Kwaliteit stucwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenbruin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 10:10
Wij hebben recent ons huis laten stucen en schilderen door een bedrijf dat zowel het stucwerk als schilderwerk uitvoert. We hebben voor dit bedrijf gekozen vanwege de positieve verhalen die we hoorden, maar helaas is onze ervaring niet zoals verwacht. Dit is de eerste keer dat we ons huis laten stucen, dus we zijn geen experts, maar we hebben wel een idee van wat we mooi en goed werk vinden. In de offerte staat klasse 1, sausklaar stucwerk.

Het resultaat is echter teleurstellend. Eigenlijk is het nergens in huis mooi vlak. Dit wordt extra duidelijk als er licht op de muren valt. Toen we dit aangaven bij de eigenaar van het bedrijf, reageerde hij erg laconiek. Hij zei letterlijk: "Ja, met licht zie je alles. Je bent te kritisch." Wij hebben echter het gevoel dat dit geen kwestie is van kritisch zijn, maar van werk dat niet naar behoren is uitgevoerd.

We overwegen nu een ingebrekestelling, maar voordat we die stap zetten, willen we graag advies en ervaringen van anderen horen. Wat vinden jullie? Zijn wij te kritisch of mogen we verwachten dat muren netjes vlak worden opgeleverd na professioneel stucwerk? Alle tips en inzichten zijn welkom!

Alvast bedankt!

(P.S. Foto's toegevoegd ter illustratie.)

[ Voor 8% gewijzigd door Loenbruin op 19-01-2025 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenbruin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27qW5fG1AVnqbTfJ8Wbhc6ydwrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xilfGc2yC6g5N8T0I83EmPZh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jyt8k_ZegOzQfHVHOhC0BTA0n6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDayGErklnnieEEvHt6D901v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq0P2ibQN7HOZeK9T9GrHJbXfzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dGmUYioVKQs5q7IJTpcdKEI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsiFZejlir4RvrVXuT_f1_SKQ28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZ4LFPDogIMFrAiPMC2eLl28.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXqPFTCH7i-eDljHZGTwHtJhwqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHhbj97P3LKEc4GbG3d8rzXW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E65dQviTlOZsSjw7VwNSLw_EcRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqFg53AIqgELaBLw9VfXEnxd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNL6WjUH6-GOyKo-BEGuXKD07PA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkY7fPR7WBNQpdOBNTbCmnQi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCtCDxO0barfK9Wc35TI1a6Etc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyCC8eZEMjBHD7O0IM8LArwh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MwVII-OJ7FF0t3ZBogYdWUe4tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRIeGHQCNJy5PtLNIK7ORbr2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpSxWOurppyNbTSgYlvnl3u83mM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rduJRAmrVuC8lF38sW11SaxU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvELYNWyCJvDfhw1Y0vXc2Ycdic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDoboKvZtYlWZEDRvy0jps8m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_AcYEjR9sAiVkS8F90C8WlPBrI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Xu22PeEkZnSahuWmK9pS0y3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdKiblD721E7NEH3Lj08R7tQ9RQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1muXrw3ycOnE5VV29YKtu4Zv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeNnKpF8C3sAsJUYb_9i457lMmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkxEB9hK5PuAFVpCyhA5tkPk.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 54% gewijzigd door Loenbruin op 19-01-2025 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:58
Ben geen expert, maar dit ziet er naar mijn mening niet sausklaar uit. Nu is het wel lastig met strijklicht, want daar zie je natuurlijk elke oneffenheid op. Maar dit lijkt me toch een geval, van eventjes terugkomen en weer rechttrekken.

Destijds hebben ze het hier bij mij ook sausklaar opgeleverd, maar dat was zo glad als een biljartlaken.

Hoop dat je de volledige factuur nog niet hebt betaald?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik vind dat je bij stuccen twee soorten oneffenheden hebt.

1) kleine afwijkingen in het oppervlak, viesjes, krasjes putjes.
Die moeten vaak nog bijgewerkt worden en horen niet altijd in "sausklaar"

Effe een paar stukjes schuren en wat puntjes op de i zetten.

2) grote golvende stukken die gewoon niet recht zijn en ook niet goed afgemest.

Wat je laat zien is een combinatie van de twee. En het klopt wat de stucadoor zegt. Met strijklicht zie je imperfecties die je anders niet ziet. Maar dit is toch wel slordig eerlijk gezegd.

Wel een ding:
Ik vind het wel een beetje lomp, dat hier al overheen geschilderd is.

