kort; vergeet het;)

Beste oplossing is een @icloud account aanmaken en hiermee inloggen.

Ik heb dit nog niet geprobeerd maar volgens mij moet dit werken. Ik weet dan niet of je dan met twee mailadressen kan inloggen op je iCloud omgeving
Uiteraard heb ik een Icloud-account. Dat komt mee met de aanschaf van je Apple. Maar helaas gaat MS de integratie met icloud niet fixen, dus dat gaat dan betekenen dat ik afscheid zal moeten nemen van mijn Outlook agenda. En als ik een betere applicatie kan vinden ook van Outlook mail.

Dank voor je inzet in elk geval @Deruxian

[ Voor 3% gewijzigd door Hencksch op 16-02-2025 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Hencksch schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:18:
[...]

Uiteraard heb ik een Icloud-account. Dat komt mee met de aanschaf van je Apple. Maar helaas gaat MS de integratie met icloud niet fixen, dus dat gaat dan betekenen dat ik afscheid zal moeten nemen van mijn Outlook agenda. En als ik een betere applicatie kan vinden ook van Outlook mail.

Dank voor je inzet in elk geval @Deruxian
Nee sorry ik bedoel een @icloud e-mail. Want ik denk dat je nu inlogt op je iCloud met je Hotmail?

En als je dan een @icloud e-mail hebt toegevoegd aan je account kan je denk inloggen met dat e-mailadres in je Outlook

[ Voor 9% gewijzigd door Deruxian op 16-02-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
Spraakverwarring...

Ik heb m'n agenda gekoppeld tussen de wereld van Windows (W11/Outlook Classic) en de wereld van Apple (Iphone/Jos/Icloud). Daar is een goedwerkend programma voor "Icloud for Windows".

Maar sinds een maand werkt de koppeling nog maar deels. Op m'n naam@me.com komt de email gewoon binnen, maar de agenda-koppeling werkt niet meer. Dat betekent dat een afspraak die ik op de Iphone invoer in Agenda niet meer zichtbaar wordt in Outlook en het betekent ook dat ik geen nieuwe afspraken meer kan invoeren in de Icloud-agenda die je in Outlook te zien krijgt als "Outlook for Windows" geïnstalleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Volgens de Apple website zou iCloud voor Windows de functionaliteit moeten leveren die je zoekt: vanaf Outlook ook zaken in je Apple Calendar zetten. Maar dat is erg afhankelijk van twee grote partijen, en het zou mij niet verbazen als één van de twee iets heeft aangepast in januari waar je nu last van hebt. Wat dat is en waar dat zit kunnen ze alleen achter de schermen uitzoeken en kan je veel belletjes met twee support afdelingen gaan kosten (welke natuurlijk allebei naar de ander kunnen wijzen).

Ik zou eerst eens zelf de koppelingen tussen de agenda's/systemen/accounts compleet vernieuwen. Dus even iCloud voor Windows opnieuw installeren, eventueel de agenda koppelingen even weggooien en opnieuw aanmaken (niet de agenda's zelf weggooien!). Als het daarna niet werkt zoals je wilt, neem dan met MS/Apple contact op en meld dit, zodat ze mee kunnen kijken en uitzoeken waar de blokkade zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hencksch
Als je het mij vraagt is MS wat zaken rond Outlook aan het frustreren om er voor te zorgen dat je naar "Outlook New" overstapt. Daar heb ik alleen geen zin in, omdat ik betaalde lokale installatie heb van Office2019 en niet over wil naar een abonnement op Office365 en ook geen reclamebanners wil, zoals je die erbij krijgt in "Outlook New"

Uiteindelijk bleek er een werkende oplossing te zijn:
Dit staat hier beschreven: https://answers.microsoft...5f?rtAction=1739985130010

"Having spent 4 hours over the weekend sorting the same issue i.e. iCloud fails to sync calendars and Contacts with Outlook (in my case as part of Office 2024 Professional Plus), I hope the following is useful:
- Close MS Outlook
- Sign out of iCloud
- Go to Windows Settings | Apps | Installed Apps
- Scroll down to iCloud, click the 3 dots on the right-hand side, select ‘Uninstall.’

