Laptop via VPN op andere laptop verbinden met internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-01 11:56
De windows 10 laptop:
- Verbonden met WiFi.
- Hotspot actief.

De windows 11 laptop:
Met deze laptop wil ik met de hotspots op de ander laptop verbinden.
Bij het inloggen op de hotspot wil Windows een 8-cijferige code.
Ik heb een beetje geGoogled en die zou op een sticker op het modem moeten staan.
Maar niets te vinden op de netgear wndr3400v3

Ik heb de wachtwoorden van WiFi en hotspot.

De reden van deze setup. Op de win10 laptop draait een VPN en ik wil de verbinding van de andere laptop via deze VPN laten lopen.

Hoe stel ik dit in?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
Draait op die Windows 10 machine een VPN server en op die Windows 11 machine een VPN client?
Welk VPN protocol gebruik je (OpenVpn, WireGurard, Ipsec ).
Zit alles op hetzelfde Lan of wil je dat via het internet doen.

Kortom je geeft helemaal geen informatie om je te kunnen helpen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:10

FreakNL

Well do ya punk?

Hij wil op laptop A internetten via laptop B omdat op laptop B een VPN draait.

Waarom zet je de VPN cliënt niet gewoon op laptop A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:33

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Is inderdaad niet helemaal duidelijk..Maar wat ik eruit opmaak is dat je een Windows 10 laptop met VPN client hebt en traffic (internet) vanaf je W11 laptop wil routeren naar de W10 laptop zodat je gebruik kan maken van de VPN verbinding op je W10 laptop.

Ik ga er even vanuit dat je W10 laptop verbonden is met WiFI (dus niet wired). Zover ik weet kan je geen hotspot draaien en Wifi gebruiken op hetzelfde moment (in Windows). Het is dus:
1: Of je gebruikt je wireless NIC voor verbinding met je LAN
2: Of je gebruikt je wireless NIC voor hotspot.

Als je W10 laptop bedraad is aangesloten kan je de NIC natuurlijk wel gebruiken voor een hotspot, zie:
Use your Windows PC as a mobile hotspot - Microsoft Support

Je zou in theorie zelfs IP-routing in Windows aan kunnen zetten en deze opgeven als gateway op je W11 laptop maar om dit nou aan te raden...

[ Voor 7% gewijzigd door MasterL op 20-01-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
FreakNL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:06:
Hij wil op laptop A internetten via laptop B omdat op laptop B een VPN draait.

Waarom zet je de VPN cliënt niet gewoon op laptop A?
Ik kan niets op die laptop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 07:30
TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:44:
[...]
Ik kan niets op die laptop installeren.
Begrijp ik hieruit dat het om een zakelijke laptop gaat, die via VPN een vertrouwde verbinding maakt met een bedrijfsnetwerk?

Je vraag lijkt er dan op alsof je jezelf met een privé laptop via die route oneigenlijke toegang tot het bedrijfsnetwerk wil verschaffen. Dat lijkt mij niet erg verstandig.

Kan je de VPN niet gewoon die andere laptop installeren, of is dat niet geoorlooft?
Zoniet, dan geeft dat eigenlijk al aan dat men niet graag onbeheerde machines op het netwerk heeft.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
MasterL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:07:
Is inderdaad niet helemaal duidelijk..Maar wat ik eruit opmaak is dat je een Windows 10 laptop met VPN client hebt en traffic (internet) vanaf je W11 laptop wil routeren naar de W10 laptop zodat je gebruik kan maken van de VPN verbinding op je W10 laptop.
Dat is 100% juist.
Ik ga er even vanuit dat je W10 laptop verbonden is met WiFI (dus niet wired).
Correct.
Zover ik weet kan je geen hotspot draaien en Wifi gebruiken op hetzelfde moment (in Windows). Het is dus:
1: Of je gebruikt je wireless NIC voor verbinding met je LAN
2: Of je gebruikt je wireless NIC voor hotspot.
De hotspot is actief op de Win10 laptop en deze laptop heeft nog steeds toegang tot internet.
De Win11 laptop 'ziet' de hotspot. Het lijkt dus dat een hotspot wel gelijktijdig kan draaien met een WiFi verbinding. Maar zeker weet ik dat niet want het lukt me niet om te verbinden omdat Windows om een 8-cijferige pin v/d router vraagt

Na wat Googlen heb ik een artikel gevonden met een voorbeeld v/d pincode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBwrFirNk6w2NpIXtcI28CIRHpk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ClnWNmBWRScY6rf12P8PDhIN.jpg?f=user_large
Als je W10 laptop bedraad is aangesloten kan je de NIC natuurlijk wel gebruiken voor een hotspot, zie:
Use your Windows PC as a mobile hotspot - Microsoft Support

Je zou in theorie zelfs IP-routing in Windows aan kunnen zetten en deze opgeven als gateway op je W11 laptop maar om dit nou aan te raden...
Op de Win11 laptop kan ik zeer weinig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
Allard schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Begrijp ik hieruit dat het om een zakelijke laptop gaat, die via VPN een vertrouwde verbinding maakt met een bedrijfsnetwerk?