Want als je nu nog reparaties wil bedingen, wordt het een lastiger verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door AtomicShockwave op 19-01-2025 22:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nu ben je waarschijnlijk geen normen overeen gekomen (dat doen de meeste mensen niet) maar in die normen staat dat je niet mag beordelen met strijklicht. tot zover heeft die meneer gelijk

Daarnaast is er niet geschuurd voor het verven iets wat ook bij sauseklaar stucwerk moet gebeuren, zelfs het beste stucwerk heeft een aanzet streepje of een pukkeltje ergens.

Dat allemaal gezegd hebbende, deze stucadoor moet zich kapot schamen. of in gebreken stellen de juiste route is kan je beter zelf bepalen. deze persoon heeft er duidelijk geen zin in en ik zou al snel geen zin hebben in het gezeur en het gewoon (laten) herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 19-01-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben zelf geen verder geen bouwvakker en heb ook zelf nooit stucwerk gedaan dus ik bekijk bovenstaande foto's dan ook puur even vanuit een gewone doorsnee hobbyist. Voor wat ik dan zo kan zien heb ik ook wel mijn twijfels en vind ik het er niet echt netjes uit zien. Niet dat ik het beter zou doen maar ja ik ben dan ook geen professionele stucer, maar dit is een beetje snel snel gedaan lijkt mij.

Normaal is het volgens mij ook gebruikelijk dat eerst het oude stucwerk word weggekapt en pas daarna dan nieuw stucwerk erop gezet word. Lijkt nu een beetje erop dat ze gewoon op het oude stucwerk het nieuwe stucwerk gezet hebben want op sommige plaatsen zitten gewoon min of meer nog gaten erin.

Als nou die baas van dat bedrijf er verder niets mee doet dan kan je hem in gebreke stellen maar eerst moet je hem wel nog een kans bieden het te herstellen/verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:03

TeeDee

CQB 241

Dit is toch niet strak? Waarom huur je een stucadoor in? Om je wanden strak te krijgen imho. Dit is het absoluut niet.

Geen idee hoe je dit aan zou moeten pakken. Veel succes

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Ik zou even zorgen dat het een keer geschuurd is. Het ziet er nu vreselijk uit, en ik heb zelf netter gestuct als amateur maar dan wel met schuren erbij en alles nog een keer nalopen. Dat zou hier veel van je lelijke plekken wel wegwerken lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:03

TeeDee

CQB 241

mathelicious schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:19:
Ik zou even zorgen dat het een keer geschuurd is. Het ziet er nu vreselijk uit, en ik heb zelf netter gestuct als amateur maar dan wel met schuren erbij en alles nog een keer nalopen. Dat zou hier veel van je lelijke plekken wel wegwerken lijkt mij.
En dat vind ik dus gek. Ik had stuccers en die gasten waren een dag bezig en zonder nog eens te schuren kon mijn schilder er in en zelfs hij gaf complimenten... dus het kan wel.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20:47

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

TeeDee schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:21:
[...]

En dat vind ik dus gek. Ik had stuccers en die gasten waren een dag bezig en zonder nog eens te schuren kon mijn schilder er in en zelfs hij gaf complimenten... dus het kan wel.
Ja het kan zeker. Maar het is wel de uitzondering en niet de regel.

Je hebt vaak nog een extra procesgang of twee nodig om het echt helemaal perfect te krijgen. Als je dat verse gips dan teveel gaat vervelen loop je ook weer risico op blaasvorming. Dan moet de dure stucadoor weer wachten aleer hij mag gaan messen. Soms kun je er dan gewoon beter af blijven.

Dus bij kostenefficient stuccen zijn er vaak echt nog wel wat kleine dingetjes waar je even met een schuurpapapiertje over moet, of een klein putje wat even opgevuld mag worden.

Dat is in mijn ervaring "normaal"

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 19-01-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenbruin
Bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die twijfels heeft bij het resultaat.

Even een update: het stucwerk is aangebracht in een nieuwbouwwoning en zou nu helemaal klaar moeten zijn. De schilder, die van hetzelfde bedrijf is, is momenteel bezig de wanden te sausen. Wat me opvalt, is dat hij hier en daar de wand opschuurt. Zoals ik begrijp, zou schuren bedoeld moeten zijn om kleine oneffenheden weg te werken, niet om golvend stucwerk vlak te maken.

