Piekvermogen huisaansluiting verhogen met accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:27
Op dit moment heb ik een 1 fase 35A aansluiting, de hoofdzekering is een stop (geen automaat). De meter is een draaischijf, dus ik heb geen behoefte aan aanpassing van de hoofdaansluiting.
Nu gebruik ik soms best veel stroom. De belangrijkste zijn lader auto 20A en warmtepomp 13A max. De auto laad alleen ‘s nachts als er niet veel andere gebruikers zijn, en dan gaat de warmtepomp meestal niet voluit, maar soms wel.
Toch vraag ik me af of er een kleine accu beschikbaar is die bij piekgebruik stroom levert om te voorkomen dat de maximale belasting overschreden wordt. De meeste accu’s lijken vooral op basis van prijs terug te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat kan maar die kosten haal je er nooit uit.
Investeer eenmalig om hem over te zetten naar 3-fase 25A en je bent klaar.
Nieuwe meter ga je sowieso krijgen: nieuws: RDI: analoge meters worden binnen drie jaar verplicht vervangen door ...

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:27
Dan ga ik mijn stroomverbruik gewoon managen. Dat gaat tot nu toe ook prima.
En dat verplicht vervangen is al zo vaak langsgekomen. Het is niet mijn meter. Stedin ziet maar wat ze er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ter info, die 35A zekering klapt er niet meteen uit bij 35,1A of 36 of 40A. Daar gaat nog een aanzienlijke tijd overheen, afhankelijk van de belasting. Dus je moet er rijkelijk en langdurig overheen gaan voordat ie klapt.

Voor een hoofdzekering weet ik het niet zeker, maar het is misschien een B of C karakteristiek zekering. Daar zit in ieder geval een flinke marge van verbruik in relatie tot tijd op.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 20-01-2025 18:51 ]

Alles kan stuk.