Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-07 06:38
Hallo allemaal,

Zeer binnenkort is mijn bijkeuken af. Na een muur van hout en kunstof is het goed geisoleers en wordt de muur binnenkort gespacspoten. Heel burgerlijk keek ik al lange tijd uit naar een fatsoenlijke kast. Waarbij ik eerst aan de linker en rechter muur een kast wilde doen, nu eigenlijk besloten dat achterwand een grote kast komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUax7x7h9FFcj2G8gozQmtzN3do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlAldxt3nKyTuveLctXpfyRD.jpg?f=fotoalbum_large

Nu val ik om in de websites die kasten aanbieden.

Wensen zijn: Zelf kiezen hoe de kast er uit ziet (lades, kasten en afmetingen). Nu vind ik dat weer niet.

Ik vroeg mij af of meer mensen hier ervaring mee hebben met hetzelfde 'probleem'.
Het zal gaan om een kast van ongeveer 200x200x60B.

Groeten,

Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Heb je al gezocht op "kast op maat" dan kom ik allemaal websites tegen waar je je eigen kast kunt ontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Wat ga je in de kast doen?

Als je wat schapjes en lades wilt, gewoon PAX kasten kopen, dan heb je alle die dingen waar je uit kan kiezen en werkt perfect. Eventueel schuifdeur systeem wat het iets praktischer maakt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:53
Eens met @Aight!. Als je niet te zwaar spul wil opbergen is Pax prima, past precies in je gewenste afmeting en je kan er alle kanten mee op.

Maar als je 2 delen van 1 meter haalt is de overspanning wellicht wat te veel als je er je biervoorraad of zwaar gereedschap in stopt. Dan heb je meer aan een stalen stellingkast oid, of delen van 50cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Pff 'kast op maat' brengt mij inderdaad direct naar site die ik niet eerder had.
Hoe simpel..

Ik begon bij een wasmachinekast en bleef een beetje in die bubbel hangen,.
Ze zijn wel duur €2000,- bijvoorbeeld... Ik blijf nog even puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je kan ook gewoon voor keukenkasten kijken. Bijvoorbeeld via IKEA

[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 19-01-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Canon_nl3 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:04:
Ze zijn wel duur €2000,- bijvoorbeeld... Ik blijf nog even puzzelen.
Voor de helft van het geld bouw je er zelf een die veel steviger is dan zo'n dure, maar de afwerking kost veel tijd.

Maar als het alleen die achterwand een rechte kast is dan ben je voor ~600 euro aan hout klaar, misschien 700-750 als je deurtjes op maat laat maken van meubelplaat of hout.

Wij hebben zo ook een flinke kast in de woonkamer gemaakt (zonder deurtjes) van in totaal bijna 12 meter lang en degelijk genoeg dat een volwassene erin kan staan, en we zaten rond de 1000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:07
Ik zou werken met keukenkasten. Zie hier twee voorbeelden uit onze bijkeuken (rommel, schoenenkast, voorraad) en woonkamer (servies, papieren, spelletjes, hier moeten nog greepjes op). Beiden zijn in de kern keukenkasten, maar aan de binnenkant en buitenkant afgewerkt naar functie. Breedtes zijn zoals op de mm zelf te beslissen, je kan veel spelen met lades, deurtjes naar wens eraan hangen en rondom afwerken met passtukken nagelang je wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz-dMV4Zgw7ZxMDCb--qgnIy8Fw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvkUiclo6Bgve2PVt0dYbImL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPwIReuLQE3tnAJHRWqPNHnsEMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rX2hJsavKPaAuxoH4batyGQF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Oon schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Voor de helft van het geld bouw je er zelf een die veel steviger is dan zo'n dure, maar de afwerking kost veel tijd.

Maar als het alleen die achterwand een rechte kast is dan ben je voor ~600 euro aan hout klaar, misschien 700-750 als je deurtjes op maat laat maken van meubelplaat of hout.

Wij hebben zo ook een flinke kast in de woonkamer gemaakt (zonder deurtjes) van in totaal bijna 12 meter lang en degelijk genoeg dat een volwassene erin kan staan, en we zaten rond de 1000 euro.
Dat klopt helemaal. I've been there.

Maar.

Als er een IKEA oplossing is die stevig genoeg is, en ook passend. Dan is IKEA goedkoper dan het zelf from scratch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Hier ben ik ook bezig met Ikea kasten voor iets soortgelijks. Uit de keuken serie, niet Pax. Leek me steviger en genoeg mogelijkheden maar als je er meer een garderobe kast van wilt maken, heeft pax weer wat andere opties.
Waarschijnlijk wel met third-party forntjes. Wat duurder dan ikea zelf maar nog lang niet in de buurt van maatwerk. En dan ingebouwd in een frame met fermacell / stucwerk rondom.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:49
Ikea metod is kwalitatief beter dan Ikea Pax. Voordeel van Metod serie is dat deze ook stapelbaar is. Zo heb ik hier plafond hoge kasten (ca 260cm) met op maat gemaakte fronts waarbij de plint wegvalt. Genoeg aanbieders hiervoor als je googled

Mocht je willen kun je ook met binnenlades werken die wegvallen achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

NDF82

Doomed Space Marine

Ikea method is degelijk en kost minder dan de helft van een Superkeukens bijvoorbeeld. Ik ben niet super handig maar heb het ook voor elkaar gekregen inclusief wasmachine en droger op hoogte + vakken om de wasmanden in te schuiven (m.b.v. die wijn rekken, cirkel zaag erin en gaan >:)).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt voor de vele berichten.
Ik ga mij er is in orienteren.

Het ding is dat ik en niet heel erg veel tijd heb en ook zelf niet heel handig ben.
Een ikea kast in elkaar zetten lukt nog wel, maar ga zelf niet zagen etc..

Ikea method klinkt wel interessant.
Pagina: 1