frontpage GoT misclicks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
1. Welk probleem ervaar je?
Via de frontpage zie ik wel eens een topic die ik wil lezen. Regelmatig misclick ik op de categorie en kan de topic dan niet meer vinden. Bij het teruggaan naar de vorige pagina (dus frontpage) staan er weer andere topics en niet meer de topic die ik zocht.
2. Waarom is dat een probleem?
Ik wil de topics graag lezen maar door de snelheid en gemak waarop ik klik op mijn smartphone vergeet ik welke topic ik opende. Hierdoor kan ik de topic niet meer terugvinden.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Regelmatig. Vooral bij gemak of een borreltje op.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Zou echt fijn zijn als ik terug ga naar de vorige pagina (dus frontpage) dat de topics blijven staan zodat ik bij een misklik dus gewoon de topic kan openen. Of eventueel een soort interval wanneer de frontpage nieuwe topics laat zien als suggestie van een paar minuten. Dat laatste zal handig zijn om de lijst die de frontpage voorstelt lekker doorheen te bladeren. Nu is het iedere keer anders.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 19-01-2025 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik herken dit probleem. Kan me vinden in de voorgestelde oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:11

3_s

Als je klikt en dan terug gaat, is het topic toch geen vijf regels opgeschoven? Tenzij tijdens ces, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
3_s schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:58:
Als je klikt en dan terug gaat, is het topic toch geen vijf regels opgeschoven? Tenzij tijdens ces, misschien.
Ik ben gewend dat als ik naar de vorige pagina ga in mijn browser dat het de exact zelfde pagina is als toen ik het eerst had.

Maar voor een of andere reden heb ik totaal andere topics dan. Alsof mijn browser niet de cache opent.

Ik gebruik trouwens Firefox op Android. Misschien is dit browser afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je het nou over "De Frontpage" (lees: https://tweakers.net/) of over "GoT" (lees, aanname: https://gathering.tweakers.net/forum/myreact of https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics)?

Ik open gewoon alle topics die ik wil lezen in nieuwe tabs, dan blijft de huidige index zoals ie was en moet ik zelf refreshen als ik daaraan toe ben.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 20-01-2025 13:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
De frontpage van Tweakers.net. Sinds een aantal maanden kan je daar ook suggesties van GoT daarop vinden. Of misschien was het er wel maar het is nu vernieuwd. Iedere keer is er een nieuwe categorie die belicht wordt van GoT op het forum. Als ik nu de frontpage open is het Netwerken. Dat kan een andere keer weer iets anders zijn zoals Mobiliteit.

De andere reeks topic is ook bij het "Populair op het forum" gedeelte.

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 20-01-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Grappig, ik ervaar precies hetzelfde:

* Je ziet een leuk topic bij populair op het forum
* Je klikt op het topic om het te bekijken
* Je klikt ALTIJD verkeerd, hij springt echt altijd naar de catagorie, en niet maar het topic (N=2 dus dit is probleem 1 voor tweakers! ;))
* Je wil terug naar de frontpage om het topic nog een keer aan te klikken
* Dit kan niet meer, want dit topic is niet meer 1 van de 4 uitgelichte populaire topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
3_s schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:58:
Wel dus, zonder uitzondering staan er altijd allemaal andere topics, het lijkt wel of het feit dat deze voor de deelnemer unique zijn een vereiste is voor het laten zien van de topics in deze lijst. (Alsin niet eerder laten zien het afgelopen uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

BasvanS schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Wel dus, zonder uitzondering staan er altijd allemaal andere topics, het lijkt wel of het feit dat deze voor de deelnemer unique zijn een vereiste is voor het laten zien van de topics in deze lijst. (Alsin niet eerder laten zien het afgelopen uur)
hangt beetje van het tijdstip af, maar ja overdags is er een aandig tempo van reacties in https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics (11 topics om 13:55)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
mrc4nl schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:56:
[...]

hangt beetje van het tijdstip af, maar ja overdags is er een aandig tempo van reacties in https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics (11 topics om 13:55)
Maar een recente comment is toch niet de enige maatstaf voor populariteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BasvanS schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Maar een recente comment is toch niet de enige maatstaf voor populariteit?
Die lijstjes lijken me gewoon de top-zoveel van https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics/ of van de index van een specifiek forumdeel. Alleen dan met met iets van caching zo te zien, wat performance technisch wel logisch is. Maar dat kan een devver vast bevestigen.

