Lenovo yoga slim geen beeld meer na windows/bios update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Dag tweakers

Gedurende de afgelopen week is onze vrij nieuwe lenovo laptop (2022) van fout naar fout naar fout onbruikbaar geworden.

Het begon donderdagavond met een windows update, de laptop zat in het stroom er leek niets aan de hand, echter zag ik vrijdags ineens dat het lampje bij de oplaad kabel heftig knipperde, ik had het niet eerder gezien maar had er eigenlijk nooit op gelet.

Vervolgens ging de laptop niet meer aan zonder adapter, wat vreemd was want hij was 100% volledig opgeladen.
Aan het stroom ging die wel aan maar werkte echt voor geen ene meter. Hij was ineens extreem traag en lenovo vantage popte omhoog en gaf aan je moet je bios updaten.

De laptop was op dat moment onbruikbaar, dus ik heb de bios geflasht zoals de lenovo app me aangaf dat goed zou moeten doen.

Nadat die voltooid was starte de laptop zichzelf opnieuw op met als resultaat geen beeld meer.

Zonder adapter gaat diennog steeds niet aan, als die aan gaat blijft het beeld zwart en gebeurd er niets.

Wat heb ik al geprobeerd:
Opstarten en windows B ingedrukt
Opstarten en f12 ingedrukt
Opstarten met een recovery usb erin
Opstarten en laten draaien voor een poos

Niets lijkt te werken.
Voor mn gevoel is de bios update nu de definitieve bottle neck geweest, maar ik snap niet helemaal hoe het kan als dit vanuit lenovo als oplossing geboden werd en vervolgens gevoelsmatig nu mn laptop gebricked is.
Daarnaast is de laptop natuurlijk net een maand of 3 uit de garantie dus helpen ho maar.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem te redden? Kan ik niet met een andere pc op een of andere manier de boel redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Bios updates zijn helaas niet zonder risico. Zeker bij laptops is er wel een risico dat het mis kan gaan.

Uit je verhaal dat ie ineens zo traag was, lijkt het er opdat er voor de bios update al wat mee mis was. Ik vermoed dus met de windows update. Welke ook wel vaker voor problemen zorgt ( is nu moeilijk te zeggen nog).

Wel balen hoor, ik zou zeker ook wel contact opnemen met de levono support

[ Voor 37% gewijzigd door freaky35 op 19-01-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mxmemx schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:19:
...Aan het stroom ging die wel aan maar werkte echt voor geen ene meter. Hij was ineens extreem traag en lenovo vantage popte omhoog en gaf aan je moet je bios updaten.

...
ik snap niet helemaal hoe het kan als dit vanuit lenovo als oplossing geboden werd en vervolgens gevoelsmatig nu mn laptop gebricked is.
Ik denk dat het enorm toeval is dat Vantage precies op dat moment een melding gaf. Ik heb zelf 2 Lenovo's gehad en de ervaring is dat Vantage nogal gammel werkt. Heb updates (firmware / bios) altijd zelf gedaan op momenten dat ik er rustig tijd voor had.
Daarnaast is de laptop natuurlijk net een maand of 3 uit de garantie dus helpen ho maar.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem te redden? Kan ik niet met een andere pc op een of andere manier de boel redden?
Ik zou toch Lenovo bellen; en ook zeker eens informeren of/wat ze voor je kunnen doen. De garantie die je noemt (2 jaar) lijkt me zo zwart/wit nog niet als een stuk (automatische) software als Vantage nog wel netjes wordt geupdate/gepusht en ook nog meldingen geeft dat BIOS-updates mogelijk zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
MAX3400 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Ik denk dat het enorm toeval is dat Vantage precies op dat moment een melding gaf. Ik heb zelf 2 Lenovo's gehad en de ervaring is dat Vantage nogal gammel werkt. Heb updates (firmware / bios) altijd zelf gedaan op momenten dat ik er rustig tijd voor had.

[...]

Ik zou toch Lenovo bellen; en ook zeker eens informeren of/wat ze voor je kunnen doen. De garantie die je noemt (2 jaar) lijkt me zo zwart/wit nog niet als een stuk (automatische) software als Vantage nog wel netjes wordt geupdate/gepusht en ook nog meldingen geeft dat BIOS-updates mogelijk zijn.
Ja ik heb net even de CMOS batterij los gehaald en de SSD eruit getrokken maar nog steeds geen resultaat.
Ook zie ik dat de connector van het moederbord naar de accu versmolten is dus ik vermoed dat dat niet meer zal werken in de toekomst. Hoe dat kan heb ik echt geen flauw idee van, ik zal zo met mijn mobiel een foto uploaden en toevoegen aan dit bericht.

Ik denk dat het in ieder geval goed is om lenovo te bellen en dan horen wat het devies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
mxmemx schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Ja ik heb net even de CMOS batterij los gehaald en de SSD eruit getrokken maar nog steeds geen resultaat.
Ook zie ik dat de connector van het moederbord naar de accu versmolten is dus ik vermoed dat dat niet meer zal werken in de toekomst. Hoe dat kan heb ik echt geen flauw idee van, ik zal zo met mijn mobiel een foto uploaden en toevoegen aan dit bericht.

Ik denk dat het in ieder geval goed is om lenovo te bellen en dan horen wat het devies is.
gesmolten connector klinkt niet best in elk geval. Je mag van geluk spreken dat het geen brand ect is geworden |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4SnXEdnsn3lu47yIFCQZcexxVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4G1U5yvstyOZJ0ChYttZArE.jpgf=fotoalbum_large

Op de kap zat aan de binnenkant ook een brandplek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
freaky35 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:48:
[...]

gesmolten connector klinkt niet best in elk geval. Je mag van geluk spreken dat het geen brand ect is geworden |:( |:( |:(
Jaa zeg dat, we gaan vanmiddag maar naar de mediamarkt toe in de hoop dat ze gedeeltelijk mee willen betalen aan de reparatie maar ben er bang voor
Pagina: 1