Je vraag lijkt er dan op alsof je jezelf met een privé laptop via die route oneigenlijke toegang tot het bedrijfsnetwerk wil verschaffen. Dat lijkt mij niet erg verstandig.

Kan je de VPN niet gewoon die andere laptop installeren, of is dat niet geoorlooft?
Mag niet en kan niet. De meeste instellingen zijn geblokkeerd.
Wifi instellingen niet omdat de laptop overal gebruikt mag worden en dus WiFi instellen mogelijk moet zijn.
Zoniet, dan geeft dat eigenlijk al aan dat men niet graag onbeheerde machines op het netwerk heeft.
Dit gaat heel moeilijk worden om uit leggen maar is ook niet echt van belang denk ik.
De w11 laptop is inderdaad een bedrijfslaptop.
De w10 laptop gaat niet inloggen op het bedrijfsnetwerk want de NordVPN verbinding heeft een exit point en vandaaruit gaat het verkeer v/d W11 laptop verder. De W10 laptop gaat dus niet op het netwerk.

Inloggen met de w10 laptop heeft geen nut want heeft niet de benodigde software. Is trager. Etc
Dus als het al zou kunnen heeft het geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Het punt is een beetje dat wij hier als Tweakers een algemene regel hebben om geen berichten toe te staan
om beveiligingen te omzeilen etc. Jouw vraag is een beetje raar daarom de vraag wat wil je hiermee bereiken?
Waarschijnlijk heeft de W11 een "eigen" VPN client om te verbinding met het bedrijfsnetwerk dus het verkeer gaat "toch" over de (zakelijke) VPN ongeacht of je deze VPN opbouwt binnen een andere (NordVPN) verbinding. Enige reden die ik kan bedenken dat je jouw locatie wil maskeren m.a.w. werken vanaf je vakantie adres en doen alsof je in NL bent. Maar goed dit is speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:36:
De windows 10 laptop:
- Verbonden met WiFi.
- Hotspot actief.

De windows 11 laptop:
Met deze laptop wil ik met de hotspots op de ander laptop verbinden.
Bij het inloggen op de hotspot wil Windows een 8-cijferige code.
Ik heb een beetje geGoogled en die zou op een sticker op het modem moeten staan.
Maar niets te vinden op de netgear wndr3400v3

Ik heb de wachtwoorden van WiFi en hotspot.

De reden van deze setup. Op de win10 laptop draait een VPN en ik wil de verbinding van de andere laptop via deze VPN laten lopen.

Hoe stel ik dit in?
Ik denk eerder dat de W11 laptop een prive laptop is, en de software niet door het werk geleverd is? Dit moet je echt met je werk overleggen, niet proberen te omzeilen. Wat voor VPN staat er op de W10 laptop, is die van een ander bedrijf of zo?

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 20-01-2025 12:39 . Reden: verkeerd gelezen ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:48

DataGhost

iPL dev

TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Maar zeker weet ik dat niet want het lukt me niet om te verbinden omdat Windows om een 8-cijferige pin v/d router vraagt
Het lijkt hier om te gaan. Maar je hebt nog geen screenshot laten zien van het precieze scherm wat je krijgt. Ik vermoed dat je 100% op de verkeerde plek zit te zoeken, vandaar dat die "gevonden" 8-cijferige code niet werkt, maar dat dat toevallig gewoon een random 8-cijferige code is die je ergens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Dit gaat heel moeilijk worden om uit leggen maar is ook niet echt van belang denk ik.
De w11 laptop is inderdaad een bedrijfslaptop.
De w10 laptop gaat niet inloggen op het bedrijfsnetwerk want de NordVPN verbinding heeft een exit point en vandaaruit gaat het verkeer v/d W11 laptop verder. De W10 laptop gaat dus niet op het netwerk.