Als je nog weet welke categorie het was, of dus de algemene actieve topics, dan kan je die topics daar ook altijd wel terugvinden, alleen moet je er (zeker voor de algemene actieve topics) soms wel een stukje voor terugbladeren.

Maar in die lijstjes staan de link naar het specifieke topic en de link naar de categorie waar dat topic in staat inderdaad wel erg kort op elkaar. Dat is misschien wel eens iets voor product/devvers om eens naar te kijken. Zeker op mobiel kan ik me voorstellen dat dat vaak mis gaat.

In de forum-specifieke lijstjes zou je die link naar de categorie zelfs gewoon weg kunnen laten, die staat immers al bovenaan het lijstje en is voor alle items hetzelfde. Vraag me ook een beetje af wat het nut van het linkje naar de categorie is. Daar kan je via het specifieke topic immers toch altijd wel naartoe navigeren als je dat wil...

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2025 14:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:11

3_s

Ah, ik dacht dat je een nieuwstopic opende. Een forumtopic open ik nooit vanaf de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het ook wanneer ik een topic wil aantikken (via tablet heb ik dit meestal), maar dat dan ook de topiclisting precies op dat moment wordt ververst met nieuwe topics... Ook irritant en lijkt dus exact op een misclick zoals hier bedoeld.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2025 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik weet niet of het makkelijk is om bij het teruggaan via je history dezelfde lijst met topics te laten zien (kan dev wat over zeggen).

Het misklikken op de categorie is het gevolg van de kleine lettergroottes en regelafstanden in de topiclijsten. Daar kunnen we wel eenvoudig wat aan doen met een aanpassing van de styling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
Inmiddels is denk ik wel duidelijk wat het probleem is, maar omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRw2cDpu2dmSZber068e5dlECAg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/v2hZ9UykO6TNCTo6tdbSvnsk.png?f=user_large

Hier zie je ook dat ik op 'Lsc connect smart outdoor ip camera rts...' wilde klikken, maar de regel eronder zo dicht erop staat, dat ik die per ongeluk aanwijs :P

Kleine font-sizes en weinig afstand tussen links is dus één probleem. De andere is dat het bij elke page refresh (compleet) andere onderwerpen zijn. Per sessie/visit ofzo dezelfde blokken houden is misschien een idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 29-01-2025 10:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:20:
Ik heb het ook wanneer ik een topic wil aantikken (via tablet heb ik dit meestal), maar dat dan ook de topiclisting precies op dat moment wordt ververst met nieuwe topics... Ook irritant en lijkt dus exact op een misclick zoals hier bedoeld.
Topiclistings worden niet automatisch ververst, behalve in de tracker (waar op desktop we wel het verversen pauseren als je er met je muis boven hangt, maar dat gaat op een touchdevice natuurlijk niet).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:38:
Ik weet niet of het makkelijk is om bij het teruggaan via je history dezelfde lijst met topics te laten zien (kan dev wat over zeggen).
Back/forward-cache is best een lastig topic en heeft ook nadelen. Een paar jaar geleden was het nog behoorlijk experimenteel en sketchy in verschillende browsers, maar wellicht is dat ondertussen veranderd. Ik gok dat voornamelijk onze cache-headers in de weg zitten hier (no-store), en/of wellicht scripts die inhaken op het unload event.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 30-01-2025 23:18 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:04:
Topiclistings worden niet automatisch ververst, behalve in de tracker (waar op desktop we wel het verversen pauseren als je er met je muis boven hangt, maar dat gaat op een touchdevice natuurlijk niet).
Ja, ik bedoelde de tracker. Ik kon er op moment van schrijven niet op komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:36

Fiber

Beaches are for storming.

Hahn schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:44:
Inmiddels is denk ik wel duidelijk wat het probleem is, maar omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, hier een voorbeeld:

[Afbeelding]

Hier zie je ook dat ik op 'Lsc connect smart outdoor ip camera rts...' wilde klikken, maar de regel eronder zo dicht erop staat, dat ik die per ongeluk aanwijs :P

Kleine font-sizes en weinig afstand tussen links is dus één probleem. De andere is dat het bij elke page refresh (compleet) andere onderwerpen zijn. Per sessie/visit ofzo dezelfde blokken houden is misschien een idee.
Wellicht de forum titel als afkorting doen ipv voluit geschreven. Dan wordt hij een stuk korter en klik je er minder gauw per ongeluk op. Dus PFSL ipv Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik herken dit ook wel, van mij mag die categorie ook gewoon niet klikbaar zijn. Dan gaat het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Is dit opgelost? Valt me op dat dit me nu wel lukt! :D
Pagina: 1