Hardware firewall instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Topicstarter
Hi,
Vorige week een Draytek V2200 router gekocht met firewall voor mijn komende ADSL aansluiting (had Kaasema, ben nu :) )

Waar kan ik informatie terugvinden over hoe je zo'n hardware firewall moet instellen? Uit het boekje wordt ik niet wijs. Is er ergens een site waar een hardware (!) firewall wordt uitgelegd, terminologie enzo.

Ik snap (nog) niets van rulesets, filters, poorten etc.

Help me out guys!

P.S. Met search heb ik niet kunnen vinden

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een hardware firewall draait ook gewoon software hoor. Wat dat betreft verschilt er dus niet zo veel / helemaal niets. Overigens staan op de draytek site guides voor configuratie dacht ik. Als je de search hier op GoT gebruikt kun je in ieder geval genoeg vinden over poorten, portforewarding etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 13-10-2003 23:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Mja, wij gaan je echt niet allemaal begrippen uitleggen hier :)

Ga als je de ADSL-verbinding hebt eens zitten met de configuratie van het ding en je handleiding, en probeer gewoon alles in te stellen. Zodra er iets niet werkt ga je uitzoeken hoe dit moet of in elkaar steekt, of wat het betekent.
In het ergste geval kun je je zelfs tot ons keren, we zijn echt niet te beroerd om een gerichte vraag te beantwoorden :) Alleen dit soort algemene dingen werken gewoon niet op dit forum.

Dus: ga gewoon lekker klooien als je verbinding opgeleverd is, en zie verder als daar problemen mee zijn. Gebruik in eerste instantie de bijgeleverde handleiding, en eventueel de online handleiding van de router. De online-versie bevat doorgaans wat meer informatie..

Succes :)

Dit topic is gesloten.