Toetsenbord en muis werken niet bij HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-03 10:30
Hey,

Ik heb een oude laptop (2013) van mij naar boven gehaald en de harde schijf eruit gehaald. Die HDD heb ik aangesloten op mijn computer. Maar ik zit met een probleempje. Als ik vanaf die harde schijf boot, valt mijn toetsenbord en muis uit. Ze werken gewoon niet meer.

Ik heb geprobeerd ze in een andere USB-poort te doen en zelfs een ander toetsenbord gebruikt, maar het werkt nog steeds niet. De monitor werkt nog wel en ik zie ook het inlogscherm van het oude Windows 7. Verder kan ik niets doen.

De hardware werkt gewoon weer normaal als ik op mijn SSD boot, maar het probleem komt alleen voor bij de HDD.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De drivers van het moederboard van je computer niet geladen in windows 7?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
Coach4All schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:21:
De drivers van het moederboard van je computer niet geladen in windows 7?
Dat zou kunnen. De besturingsysteem dat ik normaal gezien heb is Windows 10 en die in de HDD is 7. Hoe zou ik dit kunnen rechtzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

teamkhaleesi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Dat zou kunnen. De besturingsysteem dat ik normaal gezien heb is Windows 10 en die in de HDD is 7. Hoe zou ik dit kunnen rechtzetten?
HDD weer in de laptop en drivers toevoegen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

teamkhaleesi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Heeft je moederbord nog PS2? Daar zou je het nog mee kunnen werken. Loop je wel tegen andere issues aan.

Andere optie is om de drivers van je moederbord te installeren via je laptop en daarna hem booten op je desktop.

Je moet het alleen eigenlijk niet willen en zeker niet aan het internet koppelen. Als je oude data wil hebben zou ik hem als extra schijf erin prikken en de data eraf pulken en daarna de schijf leeg maken en desnoods als extra schijf gebruiken zonder OS erop.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
Coach4All schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:25:
[...]

HDD weer in de laptop en drivers toevoegen....
Gaat niet meer, helaas. De laptop is kapot dus heb alleen de HDD kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
Touchdomex schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Heeft je moederbord nog PS2? Daar zou je het nog mee kunnen werken. Loop je wel tegen andere issues aan.

Andere optie is om de drivers van je moederbord te installeren via je laptop en daarna hem booten op je desktop.

Je moet het alleen eigenlijk niet willen en zeker niet aan het internet koppelen. Als je oude data wil hebben zou ik hem als extra schijf erin prikken en de data eraf pulken en daarna de schijf leeg maken en desnoods als extra schijf gebruiken zonder OS erop.
Welk issues zou ik oplopen met PS2? Ik zie gelukkig nog wel dat mn moederbord zo'n aansluiting heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

teamkhaleesi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Welk issues zou ik oplopen met PS2? Ik zie gelukkig nog wel dat mn moederbord zo'n aansluiting heeft
PS2 is niet hotswappable en weet niet meer goed hoe dat werkt met die adapters van PS2 naar USB. Ook drivers twijfel ik over maar het is een stuk basaler dus grotere kans dat het gaat werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Kan je de schijf ook aan je systeem toevoegen als extra schijf of heb je die optie niet? Als je de software zelf wil kunnen draaien zal je natuurlijk moeten booten. Je kan ook kijken of je de schijf kan kopieren en als virtual machine gebruiken, maar dan moet je even zoeken naar software die dat mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Je moet dan de USB3 drivers integreren/slipstreamen in je Windows 7 installatie.
Daar zijn diverse mogelijkheden/tools voor.

De eenvoudigste optie is het gebruik van het Win7USB3 tooltje.

