Jaaaaren geleden vertelde een kameraad van mij dat hij buiten de cao verdiende. Met andere woorden: Hij kreeg meer salaris dan zijn cao-schaal zou toelaten. Dit heeft mij tot op de dag van vandaag geïntrigeerd. Hoewel ik nog niet aan het maximale van mijn schaal zit, voorzie ik dat dat wel tussen drie tot vijf jaar gaat gebeuren. Ik vraag mij dan ook af: Ik ben niet een persoon die x aantal jaar 'vast' wil blijven op een bepaald salaris. Ik wil graag perspectief houden dat er altijd nog iets meer mogelijk is. Het idee dat je salaris ooit ophoudt met groeien en dat je dan maar 20 of zelfs langer vast blijft op dat salaris vind ik bekrompen.
Zijn er hier mensen die dergelijke ervaringen hebben met het maximale van hun salarisschaal en toch nog een extra toelage erbij kregen als een soort van verhoging van hun salaris? Het lijkt mij bar lastig om dit voor elkaar te krijgen voor eigenlijk nog steeds hetzelfde werk (dus zonder dat je functie echt anders wordt).
Bovenstaande er vanuit gaande dat er geen promotie naar een hogere functie wordt geambieerd.
Zijn er hier mensen die dergelijke ervaringen hebben met het maximale van hun salarisschaal en toch nog een extra toelage erbij kregen als een soort van verhoging van hun salaris? Het lijkt mij bar lastig om dit voor elkaar te krijgen voor eigenlijk nog steeds hetzelfde werk (dus zonder dat je functie echt anders wordt).
Bovenstaande er vanuit gaande dat er geen promotie naar een hogere functie wordt geambieerd.