Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Vraag
Alle reacties
Dat is wel zo eerlijk als je de boel niet wilt flessen.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik zie in de voorwaarden van jouw verzekeraar Univé overigens niet zo'n clausule, dus ik zou contact met ze opnemen, misschien hanteren ze wel gewoon een dergelijke regeling. Zie reactie hieronderHeb je schadevrije jaren opgebouwd en kom je te overlijden? Dan kunnen je schadevrije jaren overgedragen worden aan je inwonende partner. Je partner moet dan wel een geldig rijbewijs hebben.
Bij een echtscheiding of een ontbinding van het geregistreerd partnerschap kunnen je schadevrije jaren verdeeld worden. Je bepaalt zelf hoe je schadevrije jaren verdeeld moeten worden.
Let wel: Als je twee autos hebt en de verzekeraar kan bij schade aantonen dat jouw vrouw de hoofdbestuurder is van de auto heb je wel een probleem.
[ Voor 12% gewijzigd door HallonRubus op 20-01-2025 14:09 ]
Daarnaast is overdracht na overlijden/scheiden ook makkelijker geworden:
https://www.verzekeraars....erlijden-en-echtscheiding
Bij partners onderling is dat geen probleem. Is voornamelijk als het ineens een kind is i.p.v de ouder.HallonRubus schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:06:
Bij veel autoverzekeringen gaan de schadevrije jaren gewoon over op je partner bij overlijden. Bijvoorbeeld:
Let wel: Als je twee autos hebt en de verzekeraar kan bij schade aantonen dat jouw vrouw de hoofdbestuurder is van de auto heb je wel een probleem.
[ Voor 33% gewijzigd door vuurtjih op 20-01-2025 14:09 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
OK, ik wist niet dat er ook op wordt gelet wie het meest in de voertuigen rijdt. Dan moeten we dit maar niet doen denk ik. Ik wist ook niet dat er bij overlijden meestal een clausule is dat schadevrij jaren na overlijden overgaan op de partner.
Maar wat als ik niet dood ga* maar mijn rijbewijs verlies oid
* jaja uiteindelijk wel natuurlijk
43 en ze heeft haar rijbewijs in één keer gehaald!vuurtjih schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:08:
Hoe oud is je vrouw?
[ Voor 16% gewijzigd door JeroenH op 20-01-2025 14:22 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Je zal trouwens op de 2e auto niet hetzelfde aantal schadevrije jaren hebben (is per auto namelijk), wellicht wel de korting. Ik zou je vrouw gewoon laten aantekenen op de Twizy, al is het maar voor de vorm. Maakt ook niet uit op welke naam deze staat.JeroenH schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:10:
Ah, ze rijdt nooit in de Twizy ("In dat gekke ding ga ik niet rijden hoor!"), en de Prius is denk ik 70/30 mijn vrouw/ik.
OK, ik wist niet dat er ook op wordt gelet wie het meest in de voertuigen rijdt. Dan moeten we dit maar niet doen denk ik. Ik wist ook niet dat er bij overlijden meestal een clausule is dat schadevrij jaren na overlijden overgaan op de partner.
Maar wat als ik niet dood ga* maar mijn rijbewijs verlies oid![]()
* jaja uiteindelijk wel natuurlijk
[...]
43
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
vuurtjih schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:12:
[...]
Je zal trouwens op de 2e auto niet hetzelfde aantal schadevrije jaren hebben (is per auto namelijk)
Is dat wel zo? Ik ken niet anders dan dat schadevrije jaren persoonsgebonden zijn.
@JeroenH Zoek ook even uit of er toevallig een twee(de)autoregeling is bij je huidige verzekeraar(s), dat is wellicht perfect voor jullie situatie. Aan de andere kant weet ik dan weer niet hoe dat precies zit qua opbouwen van schadevrije jaren..
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2025 14:26 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ja en nee. Het is persoonsgebonden maar ook auto gebonden (als in, je kan ze maar op 1 auto/motor/scooter tegelijk inzetten).D4NG3R schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:24:
[...]
offtopic:
Is dat wel zo? Ik ken niet anders dan dat schadevrije jaren persoonsgebonden zijn.
@JeroenH Zoek ook even uit of er toevallig een twee(de)autoregeling is bij je huidige verzekeraar(s), dat is wellicht perfect voor jullie situatie. Aan de andere kant weet ik dan weer niet hoe dat precies zit qua opbouwen van schadevrije jaren..
Zo heb ik het onlangs ook gedaan, ik heb 2 auto’s waarvan 1 met 25jr schadevrije jaren en eentje met 13.
Die van 13 heb ik op de naam van mijn vriendin gezet incl de schadevrije jaren.
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Bedankt voor de input allemaal!
Ondertussen heeft zij zelf ook maximaal aantal jaren opgebouwd.
[ Voor 9% gewijzigd door plaspvd op 20-01-2025 18:15 ]