Parkeren in Londen, via welke bank?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisNijlen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-08 16:35
Ik zou een hele dag (15 uur) willen parkeren aan het DLR-station Beckton. Er is daar een grote Asda-parking. (maximum 3 uur gratis) Het is mogelijk om dit op voorhand te betalen met Justpark.com.
Het probleem is dat mijn betaling na het boeken met Mastercard werd geblokeerd door mijn bank."The card details you entered were correct but unfortunately your bank declined the transaction. Please use a different debit or credit card."
Een ander probleem is dat ik geen account kan aanmaken op Justpark, en ook niet op Yourparkingspace.co.uk. Mijn Belgisch gsm-nr wordt niet aanvaard.
Nu dacht ik aan Revolut. Dan moet ik wel eerst klant worden bij die bank en als het dan nog niet lukt ben ik er voor niets klant geworden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via ChrisNijlen op 20-01-2025 22:49)

• joopykoopy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:56
Voor parkeren in Engeland heb ik RingGo wel eens gebruikt. Dat was zover ik me kan herinneren de enige die echt werkte 2 jaar geleden (vorig jaar ook nog). Deze zou je kunnen bekijken.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Neem contact op met je bank, en leg de situatie uit. Kan zijn dat ze 'm uit voorzorg hebben geblokkeerd omdat 't een transactie is dat voor jou niet typisch is.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisNijlen
Heb ik gedaan. Argenta laat weten dat er een SCA ontbreekt (strong customer authentication) op hun website. Volgens hun is justpark.com niet veilig genoeg.
Toch bedankt voor jouw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:36
Ik heb niet meteen een oplossing voor je, maar misschien helpen deze tips:
- Op Wise kan je gratis een rekening aanmaken die (als je GBP als currency toevoegt) als Engelse bankrekening gezien wordt. Wellicht helpt dat.
- Voor een hoop zaken in de UK heb je een Engels telefoonnummer nodig. Je kan bij een hoop aanbieders een gratis prepaid sim aanvragen, maar het kan zijn dat ze deze weer alleen naar een Engels adres sturen. Als je even rondzoekt kan je die misschien ook bij een telefoonwinkel bij jou in de buurt vinden. Ik weet dat Tesco een 'classic prepaid' versie heeft en bij O2 is dat ook mogelijk als je de bundel aanbiedingen weet te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ChrisNijlen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:35:
Heb ik gedaan. Argenta laat weten dat er een SCA ontbreekt (strong customer authentication) op hun website. Volgens hun is justpark.com niet veilig genoeg.
En wat als je rechtstreeks met Mastercard contact opneemt? Die hebben een vrij behulpzame telefonische klantendienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Yup , ik heb er in Noord-Ierland ook altijd problemen mee,sinds Brexit, omdat ik een Engels telefoon nummer moet hebben, om het te registreren. (al hoewel ik maar een uur van de grens woon ).

De oplossing is gewoon om wat muntgeld daar te halen , en die gewoon in de betaalpaal te duwen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Metallize op 20-01-2025 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:36
Een hoop betaalpalen in de UK kunnen tegenwoordig ook prima met contactloos betalen overweg, maar een buitenlandse betaalkaart wil wel eens geweigerd worden. Het is een beetje hit and miss.... dus ik snap wel dat je probeert dit van te voren te regelen. Muntgeld werkt inderdaad vaak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Archer_VC10 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:43:
Een hoop betaalpalen in de UK kunnen tegenwoordig ook prima met contactloos betalen overweg, maar een buitenlandse betaalkaart wil wel eens geweigerd worden. Het is een beetje hit and miss.... dus ik snap wel dat je probeert dit van te voren te regelen. Muntgeld werkt inderdaad vaak wel.
Visa Debit card werkt daar zonder problemen ,(ook in de VS trouwens! ) maar goed ..probeer maar eens een parkeer paal te vinden daar wat contactloos accepteert

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• joopykoopy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:56
Voor parkeren in Engeland heb ik RingGo wel eens gebruikt. Dat was zover ik me kan herinneren de enige die echt werkte 2 jaar geleden (vorig jaar ook nog). Deze zou je kunnen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:22
ChrisNijlen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:35:
Dan helpt revolut/wise ook niet. SCA wordt door veel fintech banken vereist boven een bepaald bedrag(30£ bij revolut bijvoorbeeld) om de risico op chargebacks ed te verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
zijdelingse tip; ik zie dat dit redelijk buiten het centrum ligt maar kijk goed uit als je London rijd dat je je aanmeld voor de juiste zones (werkte van geen kant toen ik het moest doen online 3 jaar geleden maar na veel gedoe gelukt, gelul over een firewall van hun support desk die zgn alle niet engelse bezoekers zou blokkeren..).
Ik heb daarna nog gedoe gehad dat mijn auto stuk ging en ik niet meer de leen auto kon aanmelden. Toen telefonisch gedaan in Engeland; "uw nummerbord is bekend, geen zorgen" en toen toch 400 euro boete gehad later, inclusief opslagen omdat het leenbedrijf te traag reageerde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 08:49
Een jaar geleden een smooth experience qua LEZ zones als je op voorhand aanmeld. Kan je niet aan je hotel parkeren? Dit was voor mij een criteria om het ene hotel over het andere te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik voer even een titelfix door en verplaats je topic naar een gepaste subforum.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisNijlen
Ik zou ook kiezen voor muntgeld in een betaalpaal, maar ik ben niet zeker dat er één staat.
In die buurt, aan city airport, zijn goede hotels (travelodge, Premier Inn,...) ik heb er in meerdere gelogeerd, en telkens daar geparkeerd. Maar dit jaar zijn ze veel duurder geworden, dus ik logeer nu verder weg.
Het registreren van mijn nummerplaat voor LEZ ging vlot, en zelfs in het nederlands.
Dus ik ben vandaag klant geworden bij Revolut. Dat ga ik eerst eens proberen. Het parkeren kost eigenlijk maar ±10pond voor een dag. Hopelijk lukt het nu.
Bedankt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Als u een e-sim heeft op uw telefoon zijn er ook genoeg apps die een uk nummer kunnen leveren, kost wel wat prepaid bijv.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:35
Als het goed is kun je die parking betalen met de 'evology parking' app.
Pagina: 1