Keuzehulp: UniFi of Reolink POE Video Deurbel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 14:25
Beste medetweakers,

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een PoE-videodeurbel. Mijn netwerksetup bestaat uit Ubiquiti-apparatuur, waardoor de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro direct in beeld is gekomen. Ik hoor echter ook positieve verhalen over de Reolink D340P. Zelf ben ik niet goed bekend met dit merk, maar het is qua prijs wel een stuk aantrekkelijker.

Hieronder wat aanvullende informatie:

Netwerk: Ubiquiti-apparatuur.
Beveiligingscamera’s: PoE-camera’s van Ubiquiti of Dahua.
Videodeurbel: Aan de voorzijde wil ik een PoE-videodeurbel installeren. Mogelijk wil ik deze later uitbreiden met een videodeurbel aan de achterzijde van de woning.
Smart Home-platform: Op termijn wil ik het systeem integreren in een Smart Home-platform, zoals Home Assistant.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met zowel de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro als de Reolink D340P, of eventueel andere modellen die ik over het hoofd heb gezien. Dan kan ik daarna definitief de keuze maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Romundoo op 20-01-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinkeraar
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-09 15:01
Hallo Romundoo,

Ik weet niet of je al een besluit genomen hebt maar ik kan wel het volgende vertellen over de Reolink D340P, namelijk dat hoewel het product op zichzelf prima lijkt te werken. Dat ik op dit moment tegen het volgende aanloop.

Om namelijk 2-way-audio te laten werken via Frigate (NVR) en/of Home Assistant. Qua beeld en geluid werkt het dus wel maar 2-way-audio dus niet.

Had de D340P model gekocht via RobbShop met een black friday deal denkende dat er slechts 1 Reolink Video Deurbel PoE was, maar dit blijkt dus niet het geval. Er is minimaal nog 1 andere. Dit geef ik aan omdat voor dit model op dit moment op de eigen website (nog) geen firmware updates voor is. Dit terwijl (bekend Reolink probleem) over het algemeen over het eigen assortiment de automatische firmware opzoeken en downloaden functie niet werkt en zegt al op het laatste te zitten.

In mijn geval zit ik al op het laatste, maar het schijnt dat de andere model (waarvan makkelijk oudere firmware te vinden is) je teruggaat in firmware versies (augustus 2023) de 2-way-audio het wel doet via Frigate/homeassistant.

Ben op dit moment nog in gesprek met de support van Reolink maar nog niet heel veel wijzer geworden behalve dat;

*Opgegeven firmware versie op dit moment het laatste is
*Op dit moment geen firmware versies voor het D340P model is
*Waarom ondanks dat beide modellen dezelfde hardware versie nummer hebben toch verschillende firmwares hebben
*Het andere model firmwares ondanks dezelfde hardware versie de firmwares niet werken voor dit model

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Model: D340P
Build No: build 2404072241
Hardware No: DB_566128M5MP_P
Config Version: v3.0.0.0
Firmware Version: v3.0.0.3215_2404072241
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nogmaals al het andere lijkt wel te werken qua features, waarbij 2-way-audio wel werkt via de Windows Reolink app, zit hem dus in een stukje aansturing via third-party waar het mis lijkt te gaan.

Heb overigens niet gecontroleerd welke features de HomeAssistant add-on/integration Reolink hierin iets kan betekenen maar gezien ik alles zoveel met Frigate wil laten werken met gebruik van de Frigate lovelace card vind ik dit niet zo interessant.

Mijn 2 centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 14:25
Hallo Tinkeraar,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat vervelend dat de 2-way audio niet werkt via Frigate en Home Assistant. Ik hoop dat de ondersteuning van Reolink uiteindelijk toch nog een goede oplossing gaat bieden.

Ik heb zelf min of meer besloten om voor de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro te kiezen. Na positieve verhalen over de deurbel van Reolink was ik benieuwd naar de ervaringen van Tweakers-gebruikers, het liefst in vergelijking met Ubiquiti, maar helaas bleven deze reacties in dit topic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Tinkeraar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:20:
Hallo Romundoo,

Ik weet niet of je al een besluit genomen hebt maar ik kan wel het volgende vertellen over de Reolink D340P, namelijk dat hoewel het product op zichzelf prima lijkt te werken. Dat ik op dit moment tegen het volgende aanloop.

Om namelijk 2-way-audio te laten werken via Frigate (NVR) en/of Home Assistant. Qua beeld en geluid werkt het dus wel maar 2-way-audio dus niet.

Had de D340P model gekocht via RobbShop met een black friday deal denkende dat er slechts 1 Reolink Video Deurbel PoE was, maar dit blijkt dus niet het geval. Er is minimaal nog 1 andere. Dit geef ik aan omdat voor dit model op dit moment op de eigen website (nog) geen firmware updates voor is. Dit terwijl (bekend Reolink probleem) over het algemeen over het eigen assortiment de automatische firmware opzoeken en downloaden functie niet werkt en zegt al op het laatste te zitten.

In mijn geval zit ik al op het laatste, maar het schijnt dat de andere model (waarvan makkelijk oudere firmware te vinden is) je teruggaat in firmware versies (augustus 2023) de 2-way-audio het wel doet via Frigate/homeassistant.