Simplix.info Win7USB3 - Integration of USB3 drivers into the Win7 distribution
To install drivers on an already installed system in which USB3 ports do not work, just boot into WinPE, run Win7USB3 and specify the partition with the system (for example, drive C). Or you can not load WinPE (for example, the keyboard and mouse work), rename the file to Win7USB3+.exe and run it, then instead of the integration dialog, the necessary drivers will be installed
Download het Win7USB3 tooltje.
Start een WinPE zoals bijvoorbeeld Hiren’s BootCD PE.
Start Win7USB3 en laat deze de USB3 drivers installeren/integreren naar je Windows(7) systeem schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even uit mijn hoofd heeft een standaard USB aansluiting op een PC (voor keyboard en muis gebruikt nu) een max van 500mA. Daar kunnen meer dan 2 fysieke aansluitingen op zitten (intern is het eigenlijk gewoon een simpele USB hub).
Sluit je daar dan ook nog een HDD op aan die wat peut zuipt, komen je muis en keyboard zonder te zitten.
Dus driverissue lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Oplossing is vrij simpel: de HDD op een andere mnier voeden, bijvoorbeeld via een powered dockje of een andere (powered) casing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom wil je ervan opstarten? Je kunt de data ook redden zonder dat te doen. Schijfletter geven in Windows 10 en data eraf kopiëren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
nelizmastr schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:12:
Waarom wil je ervan opstarten? Je kunt de data ook redden zonder dat te doen. Schijfletter geven in Windows 10 en data eraf kopiëren.
Het is wel zo makkelijk en prettig om je oude Windows systeem toch nog te kunnen starten.
Het maakt het exporteren/migreren/backuppen van gegevens een stuk makkelijker.

Ik heb vaak genoeg (gekloonde)HDD/SSD's van defecte PC's in een andere Laptop/PC gezet om daarvandaan alles netjes te kunnen uitzoeken/overzetten.
Nieuwere Windows versies (8+) maken dat wel een stuk eenvoudiger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit ook veel meer te denken aan wat @The Eagle schrijft namelijk dat die harddisk te veel stroom wegtrekt wat @teamkhaleesi eens kan checken door te kijken of de lampjes van het toetsenboard wel of niet branden. Als de lampjes niet branden dan is het duidelijk en dan inderdaad een usb dock met voeding gebruiken of een of andere usbcase met voeding gebruiken. Of wat ook een optie kan zijn als het een gewone s-sata harddisk is om die tijdelijk even aan een s-ata poort in de pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Roel1966 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:33:
Ik zit ook veel meer te denken aan wat @The Eagle schrijft namelijk dat die harddisk te veel stroom wegtrekt
Topicstarter wil gewoon booten van zijn oude HDD met Windows 7:
teamkhaleesi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:19:
Als ik vanaf die harde schijf boot, valt mijn toetsenbord en muis uit. Ze werken gewoon niet meer.

Ik heb geprobeerd ze in een andere USB-poort te doen en zelfs een ander toetsenbord gebruikt, maar het werkt nog steeds niet. De monitor werkt nog wel en ik zie ook het inlogscherm van het oude Windows 7. Verder kan ik niets doen.
Je mist dan de nieuwere (USB3) drivers zodat een USB muis/toetsenbord niet werkt.
Eventueel een USB2 poort proberen en/of PS2 aansluiting om de basis drivers te installeren.

Anders het Win7USB3 tool gebruiken.

Voor Windows 7 drivers gebruik ik altijd Snappy Driver Origin:
Snappy Driver Installer Origin

Bijwerken/updaten Windows 7 naar laatste security updates:
Simplix Update Pack 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
The_Doman schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:50:
[...]

Topicstarter wil gewoon booten van zijn oude HDD met Windows 7:

[...]

Je mist dan de nieuwere (USB3) drivers zodat een USB muis/toetsenbord niet werkt.
Eventueel een USB2 poort proberen en/of PS2 aansluiting om de basis drivers te installeren.

Anders het Win7USB3 tool gebruiken.

Voor Windows 7 drivers gebruik ik altijd Snappy Driver Origin:
Snappy Driver Installer Origin

Bijwerken/updaten Windows 7 naar laatste security updates:
Simplix Update Pack 7
Ja ik snap wat de topicstarter wil doen en via de harddisk wil booten, maar zeker al oudere harddisks net wat meer stroom kunnen vragen en teveel kunnen wegtrekken van die interne usb-hub.

En tja, beetje vreemd dat dan binnen Windows 7 de usb drivers niet automatisch geladen worden, iets wat ik mij bij b.v. eerdere versies wel dan nog voor kan stellen.
Pagina: 1