We hebben de stukadoor al eerder aangesproken op de kwaliteit van het werk en hij beloofde ermee aan de slag te gaan. Helaas heeft dat nog steeds geen zichtbaar resultaat opgeleverd. Tot overmaat van ramp heeft hij ook schade veroorzaakt aan ons badkamermeubel én aan meerdere binnendeuren.

Het liefst zou ik hem nu direct het huis uit zetten, maar ik heb inmiddels al 3/4 van de totale prijs betaald. Ik voel me behoorlijk belazerd en vraag me af wat mijn opties nu zijn. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Heeft iemand tips of ervaringen met soortgelijke situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de woonkamer en 2 slaapkamers laten stucen en ook laten verven en het is megastrak en nergens een putje/krasje te zien.

Toen hij klaar was na het stucen gaf hij zelf aan loop even mee en als je iets ziet werk ik het even bij want het moet wel strak zijn en ik zie ook niet alles. Dat waren echt een paar mierenneuk plekjes wat met fix en finish gelijk strak was. Ook na het verven een paar kleine randjes (overgang muur/plafond) even bijgewerkt.

Wat ik op jouw foto's zie is prutswerk. Dat zie je zonder licht ook wel.
Dit zou ik zelfs netter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Loenbruin schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:32:
Bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die twijfels heeft bij het resultaat.

Even een update: het stucwerk is aangebracht in een nieuwbouwwoning en zou nu helemaal klaar moeten zijn. De schilder, die van hetzelfde bedrijf is, is momenteel bezig de wanden te sausen. Wat me opvalt, is dat hij hier en daar de wand opschuurt. Zoals ik begrijp, zou schuren bedoeld moeten zijn om kleine oneffenheden weg te werken, niet om golvend stucwerk vlak te maken.

We hebben de stukadoor al eerder aangesproken op de kwaliteit van het werk en hij beloofde ermee aan de slag te gaan. Helaas heeft dat nog steeds geen zichtbaar resultaat opgeleverd. Tot overmaat van ramp heeft hij ook schade veroorzaakt aan ons badkamermeubel én aan meerdere binnendeuren.

Het liefst zou ik hem nu direct het huis uit zetten, maar ik heb inmiddels al 3/4 van de totale prijs betaald. Ik voel me behoorlijk vastzitten en vraag me af wat mijn opties nu zijn. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Heeft iemand tips of ervaringen met soortgelijke situaties?
Heel vervelend, klein beetje herkenbaar. In ons nieuwe huis hadden we onlangs een aannemer voor de badkamer. Overall liep het best oké, maar er waren echt flink wat punten die beter konden of die zelfs opnieuw moesten.

Ik ben een perfectionist, maar heb inmiddels echt geleerd dat ik dat los moet laten en de lat lager moet leggen. Niet alles wordt zo strak als je wilt, wat niet wil zeggen dat het er bij jou best oké uit ziet.

Op een bepaald moment was ik ook klaar met die vent, heb dat toen heel duidelijk gemaakt en vanaf toen liep het wat soepeler en heeft hij alle punten die ik heb doorgegeven gecorrigeerd. Nu ziet onze badkamer er zeer netjes uit, met hier en daar wat cosmetische imperfecties.

Het helpt je niet, maar vraag jezelf af wat je verwacht, misschien is iets minder perfect niet zo heel erg en kun je hem nog een kans geven het op te lossen?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat schandalig zeg, de stucadoor zou zich inderdaad kapot moeten schamen. Een kind van 6 kan dit nog beter. Ik snap wel dat de schilder flink moet schuren want dit ziet er echt niet uit...

Ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen, maar het lastige is altijd dat deze partij dit niet zal kunnen oplossen als dit hun standaard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:26
Nou, als het al niet duidelijk was, ik heb 4 jaar geleden nul ervaring met stuccen gehad, en heb toen zelf mijn huis gestuct (youtube kijken, advies inwinnen in de winkel, en VEEL schuren, en nog meer filmpjes kijken om minder te hoeven schuren), en zelfs ik had dit beter gedaan!

Nee dit is echt ultiem prutswerk, en ja mijn muren kunnen wel wat golven hebben en van mijzelf accepteer ik dit, en hier en daar een krasje.. maar van een bedrijf verwacht ik dat ze het beter kunnen dan ik - en dat is hier zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:04
Zonde man. Her en der een pukkeltje is niet erg, maar klodders, scherpe uitsteeksels en flinke gaten kan echt niet. En dit schuur je ook niet vlak achteraf, krijg je alleen maar kuilen van die je weer moet vullen.