Inloggen met de w10 laptop heeft geen nut want heeft niet de benodigde software. Is trager. Etc
Dus als het al zou kunnen heeft het geen enkel nut.
Het kan wellicht wel van belang zijn. Waarom wil je met de bedrijfslaptop per se via NordVPN verbinden, en waarheen? Als je er bedrijfs-zaken op gaat doen vermoed ik dat het compleet niet van belang is dat dat via je NordVPN-verbinding gaat en afhankelijk van je bedrijf (als dat is waar je heen probeert te verbinden) en hoe erg ze security-minded zijn zou het ook kunnen dat binnenkomend verkeer vanaf bekende VPN-provider-endpoints geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
Wat denk je dat er gebeurt als je bedrijf last krijgt van hacker en/of ransomware en ze gaan onderzoeken hoe dat kan.
Goede kans dat ze dan zullen zien dat jij een privé systeem aan het bedrijfsnetwerk koppelt, hoe lang denk je dat je er dan nog werkt?

Zo'n bedrijf laptop is niet voor niets dichtgetimmerd.

En met een VPN client(op je W10 laptop) via een VPN provider(NordVPN) weer een andere VPN server (op die W11 Laptop) te bereiken gaat natuurlijk niet zomaar werken.
Dan heb je een VPN tunnel door een VPN tunnel en heb je op je W10 laptop twee keer een VPN client nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
Sorry maar dit gaat veel te veel off-topic. Dus aub on-topic of draadje helemaal wissen. Ik zal je punten wel beantwoorden.
MasterL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:57:
Het punt is een beetje dat wij hier als Tweakers een algemene regel hebben om geen berichten toe te staan
om beveiligingen te omzeilen etc.
Dat is niet aan de orde. Ik zie niet in wat daar op zou duiden.
Jouw vraag is een beetje raar daarom de vraag wat wil je hiermee bereiken?
Alles werkt prima in NL. In het buitenland traag. Verbinding is echter snel. Remote sessie werkt ook gewoon snel.
Waarschijnlijk heeft de W11 een "eigen" VPN client om te verbinding met het bedrijfsnetwerk dus het verkeer gaat "toch" over de (zakelijke) VPN ongeacht of je deze VPN opbouwt binnen een andere (NordVPN) verbinding.
Klopt. Maar heeft niets met mijn vraag te maken.
Enige reden die ik kan bedenken dat je jouw locatie wil maskeren m.a.w. werken vanaf je vakantie adres en doen alsof je in NL bent. Maar goed dit is speculatie...
Dat is inderdaad speculatie en onjuist. De laptops staan inderdaad beide in het buitenland en 100% conform bedrijsbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ben(V) schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:24:
En met een VPN client(op je W10 laptop) via een VPN provider(NordVPN) weer een andere VPN server (op die W11 Laptop) te bereiken gaat natuurlijk niet zomaar werken.
Dan heb je een VPN tunnel door een VPN tunnel en heb je op je W10 laptop twee keer een VPN client nodig.
In principe kan de W11-laptop niet "zien" dat de verbinding reeds door een VPN loopt. Als er iets met een bedrijfs-VPN verbindt zal dat de client (niet server) op de W11-laptop zijn en er is geen enkele technische beperking die voorkomt dat dat zou lukken door een andere VPN-tunnel elders in de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Oke prima dan zal ik je uit de droom helpen, het routeren via een VPN verbinding zorgt juist voor extra overhead (MTU,hops, latency, CPU usage). In theorie zou NordVPN een betere route-map kunnen hebben naar je VPN endpoint maar onwaarschijnlijk. Mijn advies voor nu.. verbind direct met de WiFi van je router en maak het niet extra gecompliceerder als nodig. Round-trip is een ding met of zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Dat is niet aan de orde. Ik zie niet in wat daar op zou duiden.
Je verstrekt redelijk weinig en enigszins "abstracte" informatie. Dan is al gauw het idee dat je hulp vraagt bij iets wat hier niet is toegestaan, ook al is dat misschien niet zo.
Klopt. Maar heeft niets met mijn vraag te maken.
Als je W11-laptop met een eigen VPN-client naar het bedrijfsnetwerk verbindt, is de verbinding in ieder geval al versleuteld en veilig genoeg volgens het beleid van je bedrijf. Waarom wil je dan alsnog via NordVPN verbinden? Dat is nergens voor nodig.
Alles werkt prima in NL. In het buitenland traag. Verbinding is echter snel. Remote sessie werkt ook gewoon snel.
Kan je dit verduidelijken dan? Gaat die remote sessie niet via het bedrijfs-VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
DataGhost schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Het lijkt hier om te gaan. Maar je hebt nog geen screenshot laten zien van het precieze scherm wat je krijgt. Ik vermoed dat je 100% op de verkeerde plek zit te zoeken, vandaar dat die "gevonden" 8-cijferige code niet werkt, maar dat dat toevallig gewoon een random 8-cijferige code is die je ergens had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTlTt23lVodx-5jud3XYY5G7e5Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3NLID9j5aet0nSlNoFBkwlAd.png?f=user_large

