Toon posts:

opstartprobleem Win 98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search bracht me 19 opstartproblemen, maar geen relevante oplossing (behalve format c:, maar daar wil ik nog even mee wachten)

Ik moet als volgt opstarten:

1. aanzetten
gevolg -> pc bevriest in opstartscherm
2. resetten (met schroevendraaiertje, 't is zo'n klein k*tknopje)
gevolg -> opstartmenu
3. In startmenu 'Normaal starten' kiezen
gevolg -> pc start op

Het is ontstaan ná een format/schone instal, en na updaten videodrivers + directX. Maar ik weet niet meer zeker of het direct na het updaten was, ofdat-ie daarna het nog even normaal heeft gedaan.

Wat kan ik nog meer proberen?
(heb al netwerkkaartje eruit gehad, heeft geen effect)

Verwijderd

scandisk?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 21:12 schreef Rocabo het volgende:
scandisk?
Vond nix...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

.Howdy

dat is een bekend probleem bij win98 SE... heb je windowsupdate al gedaan????

volgens mij ligt aan de directX drivers... die nieuwe (8) dus, ik had dat probleem ook.. ik werd er ziek van.. :r ik kreeg win98 niet aan de praat (normaal dan)

Verwijderd

Topicstarter
RaMMSTeiN:
Jah, ik heb Windows Update al gedaan, heeft geen effect.
Maar jij had het probleem? Hoe heb je het uiteindelijk opgelost dan?
(ik hoop het uiteindelijk op te kunnen lossen door Win2000 er op te zetten - magoe, dat gaat nog niet |:( )

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm ik heb datzelfde probleem ook even gehad, na alle protocollen te verwijderen/reinstallen bij de netwerkinstellingen was dit dus verholpen (:?)...

maar goed, na m'n edo geheugen eruit te hebben gehaald + twee SD-reepjes van 64 mb erin te hebben gezet is het probleem dus weer terug, maar nu komt het vaker voor dat hij bevriest tijdens het opstarten... lijkt me wel heel erg stug dat het aan de netwerkinstellingen ligt :(

oh ja van die 128 mb vind hij dus maar 32 maar dat ligt hem prolly aan het mobo, dit probleem is niet het probleem waar het om gaat (oud mobo, pentium 200@233) (8>

vraagje: blijft het HD-ledje ook branden wanneer hij bevriest bij jou :?

Hoi

Verwijderd

Wel de juiste chipset drivers geinstalleerd?
Als je ene SBLive hebt moet je sb16 bij hardware profielen ff uitschakelen.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

nope ikke geen SBLive... misschien Andina wel :?

Hoi

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Probeer eens op te starten met alle kaarten eruit, behalve je videokaart.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

mja dat zou allemaal wel een idee zijn als het niet pas zo was nadat er SD geheugen in zat i.p.v. EDO geheugen... van die 128 mb SD (pc133) wil hij ook maar 32 mb vinden trouwens... maar dit is in een ander topic al naar boven gekomen en de oorzaak is duidelijk geworden... mobo te oud...

zou dit een oorzaak kunnen zijn voor het bevriezen bij het booten van windows 98 :?

Hoi

Pagina: 1