Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Mijn vraag
Voor een evenement heb ik het grafisch werk gedaan met affinity designer. Dat is goed gelukt mits wat tijdsinvestering. Nu wil ik van dit grafisch werk een animatie maken en zoek ik software om dat te doen. Denk aan een animatie van een 20 tal seconden met wat muziek onder.

Het grafish werk is behoorlijk eenvoudig, er staan een 10 tal elementjes op en deze wil ik nu laten bewegen voor filmpjes op sociale media. Denk aan een cartoon mannetje wat ik wat wil laten dansen, bomen die wat bewegen en ten slotte wat tekst die er ingevlogen komt. nothing fancy... Pluspunt zou zijn dat ik er muziek onder kan monteren, maar dat kan ik ook achteraf met Logic Pro X ook.

Het hoeft niet gratis te zijn, maar het mag. Ik betaal met plezier voor duidelijke handige snel werkende software. Afinity was een verademing tov scribus. Ik betaal met plezier als ik weet dat ik kan doen wat ik wil met de software.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac, niets tegen windows, maar ik gebruik een Mac en daar moet het dus op werken.
Afinity designer
iMovie
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende site "the best xx" probleem is dat ik geen tijd heb om 5 verschillende pakketen te leren, en dat de websites van al die pakketen uitblinken in je zo snel mogelijk een subscription kopen, zonder dat je eigenlijk kan vinden als wat ik wil hoegenaamd kan in die pakketten.

Motion stop images
as a last resort kan ik mijn bewegingen wel maken door 10 tallen variaties te maken in afinity designer en dan deze in iMovie te plakken, maar dat is echt last resort...

Pencil2D
Kan geen SVG aan (lijkt het)

Powerpoint (ja echt) vorig jaar heb ik PowerPoint animaties omgezet in een filmpje, dat is veel werk, en geeft een zeer beperkt resultaat.
...

Wie weet welke software dit eenvoudig kan, die niet al te duur is?

You don't need eyes to see, you need vision

Beste antwoord (via Yalopa op 26-01-2025 09:34)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit klinkt mij iets als een taak wat je met grease pencil in blender kan.

Blender is gratis. dus je kan altijd proberen of het wat is.

ora et labora

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit klinkt mij iets als een taak wat je met grease pencil in blender kan.

Blender is gratis. dus je kan altijd proberen of het wat is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Blender zag ik geregeld voorbijkomen idd, maar ik kreeg de indruk dat de leercurve heel stijl was... Ik zal deze avond eens kijken als ik een filmpje of tutorial vind voor deze taak om opnieuw te evalueren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:03
Dit zou je vroeger in Flash doen, qua Adobe kan je denken aan Animate of After Effects. Kijk ook eens bij Alternativeto.net, dan kom je bijvoorbeeld op OpenToonz of Wick Editor.
Wel even uitzoeken welk output formaat ze onderstuenen en of je dat weer in je videotool kan importeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 22-01-2025 10:51 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb er net een uurtje YouTube opzitten en het ijkt me dat de balans goeie resultaten snelle resultaten betaalare resultaten het best met blender gehaald wordt

https://www.youtube.com/p...7X-t4bi3WQqNL_5yDcVSMJqfn