Windows 10 bluescreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• input60
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-01 14:51
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een probleem dat ik met Windows 10 opstarten een blue screen krijg.
Nu had ik de optie met de installmedia dat ik via usb kingston kon aanklikken en toen startte hij weer op.
Nu heb ik chkdsk /F gerbuikt om het te proberen te repareren maar hierna heb ik geen optie meer om via de installatiemedia de optie via usb kingston aan te klikken

Mijn vraag zou ik een programma via Hirensbootcd kunnen gerbuiekn en zo ja welke dan om het te repareren
Of is er een commando die ik kan gebruiken om de optie usb kingston. Iweer te kunnen aanklikken zodat hij weer opstart

Ik had nog geend backup gemaakt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• input60
Ik heb wel de restore functie kunnen gebruiken maar hoe selecteer ik dan de resorepoint om weer op te starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 21:38

TommieW

Numa numa.

Willkeurige restoretools gebruiken heeft compleet geen zin als je geen idee hebt wat het probleem is. Dus begin daar maar 's mee. Welke foutcode geeft de BSOD? Wat zijn we resultaten als je die foutcode Google't? Kan het OS nog wel op starten in de veilige modus?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• input60
TommieW schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:46:
Willkeurige restoretools gebruiken heeft compleet geen zin als je geen idee hebt wat het probleem is. Dus begin daar maar 's mee. Welke foutcode geeft de BSOD? Wat zijn we resultaten als je die foutcode Google't? Kan het OS nog wel op starten in de veilige modus?
Ik kan windows 10 ook niet in veilige modus opstarten.
Het gekke is dat ik voor heen een optie met de installatiemedia had om via usb kingston Windows 10 weer op te starten maar na chkdsk /F niet meer aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• input60
Windows 10 start weer opnieuw op. In de bios heb ik gekozen voor Kingston in plaats van Windows bootmanager. Ik kirijg nu ook de melding restore compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
Dat inmiddels gedaan? Dat eerst doen, want het klinkt alsof je opslag defect is.

Om dat uit te sluiten moet je even de SMART waardes van je opslag uitlezen met programma als CrystalDiskInfo. Desnoods die resultaten hier posten als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom probeer je het op te lossen door reinstall capriolen? Een bsod heeft vaker een hardware oorzaak dan een software oorzaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je hebt eerder schijfproblemen gemeldt, dat zal waarschijnlijk terug blijven komen als de oorzaak niet wordt aangepakt.

Neem het advies van het maken van een backup ter harte. Dat kan bijvoorbeeld met het programma Macrium Reflect. Je kan bijvoorbeeld een image wegschrijven op een externe schijf die je via USB aansluit (maak een bootable Macrium usb stick en bewaar die).
Er is nog een gratis versie van Macrium Reflect downloadbaar.

Zorg altijd dat je de computer netjes afsluit. De stekker eruit halen kan leiden tot datacorruptie. Dat is het soort problemen dat chkfdk /f zal proberen te herstellen - tot op zekere hoogte.

Als de schijf inderdaad kapot is, dan is vervangen de beste optie. Je kan een disk-naar-disk kopie maken van Macrium Reflect. Zo te lezen moet je herstellen dat de disk weer zelf boot. Dat kan in safe mode op de nieuwe disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 13:26

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Je harkt ons half in het verhaal, en verwacht oplossing... Vervolgens spring je van ene vraag naar ander, geeft geen duidelijk antwoord op de vragen & beantwoord vraag met ander vraag....

Sorry maar je moet echt even advies aannemen wat hierboven geschreven wordt. Begin met BACK-UP maken van je data.

1. Wat is je configuratie / setup? (cpu / mobo/ disks etc)
2. Wat is er veranderd? Sinds wanneer is dit ? heb je iets veranderd / uitgevoerd?
3. Is er belangrijk data op desbetreffende disk, of heb je backup / media waar alle belangrijke data wegeschreven wordt

Land van het eeuwige vuur

Pagina: 1