Reolink vs Unifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltul
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-02 09:29
Dag,

Voor onze huis in Africa ben ik opzoek naar een smart camera beveilig. Op dit moment, ben ik aan het zien om te gaan voor Reolink of Unifi.

Reolink
prijs + video kwaliteit is best wel goed. Ik zou hun hub erbij gebruiken inplaats van de NVR. Ik dacht om de wifi camera's te gebruiken inplaats, zijn er mensen met ervaring met de wifi camera's?

Unifi
niet chinees, blijkt goede service en producten te hebben. Ook hier dacht ik om hun cloudkey+ te gebruiken, hier wel wifi met combinatie kabel.

Mijn vraag is, voor welke brand moet ik kiezen? reden om te gaan voor hub en niet een NVR is, dat ik het simpel en makkelijk wil houden. Wij zijn daar niet vaak, dus mocht er iets zijn, dan zou iemand anders het moeten kunnen maken en met een hub is het simpeler. Reden om voor wifi te gaan, is dat het huis anders gebouwd is dan hier in Europa, en met wifi veel makkelijker zou gaan. Nu het is niet onmogelijk om kabel te trekken, maar niet makkelijker.

mogelijk om te kopen

Reolink
https://reolink.com/product/argus-eco-ultra-kit/

Unifi
https://eu.store.ui.com/e...vr/collections/pro-uck-g2
https://eu.store.ui.com/e...ducts/uvc-g5-turret-ultra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Ltul schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:28:
Mijn vraag is, voor welke brand moet ik kiezen? reden om te gaan voor hub en niet een NVR is,
Die hub van Reolink is ook een NVR, maar dan met een nieuwe fancy naam en 24/7 connectiviteit met een (Chinese?) cloud.
Het nadeel van de nieuwste generatie wifi-camera's met hub (van Reolink, Eufty etc) bieden een grote stap vooruit op gemak, maar een grote stap achteruit op flexibiliteit. Meestal werken die camera's maar een x aantal meter vanaf de hub. Als je dikke muren hebt kan dat betekenen dat je meerdere hubs nodig hebt.

Daarnaast kan wifi makkelijk verstoord worden. Iets wat met POE camera's een stuk moeilijker gaan.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-05 22:38
Als je een Reolink NVR aan een thuisnetwerk hangt en je camera's verbinding maken met dat zelfde netwerk dan kunnen alle hubs/NVR's gewoon met een camera verbinden. Het enige wat de wifi NVR en hub doen is hun eigen wifi netwerk opzetten waar de camera's mee kunnen verbinden. Het eindresultaat is in alle gevallen gelijk: Wifi camera's die opnemen naar een NVR.
Het grote voordeel van een normale POE NVR is dat je dus POE camera's en Wifi camera's kan combineren. Zodat je kan kiezen voor flexibiliteit en stabiliteit waar nodig. Daarnaast is een thuisnetwerk goedkoper uit te breiden met een extra access point dan wanneer je een extra hub aanschaft.

Let wel op: Niet alle modellen NVR van Reolink kunnen overweg met batterij-camera's. Check hun supportpagina voor de juiste hardware-versie die dit wel ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 20-01-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Unify heb je eigenlijk alleen voor de extreem fijne software, de hardware (camera's) zijn niet erg bijzonder, en dan de premium prijs nog buiten beschouwing gelaten. Missen ook night color vision, iets wat zo ongeveer elk ander merk tegenwoordig wel al heeft.