Mijn vraag
Vanmiddag de pc van m'n neefje in elkaar gezet, echter na alles aansluiten en de stroom er op gebeurde er niets. Ik dacht eerst aan de power sw connector, want die sluit ik nog wel is verkeerd om aan, maar daar lag het niet aan.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, want toen ik die uit de verpakking haalde zag ik dat 1 van de schroeven van de fan niet helemaal vast zat en er was ook verf van die schroef af, wat me doet vermoeden dat er mee gestoeid is bij het assembleren. Dat gecombineerd met helemaal 0 reactie van het moederbord toen de stroom switch op de PSU omgezet werdt. Meestal gaan er lampjes branden oid en ik heb al eerder met die bord gewerkt en daar gebeurde dat ook.
Ik heb alle kabels los gehaald, opnieuw aangesloten, de andere stekker van de CPU power gepakt en om die te proberen, maar gewoon niks. Geen teken van leven. Echt nog nooit eerder mee gemaakt.
Het kan natuurlijk ook het moederbord zijn wat DoA is, maar gezien de schroef op de PSU en dat ik ook helemaal niets in de PSU hoor op het moment dat de stroom switch op aan gaat.
Iemand dit eerder gezien? En zo ja, heb je tips?
Voor nu is het plan morgen de winkel te bellen en te vragen wat zij vinden.
RML onderaan de post voor de onderdelen in kwestie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt nog
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Los van alle standaard dingen als kabels checken, geheugen in uit, alles los aan sluiten. Niks werkte.
Vanmiddag de pc van m'n neefje in elkaar gezet, echter na alles aansluiten en de stroom er op gebeurde er niets. Ik dacht eerst aan de power sw connector, want die sluit ik nog wel is verkeerd om aan, maar daar lag het niet aan.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, want toen ik die uit de verpakking haalde zag ik dat 1 van de schroeven van de fan niet helemaal vast zat en er was ook verf van die schroef af, wat me doet vermoeden dat er mee gestoeid is bij het assembleren. Dat gecombineerd met helemaal 0 reactie van het moederbord toen de stroom switch op de PSU omgezet werdt. Meestal gaan er lampjes branden oid en ik heb al eerder met die bord gewerkt en daar gebeurde dat ook.
Ik heb alle kabels los gehaald, opnieuw aangesloten, de andere stekker van de CPU power gepakt en om die te proberen, maar gewoon niks. Geen teken van leven. Echt nog nooit eerder mee gemaakt.
Het kan natuurlijk ook het moederbord zijn wat DoA is, maar gezien de schroef op de PSU en dat ik ook helemaal niets in de PSU hoor op het moment dat de stroom switch op aan gaat.
Iemand dit eerder gezien? En zo ja, heb je tips?
Voor nu is het plan morgen de winkel te bellen en te vragen wat zij vinden.
RML onderaan de post voor de onderdelen in kwestie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt nog
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Los van alle standaard dingen als kabels checken, geheugen in uit, alles los aan sluiten. Niks werkte.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 194,99 | € 194,99 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 430,99 | € 430,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air RGB Cyan Core | € 94,63 | € 94,63 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-32 | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 132,89 | € 132,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.221,71 |
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383