Deze vraag komt na het aanklikken van verbinden met WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Het grappige is dat het antwoord op die vraag al gegeven is in mijn eerste post..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ok. Zoiets dacht ik al. Op je Windows 10-laptop staat als het goed is bij de instellingen van je mobiele hotspot wat de pincode of het netwerkwachtwoord is. Wel apart dat je het in hebt weten te stellen zonder dat je weet wat die code is, normaliter stel je die ook zelf in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:50
Als de W10 laptop de Hotspot is en je wilt de W11 laptop daarmee verbinden dan is de code die je nodig hebt het wachtwoord/code die je hebt ingesteld in de Hotspot setting.
De Hotspot is dan in feite de router.

Verder wat al genoemd word VPN in VPN introduceer je juist extra overhead en vertraging, dus of dit uiteindelijk het resultaat geeft wat je wilt is nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
DataGhost schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Je verstrekt redelijk weinig en enigszins "abstracte" informatie. Dan is al gauw het idee dat je hulp vraagt bij iets wat hier niet is toegestaan, ook al is dat misschien niet zo.
Sorry daarvoor. Ik dacht dat ik alle nuttige info had gegeven. Als ik alles zou weten wat nodig is zou ik het probleem zelf wellicht kunnen oplossen.
[...]
Als je W11-laptop met een eigen VPN-client naar het bedrijfsnetwerk verbindt, is de verbinding in ieder geval al versleuteld en veilig genoeg volgens het beleid van je bedrijf. Waarom wil je dan alsnog via NordVPN verbinden? Dat is nergens voor nodig.
[...]
Kan je dit verduidelijken dan? Gaat die remote sessie niet via het bedrijfs-VPN?
Ja dat is juist.
En voor de duidelijkheid, ik wil die sessie niet uitschakelen, omzeilen, pauzeren of wat van dien aard dan ook. Dat buiten het feit dat ik geen rechten heb, (of wil hebben) om dat te doen.
En mijn vermoeden is dat het zonder die sessie onmogelijk is in het bedrijfsnetwerk te komen.

Dus ik wil niets herconfigureren op de bedrijfslaptop.
Strikt genomen is een WiFi wachtwoord ook een configuratie. Maar dan niets buiten dat niets configureren dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ok, maar dan boeit het dus eigenlijk niet of je dan wel of niet via NordVPN verbonden bent?

Anyway, dat mag je zelf weten. De kern van het probleem zit in het überhaupt verbinden met je hotspot en voordat dat gelukt is komt heel de NordVPN-verbinding niet eens in zicht. Als je met je hotspot verbonden bent zal het verder waarschijnlijk allemaal automatisch zo werken als je voor ogen hebt, hoe nutteloos het er voor ons ook uitziet.

[ Voor 65% gewijzigd door DataGhost op 20-01-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
Dieks77 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:45:
Als de W10 laptop de Hotspot is en je wilt de W11 laptop daarmee verbinden dan is de code die je nodig hebt het wachtwoord/code die je hebt ingesteld in de Hotspot setting.
De Hotspot is dan in feite de router.
Dat dacht ik dus ook....
Maar op de Win11 laptop kan ik alleen 8 cijfers invullen.

Het ontgaat mij geheel waarom dat nodig is en waarom zo zwak.
Het wachtwoord dat ik gebruik voor de hotspot is een veel complexer wachtwoord.
Ik heb ook geprobeerd het hotspot wachtwoord 1234578 te maken. Maar dat wachtwoord werkt dus niet.
Ik denk als deze stap gedaan is, ik ook het hotspot wachtwoord moet invullen. Maar dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

franssie

Save the albatross

@TechHead En lukt het wel met een mobiele telefoon met dat hotspot te verbinden?