Download an old version of iCloud (v7.18.0.22) from various sites (DO NOT USE THE VERSION FROM THE MICROSOFT STORE)
https://secure-appldnld.a...b7d9205ed/iCloudSetup.exe (Direct download link)
or https://filehippo.com/download_icloud/7.18.0.22/

- Install this old version of iCloud
- Sign in to your Apple Account
- Select the options you want and open Outlook

Wait for Outlook iCloud to sync. If this doesn’t happen ensure that the iCloud Outlook Add-in is enabled. To check: In Outlook select File | Options | Add-ins | Go (next to COM Add-ins) | ensure the check box is ticked."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:49:
Volgens de Apple website zou iCloud voor Windows de functionaliteit moeten leveren die je zoekt: vanaf Outlook ook zaken in je Apple Calendar zetten. Maar dat is erg afhankelijk van twee grote partijen, en het zou mij niet verbazen als één van de twee iets heeft aangepast in januari waar je nu last van hebt. Wat dat is en waar dat zit kunnen ze alleen achter de schermen uitzoeken en kan je veel belletjes met twee support afdelingen gaan kosten (welke natuurlijk allebei naar de ander kunnen wijzen).

Ik zou eerst eens zelf de koppelingen tussen de agenda's/systemen/accounts compleet vernieuwen. Dus even iCloud voor Windows opnieuw installeren, eventueel de agenda koppelingen even weggooien en opnieuw aanmaken (niet de agenda's zelf weggooien!). Als het daarna niet werkt zoals je wilt, neem dan met MS/Apple contact op en meld dit, zodat ze mee kunnen kijken en uitzoeken waar de blokkade zit.
Ik snap er nu niks meer van.

Opeens verschijnen agenda items in zowel mijn Outlook agenda alsook in mijn apple agenda..

Ik gebruik New Outlook. Heb nog GEEN @icloud aangemaakt en sta dus alleen ingelogd met mijn ...@hotmail.com.

Synchroniseren gebeurt wel maar dat heb ik dus alles ingesteld op mijn Iphone.

In Outlook heb ik dus geen synchronisatie ingesteld (of apple account toegevoelgd)
In Iphone heb ik wel synchronisatie van agenda (outlook + icloud) aanstaan.

Meer mensen bij wie dit opeens lukt?

[ Voor 5% gewijzigd door Deruxian op 14-03-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Onthoud dat je maar één Outlook of MS agenda hebt, en maar één Apple agenda. Die zijn respectievelijk gekoppeld aan een Exchange account voor MS en aan je Apple ID voor Apple. Als je aan één kant die synchronisatie instelt en werkend hebt, dan zie je dat dus op alle apparaten terug die naar deze account(s) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:51:
Onthoud dat je maar één Outlook of MS agenda hebt, en maar één Apple agenda. Die zijn respectievelijk gekoppeld aan een Exchange account voor MS en aan je Apple ID voor Apple. Als je aan één kant die synchronisatie instelt en werkend hebt, dan zie je dat dus op alle apparaten terug die naar deze account(s) kijken.
Oké dus als ik 1 account/client instel voor synchroniseren gaat dat eigenlijk 2 kanten uit?

Wel vreemd dat hij - zonder aanpassingen - opeens doet.. of zal het een update oid zijn geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Dan toch nog een laatste bericht:

Volgens mij werkt de synchronisatie inderdaad beide kanten op. Dit werkt ook wanneer je alleen de agenda toevoegd op de Iphone onder Agenda ->synchronisatie (en dan inlogt met de hotmail)

Hij stopt alleen met werken wanneer je bv je wacthwoord in hotmail veranderd. Hier krijg je dan alleen geen melding van maar het syncen stopt dan wel van Iphone Agenda --> Outlook agenda.

Ik denk dat dit dus een keer gebeurd is.
Pagina: 1