Wie heeft het plafond gedaan en is het daarop net zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:06
Prutswerk, ik snap ook niet dat een schilder hier zo de kwast op zet. Het doet zijn werk ook niet ten goede. Al vind ik het schilderwerk ook niet top, je ziet stevige aanzetten van de roller.

De hoekjes rondom het plafond/onder de trap lijken me niet heel problematisch. Al zou je dat het liefste strak zien natuurlijk, maar in de praktijk zal je daar niet zo vaak naar kijken. Maar die blauwe vlakken op ooghoogte zou ik op deze manier niet accepteren.

Het lijkt alsof de stucadoor het sponzen/schuren heeft overgeslagen, werkt natuurlijk lekker snel. Hier hebben ze namelijk 1 dag staan stucen, en 1 dag staan sponzen/schuren. Alles is wel perfect glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@Loenbruin
Dit moet je echt niet accepteren, dit is gewoon prutswerk.
Toevallig heb ik vorige week een stucworkshop gehad. Iedereen die aan deze workshop heeft meegedaan had een strakker en vlakker resultaat dan dit stucwerk.

De norm is dat stucwerk over 1 meter 2mm mag afwijken. Op de foto met de waterpas is dat duidelijk niet het geval. En zeker in een nieuwbouwhuis zijn over het algemeen de muren netjes recht en haaks.

Hopelijk heb je iets van een rechtsbijstandsverzekering, misschien kunnen die nog wat druk uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dit lijkt op z'n allerminst een gevalletje (misplaatste) tijdsbesparing. Ik heb in een grote verbouwing benedenvloers alles laten stuccen en voor elk oppervlak werd er in aparte dagen hetzelfde riedeltje afgewerkt. Grove stucwerk, afsponzen, schuren, fix & finish, schuren. Met name het nastrijken van het hele oppervlak met fix & finish maakt dat het zo strak als een biljartlaken wordt, alle porien en putjes worden nog eens gevuld en fix & finish is veel fijner en harder dan MP75.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik ruim een half jaar lang dezelfde klussers over de vloer heb gehad, dus die hebben ook meer dan genoeg tijd en gelegenheid gehad om het goed te doen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:48
DexterDee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:59: Met name het nastrijken van het hele oppervlak met fix & finish maakt dat het zo strak als een biljartlaken wordt, alle porien en putjes worden nog eens gevuld en fix & finish is veel fijner en harder dan MP75.
Dit heeft niks met fix en finish te maken. Dat is alleen zoals je zegt om de grove stuckorrel glad te trekken ( en kleine putjes). Maar dit is ofwel niet afgereid of niet gemest (of zo slordig dat het lijkt dat het niet gedaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
pantslol schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:29:
Prutswerk, ik snap ook niet dat een schilder hier zo de kwast op zet.
Zelfde bedrijf, dus dezelfde pot met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Piemol schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:56:
Dit heeft niks met fix en finish te maken. Dat is alleen zoals je zegt om de grove stuckorrel glad te trekken ( en kleine putjes). Maar dit is ofwel niet afgereid of niet gemest (of zo slordig dat het lijkt dat het niet gedaan is).
Ik wilde niet impliceren dat de problemen van TS te maken hebben met fix & finish hoor. Ben het helemaal met je eens dat er niet goed afgereid of gemest is. Er lijkt ook niet gesponsd te zijn, want dan zouden de strijksporen ook niet zo diep en aanwezig zijn. Het is gewoon prutswerk, ik zou het zelfs nauwelijks behangklaar willen noemen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziet er nog slechter uit dan in mijn huis dat met ‘behangklaar’ werd opgeleverd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:48
YakuzA schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:10:
Ziet er nog slechter uit dan in mijn huis dat met ‘behangklaar’ werd opgeleverd.
Een echte schilder/behanger zou zeggen dat hier eerst gestuct moet worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 12:00
Dat is niet goed genoeg en zou ik nooit mee akkoord gaan, zoals het nu eruit ziet kan je zelf ook wel met een emmer spul en een spatel.