En wat als je nu eens klikt op "verbinding maken met een beveiligingssleutel" kan je dan wel je wachtwoord invullen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
DataGhost schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:51:
Ok, maar dan boeit het dus eigenlijk niet of je dan wel of niet via NordVPN verbonden bent?
Dat lijkt mij 100% juist.
Zoals je al wel begrepen heb ben ik geen netwerk expert...
Ik heb die info alleen gegeven om aan te geven waarom ik deze setup wil.
Maar het blijkt dat het alleen maar verwarring veroorzaakt.
Anyway, dat mag je zelf weten. De kern van het probleem zit in het überhaupt verbinden met je hotspot en voordat dat gelukt is komt heel de NordVPN-verbinding niet eens in zicht.
100% juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
MasterL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:45:
Het grappige is dat het antwoord op die vraag al gegeven is in mijn eerste post..
Ik heb je post nogmaals gelezen maar zie het antwoord niet.
Het instellen v/d hotspot op W10 lukt.
Hotspotnaam. Wachtwoord. Lukt allemaal.
W11 laptop 'ziet' de hotspot ook.
Dus dat lijkt allemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:46
TechHead schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:10:
Ik heb je post nogmaals gelezen maar zie het antwoord niet.
Het instellen v/d hotspot op W10 lukt.
Hotspotnaam. Wachtwoord. Lukt allemaal.
W11 laptop 'ziet' de hotspot ook.
Dus dat lijkt allemaal ok.
Met nieuwere Windows drivers werkt Windows hotspot alleen met client isolation, je kan het dus niet gebruiken als een echt AP voor je bestaande netwerk.
Daar liep ik dus ook tegen aan bij wat experimenteren met een laptop als AP.

SuperUser: How to create an Access Point on Windows 10, bridged to the physical ethernet? (not NAT, not a hotspot)
Unfortunately, the days of netsh hostednetwork are over. Microsoft introduced a new model for WiFi drivers and this new model does not support this feature anymore.

Intel says the following:

Newer adapters no longer support these features due to Windows® 10 requirements.

Microsoft has introduced a new driver model for Windows® 10. This model no longer supports Soft AP and IBSS.

All new Wi-Fi devices are required to use this new driver model on machines running Windows® 10.

IBSS is ad-hoc networking.)

But even older drivers/devices may not support hostednetwork, it’s an optional feature.

I haven’t found anything about Win32 or WinRT APIs that would let you create a custom hotspot (for example with a bridged connection). It may simply not be possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

franssie

Save the albatross

Toch denk ik dat dit de oplossing is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZv8ZyNAQyXQOkOnBlygOpdLS_E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qbNcax8fCtdtRR5OPkzqGLo9.png?f=user_large

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Dus je weet de hotspot code (geëxporteerd/gekopieerd) van je W10 laptop? Deze voer je in op de W11 laptop en het werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
MasterL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:54:
Dus je weet de hotspot code (geëxporteerd/gekopieerd) van je W10 laptop? Deze voer je in op de W11 laptop en het werkt niet?
Ik heb zelf de hotspot aangemaakt en ken het wachtwoord dus.
Maar...
Wachtwoord v/d hotspot is vrij te kiezen en kan dus bv Tweakers_Hotspot123 zijn.
Maar op de W11 laptop kan ik max 8 cijfers intypen.
Dat en het feit dat W11 het een router pincode noemt, geeft mij de indruk dat het niet het een door mij aangemaakt wachtwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHead
Bij het instellen v/d hotspot heb ik alles standaard laten staan.
Kan het zijn dat het probleem in de beveiliging van WiFi zit?
Dus instellingen zoals WPA, WPA2, WEP, AES256 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het helpt als je zelf ook de reacties leest en ook antwoord geeft op de gestelde vragen, zoals die nu al tweemaal gesteld is en de laatste keer zelfs met een rode cirkel benadrukt. Waarschijnlijk is je probleem dan al opgelost. En anders is er voor ons weer een stukje extra informatie om gerichter mee te kunnen zoeken/meedenken. Als dat het probleem niet oplost zou het erg helpen als je een screenshot toont van het scherm met alle hotspot-instellingen, eventueel met je wachtwoord afgeschermd.

Wat betreft je laatste vraag: ja, maar zeer onwaarschijnlijk als het gewoon om recente hard- en software gaat. En voor zover ik kan zien is dat in Windows 10 helemaal niet in te stellen bij het aanmaken van een mobile hotspot.

[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 21-01-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:28
TechHead schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf de hotspot aangemaakt en ken het wachtwoord dus.
Maar...
Wachtwoord v/d hotspot is vrij te kiezen en kan dus bv Tweakers_Hotspot123 zijn.
Maar op de W11 laptop kan ik max 8 cijfers intypen.
Dat en het feit dat W11 het een router pincode noemt, geeft mij de indruk dat het niet het een door mij aangemaakt wachtwoord is.
Dat komt omdat je W10 laptop als het ware je router wordt door de hotspot.
Maar zie reactie @franssie inderdaad... en anders kan je (desnoods als test) toch het wachtwoord van je hotspot op je w10 laptop toch gewoon veranderen naar 8 cijfers, dan ben je er ook.
Pagina: 1