Eaton USB koppelen aan remote NUT zonder USB kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
Mijn vraag
Eigenlijk geen idee hoe ik deze vraag het beste kan formuleren.... Dus als het niet duidelijk is -> vraag....

Ik heb een Eaton Ellispse ECO 1600 UPS met USB-B aansluiting. Ik zou deze graag aan een Raspberry Pi met NUT willen knopen. Rechtstreekse USB tussen de 2 opstelplaatsen is niet mogelijk, ik ben dus op zoek naar een alternatief...
Relevante hard/software
De uitvoering: Eaton Ellipse ECO 1600 DIN USB gaat ergens in een hoekje uitvalbescherming bieden aan een een Cisco 65W PoE switch die via PoE meerdere PoE camera's, een Raspi 3B een Raspi 2 Stratum-1 time server aanstuurt.

De monitoring Raspberry Pi 4 (hangt aan een 2e UPS) is voorzien van Docker en krijgt NUT (nog te installeren).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan natuurlijk een USB-B-<>USB-A <-> USB-A->RJ45 converter gebruiken maar heb geen idee wat er dan aan de andere RJ45 kant uit gaat komen, of dat zelfs maar via het reguliere ethernet netwerk (IP adressen) gaat en/of ik daar iets mee "kan"?
Of moet er aan 2 kanten een converter komen met als effect dat het alsnog een dedicated kabel tussen de apparaten wordt?
Is het slimmer om (bijvoorbeeld) een ESP32 of Raspi Zero (al dan niet W) met NUT lokaal te gebruiken en de data van daaruit verder te verwerken naar de Pi4 als alert signalering of pseudo NUT data (geen idee of dat kan)?

Ik weet zo ongeveer wat ik wil maar deze koppeling valt buiten mijn kennis gebied. Hints en richting gevende tips zijn welkom. Het liefst zet ik vanwege het extra verbruik geen extra hardware in of zou een ESP32/Pi Zero W minder verbruiken dan USB<>RJ45 converter(s)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Wij gebruiken voor het uitlezen van diesels op het werk een usb converter naar RJ45 en dan weer terug naar USB.
Dan heb je 2 kastjes een local en een remote beide met een usb-A connector (de ene male en de andere female)
Daartussen heb je dan een netwerk kabel.
De laptop ziet het als een normale usb verbinding.
Misschien is er zoiets mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 20-01-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
thespeed schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:30:
Wij gebruiken voor het uitlezen van diesels op het werk een usb converter naar RJ45 en dan weer terug naar USB.
Dan heb je 2 kastjes een local en een remote beide met een usb-A connector (de ene male en de andere female)
Daartussen heb je dan een netwerk kabel.
De laptop ziet het als een normale usb verbinding.
Misschien is er zoiets mogelijk?
Ja, dat is soort van wat ik beschrijf maar dan heb je wel een rechtstreekse netwerk kabel naar je laptop vermoed ik en niet een verbinding via het "normale" netwerk neem ik aan? Of met andere woorden: eigenlijk gewoon een verlengkabel?