Ben op dit moment nog in gesprek met de support van Reolink maar nog niet heel veel wijzer geworden behalve dat;

*Opgegeven firmware versie op dit moment het laatste is
*Op dit moment geen firmware versies voor het D340P model is
*Waarom ondanks dat beide modellen dezelfde hardware versie nummer hebben toch verschillende firmwares hebben
*Het andere model firmwares ondanks dezelfde hardware versie de firmwares niet werken voor dit model

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Model: D340P
Build No: build 2404072241
Hardware No: DB_566128M5MP_P
Config Version: v3.0.0.0
Firmware Version: v3.0.0.3215_2404072241
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nogmaals al het andere lijkt wel te werken qua features, waarbij 2-way-audio wel werkt via de Windows Reolink app, zit hem dus in een stukje aansturing via third-party waar het mis lijkt te gaan.

Heb overigens niet gecontroleerd welke features de HomeAssistant add-on/integration Reolink hierin iets kan betekenen maar gezien ik alles zoveel met Frigate wil laten werken met gebruik van de Frigate lovelace card vind ik dit niet zo interessant.

Mijn 2 centjes.
Hoi!

Ik heb (bijna) dezelfde specs als die jij omschrijft. Heb jij nog iets gehoord over firmware updates na je laatste contact?

---
Model D340P
Bouwnummer: Build 2404072241
Config versie: v3.0.0.0
Firmware V3.0.0.3215_2404072241
detail: DB_566128M5MP_PS10E1W0111E0103
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje,

heb nu ring maar in wil eigenlijk over naar iets
> dat lokaal draait,
> dat gemakkelijk in onderhoud is,
> dat zo mogelijk goed te integreren is in home assistant
> dat zowel voor een deurbel als binnen- en buitencamera's werkt..

ik heb tot voor kort onder andere óók nog de NVR features van synology overwogen, maar hun nieuwe cashgrap op het gebied van harddisks (die in feite ook gewoon relableded zijn) stuit mij enorm tegen de borst.

een van de oplossingen waar ik nu dan naar kijk is de NVR van reolink zelf - dan is de registratie en opslag en herkenning van events gewoon in één encosysteem en hopelijk is er dan een plugin of bridge naar home-asistant. de setup van frigate (zonder zware gpu) is niet iets waar ik heel erg naar uitkijk maar ik heb ook niet het idee dat de hardware van unify of reolink zelf een ingebouwde TPU ofzo hebben. en dan vrees ik toch wel weer voor enorme performance hits.

voor mij is voor dit echt wel een set-and-forget-vereiste

ik ben dus zeker ook wel benieuwd naar ervaringen met deze hardware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:21

MasterCypher25

Miss Patriotic

i-chat schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:36:
ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje,

heb nu ring maar in wil eigenlijk over naar iets
> dat lokaal draait,
> dat gemakkelijk in onderhoud is,
> dat zo mogelijk goed te integreren is in home assistant
> dat zowel voor een deurbel als binnen- en buitencamera's werkt..

ik heb tot voor kort onder andere óók nog de NVR features van synology overwogen, maar hun nieuwe cashgrap op het gebied van harddisks (die in feite ook gewoon relableded zijn) stuit mij enorm tegen de borst.

een van de oplossingen waar ik nu dan naar kijk is de NVR van reolink zelf - dan is de registratie en opslag en herkenning van events gewoon in één encosysteem en hopelijk is er dan een plugin of bridge naar home-asistant. de setup van frigate (zonder zware gpu) is niet iets waar ik heel erg naar uitkijk maar ik heb ook niet het idee dat de hardware van unify of reolink zelf een ingebouwde TPU ofzo hebben. en dan vrees ik toch wel weer voor enorme performance hits.

voor mij is voor dit echt wel een set-and-forget-vereiste

ik ben dus zeker ook wel benieuwd naar ervaringen met deze hardware
Je kan ook de Reolink NVR software installeren op een mobo met geintegreerde cpu en daar harddisk(s) op aansluiten, kost weinig stroom en je kan max. 32 cams er op aansluiten. Voordeel is, het is lokaal en de software is gratis, je hebt wel POE switches nodig, maar die kan je hier in V&A genoeg vinden.

https://support.reolink.c...ll-Reolink-Client-Windows

https://reolink.com/software-and-manual

Mocht je nog vragen hebben, dan zie ik ze wel verschijnen! :)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:34
MasterCypher25 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:05:
[...]

Je kan ook de Reolink NVR software installeren op een mobo met geintegreerde cpu en daar harddisk(s) op aansluiten, kost weinig stroom en je kan max. 32 cams er op aansluiten. Voordeel is, het is lokaal en de software is gratis, je hebt wel POE switches nodig, maar die kan je hier in V&A genoeg vinden.

https://support.reolink.c...ll-Reolink-Client-Windows

https://reolink.com/software-and-manual

Mocht je nog vragen hebben, dan zie ik ze wel verschijnen! :)
Dit is echt een uitkomst! Dat ga ik zeker ff testen.
Pagina: 1