Wij hebben hetzelfde gehad met een beunhaas, gelukkig maar de helft vooraf betaald en het is gecorrigeerd door een ander, muur is daarna glad en recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 17:30
Dit is echt te belachelijk voor woorden dit is niet eens behangklaar. Ik heb net mijn hele woning laten stucken. En zelfs voor de sierpleister laag zag het er al strakker uit. En met de sierpleister halen ze zelfs nog kleine butsjes weg. Sausklaar moet helemaal strak zijn zodat je er zo renovlies overheen kan plakken (dat is een dun laagje behang waar je elk gaatje kuiltje gewoon doorheen ziet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45
Bij mijn huis was ik ook niet tevreden met het stucwerk. Helaas kon ik de stucadoor er niet op aanspreken want deze bleek nadat hij plotseling niet meer kwam opdagen in de gevangenis te zitten. Ik heb toen zelf alles geschuurd en laten schilderen.

Nu 2 jaar later zijn er nog steeds plekken waar ik me iedere keer aan stoor als het licht er verkeerd op valt. 2 muren heb ik later alsnog zelf opnieuw gedaan, de andere plekken kan ik wel mee leven.

Mijn punt: laat dit niet zo, als je het nu al zo ziet, dan blijf je het altijd zien. Vooral die enorme berglandschappen rondom de kozijnen zijn niet om aan te zien. Gewoon nu laten fixen, en opnieuw sausen. Als je doorgaat "omdat de saus er nu al op zit" ga je je er iedere keer aan irriteren als je het ziet, tot het punt dat je opnieuw een stucadoor moet laten komen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenbruin
Bedankt voor alle reacties. We hebben een gebrekenstellingsbrief verstuurd, na eerst drie eerdere pogingen die op niets zijn uitgelopen. We hebben inmiddels wel een reactie ontvangen op onze gebrekenstelling van de eigenaar van het bedrijf.

Zijn reactie luidt als volgt:
"Op dit moment heb ik het idee dat er een iets te hoge verwachting is en dat daardoor extra controle (zoals lampen, etc.) op de wanden wordt uitgevoerd."

Helaas is het al weken niet zonnig in Noord-Holland, en inderdaad, zonder lamp zijn de oneffenheden minder goed zichtbaar. Maar ooit gaat de zon weer schijnen, en dan zijn de golven en oneffenheden natuurlijk wel te zien.

In zijn mail stelt hij ook voor dat we eventueel TBA kunnen inschakelen. Dit is een onafhankelijk adviesbureau dat stucwerk zou kunnen beoordelen. Heeft iemand ervaring met TBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Loenbruin schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:24:
Zijn reactie luidt als volgt:
"Helaas is het al weken niet zonnig in Noord-Holland, en inderdaad, zonder lamp zijn de oneffenheden minder goed zichtbaar. Maar ooit gaat de zon weer schijnen, en dan zijn de golven en oneffenheden natuurlijk wel te zien."
Misschien had ie dan zelf ff een goeie werklamp moeten regelen, zodat bij het smeren al te zien was dat het lelijk werd... 8)7

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antont3
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:34
Ervaring hier met TBA. Is een goede club. Uitspraken worden vaak 1-op-1 overgenomen door de rechtbank. Check wel even dit:

https://www.tbafbouw.nl/w...hilderklaar-opleveren.pdf

Het gaat er namelijk om WAT je hebt afgesproken.

https://www.tbafbouw.nl/w.../03/TBA-richtlijn-3.8.pdf

Laatste wijziging:

https://www.tbafbouw.nl/w...stukadoorswerk-binnen.pdf

Succes.

[ Voor 26% gewijzigd door antont3 op 20-01-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01
Wat vervelend om dit zo te lezen. Helaas hebben we bij de huidige woning ongeveer hetzelfde gehad alleen was een vriend van ons sucadoor, dus weinig aan te doen zeg maar.

De discussie met strijklicht hebben wij ook gehad. En zonder strijklicht zie je op een lege muur niks. Echter zodra je een schilderij ophangt, tafel / kast tegen de muur zet blijf je zien dat zaken scheef zijn. Ik ken TBA niet maar ik kan me indenken dat als je strategisch wat zaken plaatst langs de muur dat meer opvalt hoe scheef het is.

Ook zou je een flinke bouwlamp bij een raam kunnen zetten waar de zon door komt, dan is het geen strijklicht maar kun je zeggen dat het zonlicht betreft.

Geen idee of ze daar intrappen maar wie weet.

Heel veel sterkte !! En zeker niet betalen als ik jou was. Beschadigingen goed vastleggen zodat duidelijk is dat ze dat veroorzaakt hebben. En als je rechtsbijstand hebt zou ik ze zeker even bellen wat even een woning opnieuw stuken, schilderen en dan ook nog beschadigingen wegwerken gaat heel snel oplopen qua kosten.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Pagina: 1